Ma már nemcsak fizetett PPC-hirdetésekkel terelhetsz forgalmat a weboldaladra, van ennek sokkal olcsóbb és kreatívabb módja is. Persze így nemcsak a pénztárcádat kímélheted meg, hanem az ügyfeleid bizalmát is elnyerheted. Tarts velünk, ha kíváncsi vagy rá, hogyan kaphatsz még több remek értékelést akkor, ha az organikus forgalom rejtélyes folyamataira hangsúlyt fektetsz…
Természetesen egy-egy kampányodat nem árt időnként megtámogatni PPC-hirdetéssel, de ha hosszú távon visszafognád a hirdetési költségeket és az ügyfeleid bizalmát is építenéd, itt az ideje alternatív megoldások után nézni.
Persze itt nem kell hatalmas ördöngösségekre gondolni, csupán arról van szó, hogy olyan értékes tartalmat kell nyújtanod a különböző felületeiden, ami már önmagában felkelti a potenciális érdeklődök figyelmét – legalább néhány kattintás erejéig.
Amiért a B2B szektor számára is a SEO a prioritás
A SEO célja a forgalomnövelés és ha vetünk néhány pillantást a következő statisztikákra[1], rögtön látni fogod, hogy miért kell neked is több figyelmet fordítanod erre az igencsak érzékeny területre.
Tudtad például, hogy:
- az online térben szerzett élmények 93%-a egy keresőmotoros kereséssel kezdődik,
- az emberek 81%-a végez online kutatást, mielőtt vásárolna,
- és azt, hogy az emberek 75%-a soha nem lép túl a keresők találati listájának első oldalán?
Ezek az adatok is azt mutatják, hogy egyáltalán nem mindegy, hova sorolja az oldaladat például a Google algoritmusa. Ha a weboldalad nincs ott az első 5-10 találat között, akkor gyakorlatilag láthatatlanná válsz a keresők, az érdeklődők számára.
Pedig abban az esetben, ha organikus forgalom érkezik a honlapodra, nemcsak a bevételeidet növelheted – hiszen ilyenkor valódi érdeklődés áll a megkeresés hátterében, nem pedig egy fizetett hirdetés, amire ad-hoc jelleggel rákattintottak az ütős kreatívnak hála –, hanem egy kitartó folyamat eredményeként, még az értékeléseid számát is növelheted.
Organikus forgalom növelése véleményekkel…
… és még néhány aprósággal.
Hogy mi kell a jó SEO-hoz? Mindenekelőtt értékes tartalmakra van szükséged: olyanokra, amelyek relevánsak a célközönséged számára, megoldja valamely problémájukat, ami edukálja és tájékoztatja a közönségedet.
Erre az egyik legjobb megoldás a blog lehet, amiben publikálhatsz esettanulmányokat, szakértői cikkeket, tanulmáyokat, közvéleménykutatásokat, infografikákat, mind-mind olyan témában, amelyek a buyer personáid fájdalompontjait masszírozzák.
Ezekben a cikkekben rejts el 1-2 releváns kulcsszót – viszont a kulcsszóhalmozást kerüld – és figyelj arra, hogy az anyagaid legalább 400-500 szavasak legyenek. Publikálj rendszeresen, de ez ne menjen a minőség rovására: bár a Google nem ad ki sok információt arról, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe a rangsorolást elvégző algoritmusa, de fontos a helyesírás, a tartalom és persze az olvasói visszajelzések is.
A linkekre és mobilra is figyelj oda
Ne feledd, itt nem baj, ha linkelsz: ha felhasználsz valamilyen iparági jelentést vagy más értékes, hiteles forrás tanulmányát, nyugodtan linkeld az elérhetőségét. Emellett a saját social media oldalaidon is ossz meg minél több saját tartalmat, illetve a weboldaladra mutató linkeket is.
Azonban az ügyfeleket egyvalami minden gondos SEO manőver ellenére elriaszthatja. Mégpedig az, ha a weboldalad nem felel meg a reszponzív kívánalmaknak. Vagyis annak, hogy az okostelefonon is minden hiba nélkül, gyorsan betöltsön az összes menüpont, ne essen szét a kép és az oldalon lévő navigáció se legyen lassú.
A mobilbarát megjelenítéssel, értékes tartalmakkal és a megfelelő SEO-val olyan élménydús ügyféléletutat alakíthatsz ki, amelynek köszönhetően a vevőid nemcsak rád találnak, de még hasznos értékelésekkel is gazdagítják a felületeidet – tovább növelve ezzel az organikus forgalmadat.
Többek között ebben nyújt segítséget neked a BIX is, az ügyfélértékelések rendszeres, havi szintű, automata összegyűjtésében – ne hagyd ki ezt a lehetőséget!