Először is: Miért annyira fontos az on-line hírnév?
Ez ma a legnagyobb erő. Mindenki véleményeket keres az interneten. Véleményeket keresünk, ha szállást foglalunk, ha terméket vásárolunk, és akkor is ha egy szolgáltatást szeretnénk igénybe venni.
Véleményeket keres az a megrendelő is, aki épp szeretné igénybe venni a szolgáltatásodat, megvásárolni a termékedet.
Kutatások kimutatták, hogy az emberek 86%-a így jár el, mielőtt hívna: Beírja a Google-ba a céged nevét, és hogy: vélemények.
Ha talál ilyet, és erős az online hírneved, már csörög is a telefonod, de ha nem talál ilyet, bizony üzletet veszítesz, vagy ami rosszabb: megtalálja a versenytársadat.
Tehát az on-line hírnév rendkívül fontos, és hoztam ma neked 6 tippet, ahhoz, hogyan építsd fel.
Első: Gyűjts értékeléseket minden korábbi vásárlódtól.
Ha nincs elég vásárlód ma, akitől kérdezhetnél, és szeretnél több véleményt, kérdezd meg a korábbi vásárlóidat. Ez egyszerű. Küldj nekik egy e-mailt, hogy kérlek, mondd el, milyen volt együtt dolgozni.
Többségük reagálni fog. Ne félj a negatív értékelésektől. Néhányan javaslatot tesznek majd, hogy miben fejlődhetnél, mások pedig elmondják, mennyire szerettek veled dolgozni.
Egyáltalán nem fontos, hogy minden értékelésed 5 csillagos legyen, hiszen gondolj bele. Ha valakinek a profilján csak 5 csillagos értékeléseket látsz, nálad is felgyullad a piros lámpa ugye? Te is azt gondolod, hogy ez nem hiteles.
Gyűjts nyugodtan 4, 3 csillagos értékeléseket, ettől még hitelesebb lesz a profilod.
Ha már a rosszról beszéltünk, essék szó a jóról is: Gyakran előfordul, hogy a korábbi ügyfelek újra rendelnek, ez azonnali, új forgalmat generál, hiszen azért nem rendeltek eddig, mert elfelejtettek, vagy mert nem jelentkeztél náluk.
Tehát első tipp: gyűjts értékelést minden korábbi vásárlódtól
Második: Rendben, már begyűjtöttük a korábbi vásárlók értékelését, de mi van az új vásárlókkal?
Itt az ideje automatizálni az értékeléseket. Ha kiküldesz egy számlát, kiküldesz egy hírlevelet, vagy egy emlékeztetőt, mindig kérj értékelést.
Nézd át a számla e-mailedet, a hírleveledet, vagy a weboldaladat, és tegyél mindenhova egy gombot: Köszönjük, hogy velünk dolgozol, kérlek értékeld az együttműködésünket.
Ezzel eléred, hogy napról napra többen írnak rólad, és a friss értékelések mindig erősítik az online hírnevedet.
Harmadik tipp: Kérdezd meg a vásárlóidat.
Igen, négyszemközt. Szemtől szemben. Amikor bejön az irodádba, vagy amikor találkozol vele egy ebédre. Kérdezd meg, mennyire elégedett? Milyen élmény volt veled dolgozni. Vagy ha épp felhívják a céget valamiért? Akár az ügyfélszolgálatot.
Ha pedig már válaszolt, vedd elő a telefonodat, és kérdezd meg tőle, hogy néhány kattintással elmondaná-e ezt az interneten is, vagy küldd el neki a linket.
Ezek lesznek a legjobb vélemények.
Tehát, bárhol jársz, kérdezd meg az embereket, mi a tapasztalatuk, és növeld az online hírnevedet minden nap.
Negyedik tipp: Olvass el minden értékelést, és reagálj rájuk. A jókra és a rosszakra is.
Ha csak annyit, hogy köszönjük az értékelést, akkor csak annyit. Amikor valaki megnézi az értékeléseidet, látni fogja a válaszaidat is, és azt, hogy törődsz a vevőiddel.
Ha esetleg negatív értékelést kaptál, ne támadj vissza, csak egyszerűen írj le néhány tényt, ami téged támaszt alá, és köszönj el barátságosan. Ebből mindenki látni fogja az ügyfél oldalát és a te oldaladat is. Látni fogják, hogy profi vagy, meggyőzi őket arról, hogy veled szabad együtt dolgozni.
Ötödik tipp: Soha ne hagyd abba az online hírneved építését.
Fektess az online hírnevedbe. Ne felejtsd el, ez ma a legkeresettebb információ a google-ban, és ezzel tudod a legnagyobb előnyt építeni a cégednek.
Tudom, elfoglalt vagy, tele a naptár, és egyébként is ez olyan macerásnak tűnik.
Bízd ezt a marketingesedre, és automatizálj amit csak tudsz, de soha ne hagyd abba az on-line hírneved építését.
Ha pedig hatékonyan szeretnéd mindezt megtenni, kezdd el használni a BIX-et, ahol minimális ráfordítással, automatizáltan gyűjtjük a korábbi és az új ügyfeleid véleményét, és mutatjuk meg a google-ban.
A lényeg, hogy csináld folyamatosan, mert ha Te nem csinálod, a konkurenciád majd fogja. Ez nem olyasvalami, amit ma el lehet hanyagolni.
Hatodik és egyben utolsó tipp: tegyél meg mindent, hogy ne legyenek kamu, névtelen véleményeid.
Ezek a vélemények a TE hitelességedet rontják, Az interneten ma már mindenki tudja, milyen egy hiteles ügyfélvélemény. A kamu vélemények arról árulkodnak, hogy erőltetetten, hazugsággal próbálsz az ügyfelek kegyeibe férkőzni. Ez ma már nem fér bele.
A BIX rendszerében a vélemények ellenőrzésen mennek keresztül, így időt takarítunk meg neked, és a piac már csak az ellenőrzött és hiteles értékeléseket látja majd.
Segíthet még, ha nem csak egy csatornán gyűjtesz értékeléseket, hanem többön. Használd a google, a facebook és a bix értékelő rendszerét is, és ha hasonlóak a vélemények, ezek erősítik egymást.
Remélem tetszett a 6 tipp, építs erős online hírnevet, és élvezd az előnyeit!