Legjobb Ügyfélélmény díj – Minden, amit tudni akartál a versenyről

Van-e esélyem nyerni, ha csak most kezdem? Miért érdemes indulni? Mik a kategóriák? Hogyan kell nevezni? Mennyi munka a részvétel? Csak néhány azon kérdések közül, amik a díj nevezőit foglalkoztatják. Ezekre, és még más kérdésekre összeszedtünk minden választ. A legfontosabb kérdés: Miért? Miért értékes ez a díj, miben különbözik minden más díjtól, és mi alapján ítélik oda? Az év során számos díj van, amit érdemes elnyerni. A célja mindnek hasonló: azokat a vállalkozásokat, személyeket, akik valamilyen szempontból kiváló teljesítményt nyújtanak, kiemelni. Van, ahol az a szempont, hogy ki, milyen munkahelyet teremt, van, ahol a brand piaci értéke áll a fókuszban.  A legjobb ügyfélélmény díj odaítélésénél – ahogy a neve is mutatja – az első számú szempont az ügyfelek elégedettsége, a kiszolgálás minősége.  Arról, hogy egy vállalkozás, illetve annak termékei, szolgáltatásai milyen ügyfélélményt okoznak, a leghitelesebb képet a valós megrendelők, ügyfelek képesek adni. A legjobb ügyfélélmény díjat éppen ezért nem egy szakmai zsűri ítéli oda.  A díj az ügyfelek elégedettségét mutató egységes és összehasonlítható BIX Index értéke alapján kerül odaítélésre, így a verseny zsűrije minden vállalkozás saját ügyfélköre.  Miért fontos indulni a Legjobb Ügyfélélmény díjért?  Azok a vásárlóid, akik egy 5-ös skálán 5-re értékelnek, HATSZOR valószínűbb, hogy újra vásárolnak tőled, mint […]
okt 8, 2019

Van-e esélyem nyerni, ha csak most kezdem? Miért érdemes indulni? Mik a kategóriák? Hogyan kell nevezni? Mennyi munka a részvétel? Csak néhány azon kérdések közül, amik a díj nevezőit foglalkoztatják. Ezekre, és még más kérdésekre összeszedtünk minden választ.

A legfontosabb kérdés: Miért? Miért értékes ez a díj, miben különbözik minden más díjtól, és mi alapján ítélik oda?

Az év során számos díj van, amit érdemes elnyerni. A célja mindnek hasonló: azokat a vállalkozásokat, személyeket, akik valamilyen szempontból kiváló teljesítményt nyújtanak, kiemelni. Van, ahol az a szempont, hogy ki, milyen munkahelyet teremt, van, ahol a brand piaci értéke áll a fókuszban. 

A legjobb ügyfélélmény díj odaítélésénél – ahogy a neve is mutatja – az első számú szempont az ügyfelek elégedettsége, a kiszolgálás minősége

Arról, hogy egy vállalkozás, illetve annak termékei, szolgáltatásai milyen ügyfélélményt okoznak, a leghitelesebb képet a valós megrendelők, ügyfelek képesek adni. A legjobb ügyfélélmény díjat éppen ezért nem egy szakmai zsűri ítéli oda

A díj az ügyfelek elégedettségét mutató egységes és összehasonlítható BIX Index értéke alapján kerül odaítélésre, így a verseny zsűrije minden vállalkozás saját ügyfélköre. 

Miért fontos indulni a Legjobb Ügyfélélmény díjért? 

Azok a vásárlóid, akik egy 5-ös skálán 5-re értékelnek, HATSZOR valószínűbb, hogy újra vásárolnak tőled, mint azok, akik 4.8-ra.

TeleFaction data research.

A gazdaság nem fog mindig ilyen tempóban bővülni, a nehéz időben pedig azok a cégek fognak kiemelkedni, akik elégedett ügyfélkörrel, már-már rajongótáborral bírnak. 

A Legjobb Ügyfélélmény díjért történő indulás éppen ezért rendkívül fontos, hiszen: 

Fókuszba helyezi cégen belül az ügyfélkiszolgálás, az ügyfélélmény kérdését – azaz a munkatársak figyelmét arra irányítja, hogy kiemelten figyeljenek oda a kiszolgálás minőségére. 

A leendő megrendelőknek, a piac többi szereplőjének pedig arról ad információt, hogy a vállalkozás, akivel épp partnerségre készülnek, hogyan bánik az ügyfeleivel. 

A díj elnyerése után számos PR és marketing kommunikációt tesz lehetővé annak érdekében, hogy a meglévő ügyfélkör lojalitása és költése növekedjen, az új ügyfelek pedig biztonsággal és gyorsan tudják választani a vállalkozás által kínált termékeket, szolgáltatásokat. 

Milyen kategóriákban osztanak díjat? 

A legfontosabb célunk az volt, hogy hasonló vállalkozásokat versenyeztessünk egymással, hiszen míg egy kiskereskedőnek könnyen lehet több ezer partnere, addig egy gyártónak a legtöbbször néhány tíz partnere van. 

Nem mindegy az sem, hogy mekkora az adott vállalkozás. Egy hálózattal rendelkezik, vagy csak néhány egységgel. 

Idén szakítottunk az elmúlt évek gyakorlatával és a díj kategóriák szempontrendszerét továbbfejlesztettük. Cél volt, hogy az EU-s KKV kategóriával harmonizáljon a díj kategóriarendszere, így ez lett a kategóriák meghatározásának alapja. 

4 fő kategória – tevékenységi terület szerint: 

  • Gyártó
  • Nagykereskedő
  • Kiskereskedő
  • Szolgáltató

3 kategória – cégméret szerint: 

  • Mikro vállalkozás (10 fő alatt)
  • Kis vállalkozás (11-50 fő között)
  • Közepes vállalkozás (51-250 fő között)

Jogosan merül fel a kérdés, miért szakítottunk az eddigi gyakorlattal, mely szerint a méret szerinti kategóriákat árbevétel alapján határozzuk meg?

Az elmúlt évek tapasztalata volt, hogy az ügyfélélmény szempontjából a cég munkatársainak száma fontosabb jelzőszám, mint az árbevétel. 

Hogyan kell nevezni, mi történik a nevezés után? 

A nevezéshez érvényes BIX előfizetés szükséges, melyet a bixindex.hu/elofizetes oldalon lehet kezdeményezni. 

Azon vállalkozásoknak, amelyeknek van már BIX előfizetésük, nevezést véglegesíteni a BIX ügyfélkapun – ugyfelkapu.bixindex.hu – keresztül lehet. 

Minden kategóriának van egy minimum értékelésszáma, amely kategóriánként eltér. A minimum értékelésszám az adott cég 2019. január 1. óta gyűjtött értékeléseire vonatkozik. 

Nevezés után a feladat az értékelések gyűjtése, melynek végső határideje 2019.11.20. 

Amennyiben a nevező átlépi a kategóriában meghatározott minimum értékelésszámot, az értékelések gyűjtését érdemes folytatni, hiszen a BIX értékét növelhetik a beérkezett további értékelések. 

Azon nevezők között, akik átlépték az adott kategória minimum értékelésszámát, a nevező BIX értéke dönt a helyezésekről

Mit jelent a győzelem? Mit jelent a Legjobb Ügyfélélmény díj? 

 

A díjnak számos nagyon fontos jelentése van. Mást jelent a munkatársak számára, mást a cégvezető számára, mást a meglévő és mást a leendő partnerek számára. 

 

A munkatársak számára: Elismerés, visszajelzés. Közvetlen és direkt visszajelzés arról, hogy a partnerek elégedettek a munkájukkal. A munka elismerése. Ez rendkívül erős motiváció, hiszen ritkán jut el valódi visszajelzés a partnerektől a munkatársakhoz. A díj elnyerése, de már a nevezés önmagában is növeli a munkatársak elkötelezettségét, lojalitását. 

A cégvezető számára:  Információ, versenyelőny.  Valós és transzparens ügyfélelégedettségi információk, melyek segítenek a termékek, szolgáltatások, ügyfélkapcsolatok fejlesztésében. Óriási PR-lehetőség, melyből ki-ki a saját igényeinek megfelelően képes versenyelőnyt építeni. Mutasd meg az irodádban, a weboldaladon, a sajtón keresztül, hogy mennyire elégedettek az ügyfeleid, ez megtartja a partnereket, és új megrendelőket vonz. 

A partnerek számára: Kapcsolat megerősítése.  Végre egy felület, ahol elmondhatja a tapasztalatát, véleményét, és elolvashatja a többiekét. Ha jó, ha rossz véleményről van szó, a lehetőség mindenképp erősíti az ügyfélkapcsolatokat. Ha a kapcsolat jó volt, tovább növeli a lojalitást, ha javításra szorult, lehetőséget ad rá. 

A leendő partnerek számára: Vonzó transzparencia.  Azok, akik épp ma kerülnek kapcsolatba a vállalkozással, információt keresnek arról, hogy a meglévő partnerek mennyire boldogok. Ez alapján szeretnének dönteni. A Legjobb Ügyfélélmény díj ebben segít nekik, anélkül, hogy a nyertesnek bármilyen erőfeszítésébe kerülne. 

+1 – A Díjátadó Gála:

A díjátadó gálán az ország üzleti életének színe-java vesz részt. Talán nem kell részletezni, mekkora PR és marketing értéke van több TOP100-as vállalkozó előtt átvenni a “Legjobb Ügyfélélmény díjat”.

Okkal történik, hogy kiemelkedő vállalkozások fektetnek energiát ezen díj elnyerésébe, hiszen az egyik legértékesebb díj ma a piacon. 

Mi a teendőd most?

  1. Ha nincs még BIX előfizetésed, készíts egyet az elofizetes.bixindex.hu oldalon.  
  2. Ha van már BIX előfizetésed (akkor is, ha ingyenes), nevezz az ugyfelkapu.bixindex.hu oldalon.
  3. Gyűjtsd az értékeléseket
  4. Készülj a Gálára!

Ha pedig kérdésed van, keress bennünket a +36 30 419 01 09-es telefonszámon. 

Sok sikert kíván a díjhoz a BIX csapata!



 

Kapcsolódó cikkek

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

Manapság nincsenek egyszerű helyzetben a vállalatok, már ami a márkahűség és az online hírnév kialakítását illeti. Az interneten túl nagy a zaj és nagyon nehéz felkelteni az új érdeklődők figyelmét, emellett fenntartani a már meglévő ügyfelek érdeklődését. Egy dolog mégis hatásos lehet: mégpedig a user generated content – vagyis a felhasználók, az ügyfelek által létrehozott tartalom.