Egy szervezet életében állandóan történik valami, vagy a belső működésben, folyamatban vagy a külső körülményekre szükséges reagálni. A vezetőség legjobb tudása szerint igyekszik megoldani a felmerülő akadályokat. Azonban ezek a döntések kihatnak a működésére, amelyek konfliktusforrásként jelenhetnek meg a munkavállalók mindennapi életében.
Személyiség-összecsapások
A csapaton belüli „személyiség-összetétele” felborulhat, amikor új munkavállaló csatlakozik, vagy amikor két kolléga hirtelen kiesik. Az egyének sok esetben ellenállva reagálnak az új és nehezen kezelendő helyzetre.
Ilyen esetekben a produktivitás és a teljesítmény csökkenése figyelhető meg.
Irreális igények és elvárások
A munkahelyi konfliktusok gyakran akkor fordulnak elő, amikor a munkáltatók figyelmen kívül hagyják a munkavállalók igényeit, vagy irreális elvárásokat állítanak fel. Például: olyan beosztást adnak, amely megnehezíti a munkavállaló a gyermekgondozási feladatok elvégzésében.
Ilyenkor az egyén munkamoráljának és a döntés minősége csökkenésére lehet számítani.
Üzleti értékek
A legtöbb embernek nagyon világos elképzelései vannak arról, hogy mit gondolnak méltányosnak, tisztességesnek és ezeket a szervezet szabályzatainak és folyamatainak tükrözni szükséges. Például: tisztességes és etikus eljárások betartása a munkahelyi problémák esetén.
Ezeknek hiánya a munkavállalói elkötelezettségét és lojalitást redukálja.
Növekszik a munkaterhelés
Sok esetben a megnőt munkavállalói munkaóra száma, a munkavállalóra nehezedett nyomásként jelentkezik, ami minden esetben munkahelyi konfliktust eredményez, hiszen a kezeletlen terhelés frusztrációt és haragot vált ki.
Ez demoralizációt, teljesítmény csökkentést, és lojalistás elvesztését is eredményezi.
Amennyiben fontos a munkavállaló teljesítés, produktivitás maximalizálása, úgy először érdemes a szervezeti konfliktusokra ránézni. Hiszen konfliktusokkal teli szervezetben nem tud hatékonyan működni. Amennyiben szeretnéd felmérni a szervezeben elforduló konfliktusokat és megismerni azok kockázatait keresd bizalommal Mosonyi Diana a Szervezeti Ombuds Egyesület Elnökét, és Business Excellent Solution Közép-Európai régió képviselőjét.
„A rosszul kezelt vállalati konfliktusok drágák és veszélyesek. „