Ha egy cég flottakezelés szolgáltatást keres, jó eséllyel a Googleben is megnézi a lehetőségeit. Ha nem te vagy a Google találati lista élén, akkor a konkurenciádat találja meg, vele veszi majd fel a kapcsolatot és ezáltal elveszíthetsz egy potenciális ügyfelet.
Szeretnéd tudni, hogy mit csinálnak jobban a versenytársaid, miért tudnak megelőzni a találati listában? Versenytárselemzéssel megtudhatod, hogy mi teszi őket sikeressé az online térben. A BP Digital által készített tanulmányban bemutatjuk, hogy melyek a legkeresettebb kulcsszavak a flottakezelés / autó lízing témakörében, és hogy jelenleg kik a top szereplők a fontosabb SEO mutatók alapján.
TIPP: a cikkben bemutatott módszertan és lépések bármilyen iparágra alkalmazhatóak. A Tiedre is. ?
Miért kifizetődő részletes konkurencia elemzéssel belevágni bármilyen online marketing tevékenységbe?
- Pontosan megismered az iparágadban érvényes erőviszonyokat. Akár egy újonnan induló vagy meglévő weboldalról beszélünk, először is látnod kell a konkurens vállalkozások számát és teljesítményét. Minél jobban ismered a versenytársaid SEO képességeit és eredményeit, annál könnyebben meghatározhatod, hogy kikkel és hogyan veheted fel reálisan a harcot a jó helyezés megszerzéséért.
- Célzottan készíthetsz a tartalmakat. A versenytársak tartalmainak feltérképezésével számos olyan kulcsszót találhatsz, amelyekre keresőbarát tartalmak készítésével előnyösebb pozícióban rangsorolhatsz a Google-ben. Így az összes landing page, blogbejegyzés és termék- vagy kategórialeírás is konkrét, releváns forgalmat hozó kulcsszavakra optimalizálható.
- Tudatosan javíthatod pozícióidat. A versenytárselemzés lényege, hogy a konkurencia erősségeit és gyengeségeit megismerve olyan keresőoptimalizálási stratégiát készíts, amely technikai és tartalomgyártási téren egyaránt tudatos SEO terveket fektet le az organikus forgalom növeléséhez.
SEO versenytárselemzés lépései
Nézzük, hogyan célravezető felmérni a konkurencia erejét:
1. Versenytársak kiválasztása
Online nem ugyanazokkal versenyzel, mint offline. Az interneten akár teljesen új konkurenciával találhatod szembe magad, ezért először is az online térben dolgozó versenytársakról tanácsos listát készítened. Így a későbbi elemzés során pontosan azokat a weboldalakat veheted górcső alá, akikkel a SEO versenyben meg kell küzdened.
2. Technikai SEO ellenőrzése
SEO szempontból a weboldalak technikai erőssége legalább olyan fontos, mint a profi tartalomkészítés. Egy versenyképes weboldal mobilbarát, gyorsan betölt és megfelel a mai UX- és Google-elveknek. A konkurens oldalak technikai erősségének ellenőrzésekor olyan SEO hiányosságokat és hibákat találhatsz, amelyeket kihasználva előnybe kerülhetsz a Google találati listáján.
3. Organikus forgalom feltérképezése
A konkurens oldalak organikus forgalma az egyik legegyértelműbb SEO mutató. Minél magasabb és relevánsabb forgalommal rendelkezik egy rivális weboldal, annál nagyobb munkát igényel a megelőzése az igazán fontos, fő kulcsszavakra. Az ingyenesen érkező forgalom mértéke egyúttal a piacban rejlő lehetőségeket is előrevetíti.
4. Domain hitelesség lekérdezése
A versenytársak domain hitelességi pontszáma szintén egyszerűen, de jól megmutatja a versenytársak SEO versenyképességét. A Moz keresőoptimalizálási szoftverrel lekérdezheted a Domain Authority (DA) számokat, hogy tudd, mekkora fába vágod a fejszéd, ha az iparágadban lévő szereplőket le szeretnéd nyomni a SEO versenyben.
5. Backlinkek számának meghatározása
Végül jöhet a harmadik, konkrét számokban kifejezhető mutató. A Google kereső organikus találati között élen járó weboldalak a mennyiséget és a minőséget tekintve is kielégítő backlinkekkel rendelkeznek – ezekkel az oldalakkal pedig csakis profi SEO stratégiával veheted fel a versenyt a TOP helyezésekért.
TIPP: Ha nem használsz rendszeresen különböző online marketing szoftvereket és szeretnél saját iparágadra vonatkozó konkrét számokat látni, akkor vedd fel a kapcsolatot Szesztay Péterrel, a BP Digital SEO ügynökség tulajdonosával. Péter felajánlotta, hogy az első 9 Bizalmi Kör tagnak ingyenesen készítenek egy átfogó versenytárselemzést. Mi is kaptunk már ilyen prezentációt és Letenovics Roli első reakciója az volt, hogy: “wow! ?” Keresd Pétert nyugodtan a hello@bpdigital.hu email címen.
Kik hasítanak a Google-ben a flottakezelés iparágában?
Domain | Kulcsszavak | Havi organikus forgalom | Domain hitelesség | Hivatkozó oldalak |
merkantil.hu | 3,414 | 15,387 | 45 | 166 |
euroleasing.hu | 1,167 | 7,952 | 50 | 114 |
eurofleet.hu | 2,173 | 6,496 | 28 | 82 |
autotartosberlet.hu | 360 | 2,071 | 15 | 29 |
flottaman.hu | 442 | 1,531 | 26 | 60 |
leasingland.hu | 578 | 1,075 | 0 | 17 |
flottakezeles.hu | 418 | 678 | 34 | 127 |
nelsonflotta.hu | 441 | 512 | 19 | 36 |
A Merkantil közel 3.500 kulcsszóra rangsorol, és a havi 15.000-es organikus forgalma több mint kétszer magasabb a mindössze 2.200 kulcsszóra rangsoroló Eurofleet flottakezelőnél. Ugyan a hivatkozó oldalak temérdek mennyisége önmagában még nem garancia a sikerre, de kétségtelen, hogy a Merkantil Bank ebben is élen jár a versenytársaival szemben.
Melyek a legfőbb SEO mutatók?
A SEO versenytárselemzés kapcsán használt fontosabb metrikák:
- Kulcsszavak száma.
Minél több releváns kulcsszóra rangsorol egy weboldal, annál nagyobb organikus forgalomra számíthat. A releváns kulcsszavakat a SEO szakemberek kulcsszókutatás segítségével térképezik fel, az adott kifejezések keresési mennyiségét és relevanciáját is figyelembe véve. - Havi organikus forgalom.
Az organikus – azaz a keresőmotorból ingyenesen érkező – forgalom mennyisége az egyik legegyértelműbb mutatója a konkurencia erősségének. A versenytársak havi látogatottsági forgalmát szintén SEO szoftverek használatával ismerheted meg. - Domain hitelesség.
A domain hitelesség (Domain Authority) pontszáma jelzi az adott oldal SEO versenyképességét. Ezt az 1-től 100-ig terjedő pontozási rendszert a Moz fejlesztette ki, és ugyan nem számít hivatalos Google értékelésnek, ennek ellenére mégis remek iránymutató. - Hivatkozó oldalak.
A backlinkek, azaz a weboldalra mutató linkek száma és hitelessége nagymértékben befolyásolja a SEO eredményeket. Minél nagyobb számban és minél hitelesebb források hivatkoznak egy weboldalra, az annál megbízhatóbbá válik a Google szemében – ez pedig a számokat tekintve is látványos eredményeket hoz. Linképítés során azonban fontos figyelned arra, hogy minőségi, dofollow linkek hivatkozzanak az oldaladra.
Miért nem árul el mindent a hivatkozó oldalak magas száma?
- 1 minőségi link építése többet ér, mint 100 hivatkozás szerzése alacsony hitelességű weboldalakról. A linképítés és a konkurencia elemzés során sem érdemes tehát abba a hibába esni, hogy csakis a hivatkozó oldalak mennyiségét veszed alapul.
Miért szerezhet az Euroleasing 1.200 kulcsszóra történő rangsorolással nagyobb organikus forgalmat, mint az Eurofleet majdnem 2.200-zal?
- Jobb 5 kifejezetten keresett kulcsszóra a TOP 10-ben szerepelni, mint 50 alig keresett kifejezésre az élen rangsorolni. Melyek azok a keresett kulcsszavak, amelyeket érdemes megcélozni? Erre a kérdésre egy részletes kulcsszókutatás adhat választ. Ebből egy kis ízelítő:
Melyek a legkeresettebb kulcsszavak a flottakezelés témakörében?
Kulcsszó | Havi keresési mennyiség |
tartós bérlet | 1700 |
villanyautók | 1500 |
német rendszám | 1400 |
nyílt végű lízing | 1100 |
flottakezelő | 600 |
flottakezelés | 450 |
nyílt végű pénzügyi lízing | 350 |
külföldről behozott autó | 350 |
használt flotta autók | 250 |
autófinanszírozás | 200 |
gépjármű használati szerződés német magyar | 150 |
céges autó használata | 150 |
tartós bérlet hátrányai | 70 |
tartós bérlet könyvelése | 40 |
A fenti kulcsszavakra egyedi, SEO-barát tartalmak készítésével rangsorolhat a Google első oldalán egy flottakezeléssel foglalkozó vállalkozás.
Nézzük meg a fontos kulcsszavakat és a rangsoroló domaineket közelebbről is!
“tartós bérlet” kulcsszó TOP 5 találat:
Havi keresések száma: 1.100
Nem meglepő módon az Autotartosberlet.hu domain az első helyet foglalja el a találati listán, azonban a Merkantil Bank még csak a TOP10-ben sincs benne. A Leasing Land pedig az 5. helyre kúszott fel, ami igencsak remek teljesítmény, hiszen a konkurenciához képest jóval gyengébb SEO mutatókkal és forgalommal rendelkezik a weboldaluk – konkrét számokkal kifejezve a domain hitelességük (DA) jelenleg 0, és csupán 17 hivatkozó oldallal rendelkeznek.
“tartós bérlet” kulcsszó találati lista alakulás az elmúlt évben:
“flottakezelés” kulcsszó TOP 5 találat:
Havi keresések száma: 450
Az Eurofleet stabilan stabilan tartja 2. helyezést, de a Duna Autó és a Flottaman is top helyezések között vannak, akik – az alábbi ábrán is jól látható módon – meglehetősen felkapaszkodtak az elmúlt 10-12 hónapban a találati lista TOP szereplői közé. Habár a Schiller is jó munkát végzett, hiszen 1 évvel ezelőtt még ők sem voltak a TOP 5-ben, de az előbb említett versenytársakhoz képest gyengébb SEO teljesítményt tettek le az asztalra.
“flottakezelés” kulcsszó találati lista alakulása az elmúlt évben:
“céges autó lízing” kulcsszó TOP 5 találat:
Havi keresések száma: 390
A Business Lease átvette a vezetést a Flottaman-nel szemben, a HR Portál pedig néhány hónapnyi kiesés után ismét felkerült a dobogó harmadik fokára. A HR portál kivételével itt is a korábban felsorolt piaci szereplők érvényesülnek a keresőoptimalizálás világában. Az Autotartosberlet.hu a Duna Autó Lízinggel küzd szorosan a 4-5. helyért, a helyezéseik ingadozása az alábbi grafikonon is szembeötlő.
Céges autó lízing kulcsszó találati lista alakulása az elmúlt évben:
Top szereplők összehasonlítása a legfőbb SEO mutatók alapján:
Domain | Kulcsszavak | Havi organikus forgalom | Domain hitelesség | Hivatkozó oldalak |
leaseplan.com | 184,347 | 942,446 | 76 | 6,339 |
dunaauto.hu | 11,913 | 83,914 | 52 | 449 |
schiller.hu | 8,424 | 58,799 | 36 | 230 |
audi.hu | 4,510 | 52,275 | 58 | 978 |
pappas.hu | 8,030 | 39,795 | 51 | 223 |
carnet.hu | 6,749 | 16,132 | 36 | 249 |
merkantil.hu | 3,414 | 15,387 | 45 | 166 |
euroleasing.hu | 1,167 | 7,952 | 50 | 115 |
eurofleet.hu | 2,173 | 6,496 | 28 | 83 |
businesslease.hu | 1,686 | 4,887 | 20 | 101 |
netlizing.hu | 2,681 | 4,069 | 1 | 35 |
autotartosberlet.hu | 360 | 2,071 | 15 | 29 |
porschefinance.hu | 2,039 | 1,819 | 38 | 130 |
flottaman.hu | 442 | 1,531 | 26 | 60 |
aldautomotive.hu | 764 | 1,264 | 21 | 49 |
leasingland.hu | 578 | 1,075 | 0 | 17 |
leaseplan.com/en-hu/ | 97 | 781 | 76 | 4 |
flottakezeles.hu | 418 | 678 | 34 | 127 |
nelsonflotta.hu | 441 | 512 | 19 | 36 |
cerent.hu | 50 | 83 | 14 | 14 |
Összességében elmondható, hogy keresőoptimalizált tartalmak készítésével és minőségi linkek építésével a flottakezelés iparágában tevékenykedő bármelyik piaci szereplő feljebb tornázhatja magát a Google organikus találati listáján. Ahogyan a fenti ábrákon is látható, a SEO nem a leggyorsabb forgalamszerző technika, de szakértői munkával hosszú távon látványos eredményeket hoz.
A tanulmány szerzője:
Szesztay Péter
BP Digital SEO ügynökség alapító-tulajdonosa
peter@bpdigital.hu
Ha szeretnél a saját iparágadra vonatkozó versenytárselemzést kapni, akkor vedd fel a kapcsolatot Szesztay Péterrel, a BP Digital SEO ügynökség tulajdonosával. Péter felajánlotta, hogy az első 9 Bizalmi Kör tagnak ingyenesen készítenek egy átfogó versenytárselemzést. Mi is kaptunk már ilyen prezentációt és Letenovics Roli első reakciója az volt, hogy: “wow! ?”
Keresd Pétert nyugodtan a hello@bpdigital.hu email címen.