Az ügyfelek egy részének fenntartásai vannak az online vásárlással szemben. Hosszabb távra történő befektetéseknél, pl. ruhák, bútorok vásárlásakor a vevők szeretnének biztosra menni. De lehetséges ez anélkül, hogy fel- vagy kipróbálnák a megvásárolni kívánt terméket? Erre szolgálnak a termékekhez írt értékelések.
Ezeken állhat vagy bukhat ugyanis, hogy megvalósul-e a vásárlás, így elengedhetetlen, hogy átlássuk a termékértékelések szerepének fontosságát. Nézzük csak!
A termékekhez írt értékelések:
1. Bizalmi kapcsolatot alakítanak ki a vásárlók és a vállalatok, vállalkozók között.
Senki nem akar olyan helyen pénzt költeni, amelyet nem talál megbízhatónak. Ezért is van az, hogy új termékek és vállalatok felfedezésekor a vásárlók megbízhatósági jeleket keresnek. Ezek az alábbiak is lehetnek:
- Pénzvisszafizetési garancia
- Korábbi ügyfelek listája, rajta ismert vállalatok nevével
- Szakmai szervezetekhez, pl. a Better Business Bureau-hoz történt csatlakozás
- Weboldal-biztonság hitelesítése
- Vásárlói visszajelzések
Arra a tényre alapozva, hogy az egyén általában a többség véleményét követi, megállapítható, hogy vásárlói visszajelzések és értékelések megerősítésként szolgálnak a döntéshozatalban. Be kell látnunk, hogy az emberek könnyebben bíznak meg egymásban, mint egy vállalatban. Ezért is ekkora a vásárlói vélemények súlya a döntéshozatal során.
A pozitív értékelések tanúsítják, hogy a korábbi ügyfelek elégedettek voltak a kapott termékkel vagy szolgáltatással, ami pedig arra sarkallhatja az új ügyfelet, hogy az olvasott gondolatokat magáénak érezve megbízzon bennünk.
2. Megemelik az eladási számokat.
A termékértékelések amiatt is kulcsfontosságúak, mivel kihatnak az eladásokra. Minél több visszajelzést és értékelést kapunk, az emberek annál könnyebben találják meg és olvassák el őket. Ennek révén pedig megnő oldalunk látogatottsága, még többen megismerik a termékeinket, amivel arányosan a vásárlók száma is emelkedik.
A láthatóság elengedhetetlen tényező az eladások növelésében. Hogyan is venne meg bárki egy olyan terméket, amelynek még a létezéséről sem tud? Sokkal nagyobb eséllyel vonzhatunk be új vásárlókat akkor, ha a Google-n, az Amazonon és hasonló felületeken is találkozhatnak velünk.
A nagyobb számú értékelés frissebb és releváns visszajelzéseket is jelent, ami azért is fontos, mert az interneten vásárlók több mint 85%-a nem olvassa el a három hónapnál régebbi értékeléseket. Az értékelések folyamatos beérkezése tehát segíti értékesítési tevékenységünket.
3. Reklámot csinálnak nekünk
A marketingüzenetek jobban belegondolva valójában arra szolgálnak, hogy a megcélzott ügyfélkört vásárlásra bírják; pont úgy, mint a termékértékelések.
Egy kiváló értékelés magában foglal mindent, amit egy jó marketingüzenet is:
- A vásárló miért kereste a terméket
- Mennyiben felelt meg a termék az elvárásainak
- Felsorolja a termék számos jellemzőjét, tulajdonságát
A termékekhez írt értékelések olvasásakor az új vevők szinte „belelátnak” a termékbe, „belsős információt” kapnak, és ezt a marketing egy őszinte formájaként értékelik.
Arról nem is beszélve, hogy a termékértékelések behálózhatják a világot: ügyfeleid az Amazonon, a Google-ön, a Yelpen, de még Facebookon is találkozhatnak termékeid értékelésével.
4. Konverzióra ösztönzi a vásárlókat.
A potenciális vásárlók a döntéshozatal előtt általában elolvassák a termékhez tartozó értékeléseket, azaz amikor már hajlanak a vásárlásra, a végső döntés előtt további információt gyűjtenek az adott termékről.
Így tehát az ötcsillagos értékeléseknek nagy meggyőző ereje lehet. Már pár értékeléssel is többet lehet elérni, mint a semmivel, hiszen ezek is nagyban formálhatják a vásárló véleményét a megvásárolni kívánt termékről. Tanulmányok is bizonyítják, hogy már az 5 értékeléssel rendelkező termékeket is 270%-kal nagyobb eséllyel veszik meg, mint az értékelés nélkülieket.
Az értékelések jelentőségét tehát semmi sem bizonyítja jobban, mint a számuk és a megvalósuló vásárlások száma között vonható párhuzam. Gondoljunk csak vissza a társadalmi megerősítésre: minél több ember fekteti a bizalmát egy termékbe, annál több meg is vásárolja azt.