Az NPS, azaz a Net Promoter Score a legszélesebb körben alkalmazott mérőrendszer az ügyfelek visszajelzéseinek és fejlesztési javaslatainak kezelésére, amelyet sok kultúrában és nyelven használnak szerte a világon. Egy eszköz, amelyet kifejezetten az ügyfelek lojalitásának mérésére fejlesztettek ki. Alternatívaként és kiegészítésként szolgál a vevői elégedettséggel kapcsolatos hagyományos kutatások számára, és a legtöbb szakértő szerint egyértelmű összefüggésben van a bevétel növekedésével.
Az NPS nagyjából 20–60% -kal magyarázza meg a versenytársak közötti organikus növekedés változásait. Átlagosan egy iparág net promótervezetője kétszer nagyobb tényező a versenytársainál. Az NPS mérésnek több módja is van, telefonon, e-mailen és személyesen. Mégis a legjobb, ha ügyfeleink a lehető leggyorsabban és kényelmesen adhatnak nekünk visszajelzést, akkor, amikor az alkalmas számukra.
Erre kínál most megoldást a BIX.
Megjelent szolgáltatásaink közt az NPS mérés, melyet az ügyfélkapuban meg is találtok az “NPS Érték” menüponton. Itt megtaláltok minden adatot az NPS értéketekkel kapcsolatban, a leadott válaszok számát, azok egyedi értékeit és magát az NPS értéket. A mérés az összes kérdőívünk végén automatikusan felugrik, viszont tudsz célzottan csak NPS mérést csinálni. Ehhez az egyedi linket szintén ezen az oldalon találjátok. Ezt már csak ki kell másolni és elküldeni az ügyfeleiteknek.
Hogyan is működik az NPS számítás?
Az NPS-t úgy számítjuk ki, hogy kivonjuk a támogató ügyfelek százalékából a bíráló ügyfelek százalékát. Az így kapott eredmény -100 és 100 közötti érték. A -100-as eredmény azt jelenti, hogy az összes ügyfelünk bíráló, vagyis elégedetlen, míg a 100-as érték azt mutatja, minden egyes ügyfelünk elégedett, támogató. Egy pozitív érték már jó eredménynek számít, a 50 feletti pedig kiválót jelent.
Bízunk benne, hogy ez az új eszköz segít ügyfeleidnek és látogatóidnak meggyőződni róla, hogy jól választanak.