Van-e esélyem nyerni, ha csak most kezdem? Miért érdemes indulni? Mik a kategóriák? Hogyan kell nevezni? Mennyi munka a részvétel? Csak néhány azon kérdések közül, amik a díj nevezőit foglalkoztatják. Ezekre, és még más kérdésekre összeszedtünk minden választ.
A legfontosabb kérdés: Miért? Miért értékes ez a díj, miben különbözik minden más díjtól, és mi alapján ítélik oda?
Az év során számos díj van, amit érdemes elnyerni. A célja mindnek hasonló: azokat a vállalkozásokat, személyeket, akik valamilyen szempontból kiváló teljesítményt nyújtanak, kiemelni. Van, ahol az a szempont, hogy ki, milyen munkahelyet teremt, van, ahol a brand piaci értéke áll a fókuszban.
A legjobb ügyfélélmény díj odaítélésénél – ahogy a neve is mutatja – az első számú szempont az ügyfelek elégedettsége, a kiszolgálás minősége.
Arról, hogy egy vállalkozás, illetve annak termékei, szolgáltatásai milyen ügyfélélményt okoznak, a leghitelesebb képet a valós megrendelők, ügyfelek képesek adni. A legjobb ügyfélélmény díjat éppen ezért nem egy szakmai zsűri ítéli oda.
A díj az ügyfelek elégedettségét mutató egységes és összehasonlítható BIX Index értéke alapján kerül odaítélésre, így a verseny zsűrije minden vállalkozás saját ügyfélköre.
Miért fontos indulni a Legjobb Ügyfélélmény díjért?
Azok a vásárlóid, akik egy 5-ös skálán 5-re értékelnek, HATSZOR valószínűbb, hogy újra vásárolnak tőled, mint azok, akik 4.8-ra.
– TeleFaction data research.
A gazdaság nem fog mindig ilyen tempóban bővülni, a nehéz időben pedig azok a cégek fognak kiemelkedni, akik elégedett ügyfélkörrel, már-már rajongótáborral bírnak.
A Legjobb Ügyfélélmény díjért történő indulás éppen ezért rendkívül fontos, hiszen:
Fókuszba helyezi cégen belül az ügyfélkiszolgálás, az ügyfélélmény kérdését – azaz a munkatársak figyelmét arra irányítja, hogy kiemelten figyeljenek oda a kiszolgálás minőségére.
A leendő megrendelőknek, a piac többi szereplőjének pedig arról ad információt, hogy a vállalkozás, akivel épp partnerségre készülnek, hogyan bánik az ügyfeleivel.
A díj elnyerése után számos PR és marketing kommunikációt tesz lehetővé annak érdekében, hogy a meglévő ügyfélkör lojalitása és költése növekedjen, az új ügyfelek pedig biztonsággal és gyorsan tudják választani a vállalkozás által kínált termékeket, szolgáltatásokat.
Milyen kategóriákban osztanak díjat?
A legfontosabb célunk az volt, hogy hasonló vállalkozásokat versenyeztessünk egymással, hiszen míg egy kiskereskedőnek könnyen lehet több ezer partnere, addig egy gyártónak a legtöbbször néhány tíz partnere van.
Nem mindegy az sem, hogy mekkora az adott vállalkozás. Egy hálózattal rendelkezik, vagy csak néhány egységgel.
Idén szakítottunk az elmúlt évek gyakorlatával és a díj kategóriák szempontrendszerét továbbfejlesztettük. Cél volt, hogy az EU-s KKV kategóriával harmonizáljon a díj kategóriarendszere, így ez lett a kategóriák meghatározásának alapja.
4 fő kategória – tevékenységi terület szerint:
- Gyártó
- Nagykereskedő
- Kiskereskedő
- Szolgáltató
3 kategória – cégméret szerint:
- Mikro vállalkozás (10 fő alatt)
- Kis vállalkozás (11-50 fő között)
- Közepes vállalkozás (51-250 fő között)
Jogosan merül fel a kérdés, miért szakítottunk az eddigi gyakorlattal, mely szerint a méret szerinti kategóriákat árbevétel alapján határozzuk meg?
Az elmúlt évek tapasztalata volt, hogy az ügyfélélmény szempontjából a cég munkatársainak száma fontosabb jelzőszám, mint az árbevétel.
Hogyan kell nevezni, mi történik a nevezés után?
A nevezéshez érvényes BIX előfizetés szükséges, melyet a bixindex.hu/elofizetes oldalon lehet kezdeményezni.
Azon vállalkozásoknak, amelyeknek van már BIX előfizetésük, nevezést véglegesíteni a BIX ügyfélkapun – ugyfelkapu.bixindex.hu – keresztül lehet.
Minden kategóriának van egy minimum értékelésszáma, amely kategóriánként eltér. A minimum értékelésszám az adott cég 2019. január 1. óta gyűjtött értékeléseire vonatkozik.
Nevezés után a feladat az értékelések gyűjtése, melynek végső határideje 2019.11.20.
Amennyiben a nevező átlépi a kategóriában meghatározott minimum értékelésszámot, az értékelések gyűjtését érdemes folytatni, hiszen a BIX értékét növelhetik a beérkezett további értékelések.
Azon nevezők között, akik átlépték az adott kategória minimum értékelésszámát, a nevező BIX értéke dönt a helyezésekről.
Mit jelent a győzelem? Mit jelent a Legjobb Ügyfélélmény díj?
A díjnak számos nagyon fontos jelentése van. Mást jelent a munkatársak számára, mást a cégvezető számára, mást a meglévő és mást a leendő partnerek számára.
A munkatársak számára: Elismerés, visszajelzés. Közvetlen és direkt visszajelzés arról, hogy a partnerek elégedettek a munkájukkal. A munka elismerése. Ez rendkívül erős motiváció, hiszen ritkán jut el valódi visszajelzés a partnerektől a munkatársakhoz. A díj elnyerése, de már a nevezés önmagában is növeli a munkatársak elkötelezettségét, lojalitását.
A cégvezető számára: Információ, versenyelőny. Valós és transzparens ügyfélelégedettségi információk, melyek segítenek a termékek, szolgáltatások, ügyfélkapcsolatok fejlesztésében. Óriási PR-lehetőség, melyből ki-ki a saját igényeinek megfelelően képes versenyelőnyt építeni. Mutasd meg az irodádban, a weboldaladon, a sajtón keresztül, hogy mennyire elégedettek az ügyfeleid, ez megtartja a partnereket, és új megrendelőket vonz.
A partnerek számára: Kapcsolat megerősítése. Végre egy felület, ahol elmondhatja a tapasztalatát, véleményét, és elolvashatja a többiekét. Ha jó, ha rossz véleményről van szó, a lehetőség mindenképp erősíti az ügyfélkapcsolatokat. Ha a kapcsolat jó volt, tovább növeli a lojalitást, ha javításra szorult, lehetőséget ad rá.
A leendő partnerek számára: Vonzó transzparencia. Azok, akik épp ma kerülnek kapcsolatba a vállalkozással, információt keresnek arról, hogy a meglévő partnerek mennyire boldogok. Ez alapján szeretnének dönteni. A Legjobb Ügyfélélmény díj ebben segít nekik, anélkül, hogy a nyertesnek bármilyen erőfeszítésébe kerülne.
+1 – A Díjátadó Gála:
A díjátadó gálán az ország üzleti életének színe-java vesz részt. Talán nem kell részletezni, mekkora PR és marketing értéke van több TOP100-as vállalkozó előtt átvenni a “Legjobb Ügyfélélmény díjat”.
Okkal történik, hogy kiemelkedő vállalkozások fektetnek energiát ezen díj elnyerésébe, hiszen az egyik legértékesebb díj ma a piacon.
Mi a teendőd most?
- Ha nincs még BIX előfizetésed, készíts egyet az elofizetes.bixindex.hu oldalon.
- Ha van már BIX előfizetésed (akkor is, ha ingyenes), nevezz az ugyfelkapu.bixindex.hu oldalon.
- Gyűjtsd az értékeléseket
- Készülj a Gálára!
Ha pedig kérdésed van, keress bennünket a +36 30 419 01 09-es telefonszámon.
Sok sikert kíván a díjhoz a BIX csapata!