Leadgenerálás e-mail aláírással? Igen, már ez is lehetséges!

Egészen elhanyagolható azoknak a marketingeszközöknek a száma, amelyek olyan méltatlanul keveset lennének említve és tudatosan használva, mint amilyen például az e-mail aláírás. Pedig, ha okosan használjuk őket, akkor egyrészt a Spam szűrőkön sem akadunk fent, másrészt a leadszerzés egyik legjobb módja lehet. Kíváncsi vagy rá, hogyan?
febr 10, 2020

Egészen elhanyagolható azoknak a marketingeszközöknek a száma, amelyek olyan méltatlanul keveset lennének említve és tudatosan használva, mint amilyen például az e-mail aláírás. Pedig, ha okosan használjuk őket, akkor egyrészt a Spam szűrőkön sem akadunk fent, másrészt a leadszerzés egyik legjobb módja lehet. Kíváncsi vagy rá, hogyan?

Talán nem gondoltad volna, de a HubSpot 2018-as kutatása[1] – amit egyébként 99 ország 6200 marketingszakemberének segítségével végeztek el – még mindig arra mutat rá, hogy az értékesítők és marketingesek számára a legnagyobb kihívást az üzleti megállapodások lezárása, vagyis a tényleges eladás jelenti.

Mert valahol, valamiért megakad a folyamat, porszem kerül a gépezetbe és elveszik a bizalom. Bizalom nélkül viszont nincs üzlet és a levelekre, telefonhívásokra korábban lelkesen válaszoló ügyfél egyszer csak eltűnik, mint szürke szamár a ködben. Legalábbis erre utal a megkérdezett értékesítők 75%-a, akik szerint pont a lényeg, az értékesítés tényleges lezárása marad el a legtöbb esetben.

De mi történik ilyenkor?

Biztos veled is előfordult már, hogy hosszú napokon, esetleg heteken keresztül készítettél elő egy nagyobb eladást, de aztán pont az aláírás előtt szívódott fel a potenciális partner. Aztán hiába hívtad fel telefonon, nem vette fel vagy épp elutasította a hívást és azokra az e-mailekre sem reagált, amiket hirtelen rázúdítottál. Esetleg jobb esetben küldött egy egysoros választ, miszerint meggondolta magát és eláll a megállapodástól.

Miután a tárgyalások alatt egyszer sem merült fel közöttetek bármilyen aggály, értetlenül álltál a történtek előtt. Pedig azon kívül, hogy hirtelen kapott egy sokkal kedvezőbb ajánlatot, a bizalomvesztés a leggyakoribb probléma, amivel szembenézhetsz. Hiszen az ügyfél is szeret tájékozódni, mielőtt valahol elkölti a pénzét és ha külső forrásból nem látja bizonyítottnak, hogy veled jó üzletet csinál, akkor könnyűszerrel mond búcsút neked.

Éppen ezért, ha hiányoznak a téged igazoló, az ügyfél bizalmát fokozó hitelesítő elemek, akkor nem sok kell ahhoz, hogy tévútra menjen az egész értékesítési folyamat. Korábban már körbejártunk néhány social proofot, ami a segítségedre lehet, de az e-mail aláírás fontosságáról idáig kevés szó esett.

Így generálj leadeket az e-mail aláírásoddal

Mivel az e-mail aláírásban viszonylag korlátozott a hely, ide csak a legrelevánsabb információkat helyezheted el. Vedd figyelembe, hogy ha kattintható CTA-t is raksz bele, 1-2- nél ne legyen belőlük több, mert az már visszaüthet. Nemcsak az ügyfelek, de a Spam-szűrők részéről is.

Mit tegyél az e-mail aláírásodba az új ügyfelek szerzéséhez? Máris adunk néhány ütős tippet:

  • Amennyiben valamilyen szolgáltatást nyújtasz, az online időpontfoglaló naptárad linkjét is megoszthatod, így egy meggyőző bemutatkozó e-mail után a leendő ügyfeled már csak néhány kattintásra lesz tőled. Egyszerűen, könnyen kiválaszthatja a mindkettőtöknek megfelelő időpontot, ezzel rengeteg felesleges kört spóroltok meg – amivel az ügyfélélményt is növeled.
  • A jelentős vállalati eseményeket is népszerűsítheted az aláírásoddal: amennyiben külön landing oldal is létre van hozva a rendezvénynek és az aláírásodban oda irányítod az érdeklődőket, az komoly PR értékkel bírhat számukra.
  • Edukálhatod az ügyfeleidet: készítettetek egy ütős esettanulmányt vagy egy komolyabb iparági felmérést végeztetek? Összeraktatok egy e-bookot a terméketekhez? Akkor itt az ideje, hogy az e-mail aláírásodban ennek letöltésére biztasd az embereket.
  • Népszerűsítsd a vállalati bejelentéseket: mérföldkő a céged életében, egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése, valamilyen jubileum – mind remek apropó a partnereiddel való közös ünneplésre.
  • Közösségi média elérés: oszd meg itt a céges közösségi oldalak ikonjait és könnyítsd meg az ügyfeleknek a feliratkozást.

A végére hagytuk a legütősebbet, a leadgenerálást véleményekkel: erősítsd meg a bizalmukat a korábbi ügyfelek ajánlásain és értékelésein keresztül. Ez lehet az egyik legerősebb hitelesítő elemed, ráadásul ebben a BIX is segíthet neked. Végül is, minden e-mail aláírásba könnyedén beilleszthető a BIX értéked linkje. Ez nem hangzik rosszul, ugye?



[1] HubSpot Research; State of Inbound 2018 https://cdn2.hubspot.net/hubfs/3476323/State%20of%20Inbound%202018%20Global%20Results.pdf

Kapcsolódó cikkek

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

Manapság nincsenek egyszerű helyzetben a vállalatok, már ami a márkahűség és az online hírnév kialakítását illeti. Az interneten túl nagy a zaj és nagyon nehéz felkelteni az új érdeklődők figyelmét, emellett fenntartani a már meglévő ügyfelek érdeklődését. Egy dolog mégis hatásos lehet: mégpedig a user generated content – vagyis a felhasználók, az ügyfelek által létrehozott tartalom.