Az úgynevezett “kosárelhagyás” egyértelmű probléma a kiskereskedők körében, hiszen átlagosan a weboldal látogatók 73%-a válogat ki termékeket, majd hagyja őket a kosárban vásárlás nélkül.
Az idei évben még a szokásosnál is többen fognak online boltokat felkeresni, hogy megtalálják a tökéletes karácsonyi ajándékokat, dekorációt, valamint ünnepi, kényeztető ételeket és italokat. Ilyen nagy konkurenciával hogyan tudjuk biztosítani, hogy az érdeklődők tőlünk vásároljanak és ne lépjenek ki az oldalról, mielőtt megtörténik a fizetés?
Íme 5 módszer, amivel biztosíthatjuk, hogy a vásárlók nem hagyják hátra a megpakolt kosarukat.
Kezdjük is az alapokkal: mit jelent a “kosárelhagyás”?
A kifejezés lényege, hogy az online vásárlók különböző termékeket tesznek a virtuális kosarukba, majd elhagyják a weboldalt, mielőtt még végigmennének a vásárlás teljes folyamatán.
Számtalan oka lehet annak, ha egy vásárló úgy dönt, hogy mégsem veszi meg a kívánt terméket, a rejtett költségektől egészen a termékkel vagy céggel szembeni bizalom hiányáig.
Azonban ne veszítsük el a hitünket, valójában egészen sok mindent tehetünk a kosárelhagyás megakadályozásáért.
1.Ne tegyük ki a vásárlóinkat fölösleges köröknek, amíg megvehetik a terméket!
Mindannyian tudjuk, hogy az üzlet szempontjából igen értékesek a vásárlói adatok, de a hosszú fizetési kérdőívek, regisztrációs folyamatok a szükségesnél unalmasabbá és időigényesebbé tehetik a vásárlási folyamatot.
A vásárlók 28%-a azért válik kosárelhagyóvá, mert a fizetéshez saját fiók regisztrálását kéri tőlük a cég. A weboldalunk látogatói lehet, hogy időt akarnak spórolni, vagy csak nagyon tudatosan állnak ahhoz, mennyi személyes információt osztanak meg magukról. Adjuk meg nekik a lehetőséget a vásárlásra felhasználónév és jelszó regisztrálása nélkül is! Így garantáltan több terméket adhatunk el, és abban az esetben, ha kiváló szolgáltatást nyújtunk a “vendég” vásárlóknak, nagyobb eséllyel vásárolnak majd nálunk a jövőben is, ami lehetőséget ad rá, hogy felhasználói fiók regisztrálására bátorísuk őket.
A fölösleges körökről szólva: figyeljünk arra, hogy a vásárlási folyamat a lehető legrövidebb legyen!
Minél több oldalt kell betölteniük és a “megerősítem”, “megveszem” gombokra kattintaniuk, annál több minden romolhat el, a vásárlóink annál könnyebben sokallhatnak be és állhatnak tovább egy másik szolgáltatót keresni.
2. Csak semmi rejtett költség!
Nagyon fontos, hogy az ár, amit a termékoldalon lát a vásárló, ugyanaz az összeg legyen, amit a pénztárnál fizetnie kell – mínusz az akciós kuponok összege, természetesen!
Próbáljunk meg transzparensek és kiszámíthatók lenni az egész weboldalon, amikor a termékek és szolgáltatások árairól van szó. Bármilyen rejtett szállítási költség vagy regisztrációs díj negatív érzést kelthet a legtöbb vásárlóban. A kosárelhagyók fele a magas postaköltség vagy az extra költségek miatt távozik fizetés és a kívánt termék nélkül.
3. Használjunk bizalomépítő eszközöket, amilyen gyakran csak lehetséges!
Legtöbbünknek van néhány horrorsztorija online rendelt termékekről, például amikor egy örökkévalóságig tartott a kiszállítás, törötten vagy egyáltalán nem érkezett meg a termék, és még sorolhatnánk. Így aztán minél jobban meg tudjuk mutatni, hogy a mi online boltunk megbízható és valódi, a vásárlók annál magabiztosabban nézik meg a weboldal többi részét is.
Az ügyfelek visszajelzései adják a legjobb kiindulópontot a márkánk iránti hűség építéséhez, hiszen a fogyasztók 96%-a olvassa vagy használja ezeket valamilyen formában informálódásra. A visszajelzések, értékelések, ajánlások bemutatása a főoldaltól a fizetési oldalig megkönnyíti a vásárlók számára, hogy többet megtudjanak a vállalkozásról, bizonyítva a termékek és szolgáltatások minőségét. Ez még hatékonyabb akkor, ha látszik, hogy a visszajelzések őszinték.
Emellett az is létfontosságú, hogy a potenciális ügyfelek tudják, megbízhatnak bennünk, ha bizalmas adataikról van szó. 17% azért válik kosárelhagyóvá, mert nem tartja biztonságosnak bankkártya-adatainak megosztását. A biztonságos fizetést garantáló logók feltüntetése a fizetési oldalon segít meggyőzni a vásárlókat arról, hogy nincs miért aggódniuk, ha tőlünk vásárolnak.
4. Csak egyszerűen!
Hagyd a csinnadrattát a marketing csapatra! A villogó szalaghirdetések és további vásárlásra ösztönző CTA-k (“Call to Action” gombok) nagyszerűek ugyan, de ha a vásárló már a fizetési oldalon jár, inkább legyünk az egyszerűség hívei!
Az embereknek könnyen elkalandozik a figyelme, és minél több választási lehetőségük van, annál inkább el kell érnünk, hogy mielőbb végrehajtsák a fizetést. A termék kisméretű képét hozzáadva a vásárlási oldalhoz elkötelezve tarthatjuk a vásárlót és megelőzhetjük, hogy visszamenjen a termékoldalra még egy pillantást vetni az ottani képre.
Ha úgy néz ki, hogy a vásárló el akarja hagyni a weboldalt anélkül, hogy befejezné a fizetést, azaz a kurzorral egy másik munkalap felé indul, vagy becsukni készül az oldalt, mutathatunk számára egy felugró popup ablakot és megpróbálhatjuk meggyőzni, hogy maradjon. Kedvezménykóddal, áregyeztetési ajánlattal, vagy valamilyen ingyenes termékkel megpróbálhatjuk maradásra bírni.
5. Kínáljunk többféle fizetési lehetőséget!
A zökkenőmentes vásárlási élmény utolsó lépcsőfoka az, hogy az emberek a számukra legkényelmesebb módon fizethessenek. A hitel- és bankkártyák a legkézenfekvőbbek, de nem mindenki akarja megadni ezeket az adatokat a webhelyünkön, különösen, ha korábban még nem vásároltak nálunk.
A gyorsabb és biztonságosabb fizetési lehetőségek, mint például a PayPal, az Apple Pay és a Visa Checkout népszerűek, és sokkal könnyebbé teszik az ügyfelek számára, hogy vásároljanak tőlünk. Érdemes fontolóra venni olyan fizetési lehetőségeket is, mint például a Klarna, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy elosszák a költségeket (ez különösen hasznos lehet egy olyan sok kiadással járó időszakban, mint a karácsony!).
Nincs igazi kifogás arra, miért ne kínáljunk sokféle fizetési lehetőséget – ezzel megelőzhetjük, hogy az emberek a vásárlási folyamat legvégén meggondolják magukat.