Így hoznak új ügyfeleket az elégedett partnereid

Az utóbbi időben a marketing, kiemelten a B2B marketing egyik kedvenc szava lett a social proof, magyarul a társadalmi bizonyíték.
márc 10, 2020
BIX Blogon posztolva 2020.03.10

Az utóbbi időben a marketing, kiemelten a B2B marketing egyik kedvenc szava lett a social proof, magyarul a társadalmi bizonyíték.

Döntés előtt a legtöbben ún. társadalmi bizonyítékok után kutatnak, és arra kíváncsiak, hogy ezek a bizonyítékok mennyire támasztják alá a reklámokban, vagy a termék/szolgáltatás bemutatása során tett állításokat. Vagyis ellenőrzik a cég átal tett állításokat.

Miért fontosak a társadalmi bizonyítékok a piacon?

A Trustpilot.com kutatása alapján a vásárlók 98%-a úgy nyilatkozott, hogy a díjak, értékelések, csillagok, elismerések növelik a vásárlási kedvüket. Tehát az érdeklődők keresik ezeket a társadalmi bizonyítékokat. Keresik, ha az online térben találkoztak a vállalkozással, és akkor is, ha az előző pillanatban csukta be a cég értékesítője a tárgyaló ajtaját.

A Google 2011-ben bemutatta a ZMOT koncepcióját (Zero Moment of Truth) ami röviden arról szól, hogy mielőtt a vásárló felveszi a telefont, vagy rányom a megrendelés gombra, elérhetővé kell tenni számára minden olyan információt, ami a döntés meghozatalához szükséges. Az első pillanatban tisztába kell lennie mindennel.

A feladat ma az, hogy előbb találja meg a vásárló a társadalmi bizonyítékokat, amik a termékünkre, szolgáltatásunkra mutatnak, mint magát a terméket, szolgáltatást.

Társadalmi bizonyíték minden, ami a termékedről szól, de nem tőled származik.

Ezek után kérdés, hogy lehet-e eleget gyűjteni belőle? Szerintünk nem és lehet, szerinted sem. Ha láttad már a Legjobb Ügyfélélmény Díj nyertes cégeit, akkor biztosan.

Hogyan lehet ezt elérni?

Ebben szeretnénk segíteni azoknak a vállalkozásoknak, akik szeretnének minél jobb ügyfélélményt nyújtani.

Célunk egy olyan közösség megteremtése, ahol bizalommal vásárolunk és nem kell csalódnunk. Erre hoztuk létre a BIX felületét, vagyis a bizalmi indexet.

Saját tapasztalatát meséli el a következő workshopon az egyik kategória győztese. Megtudhatjuk tőle, hogy ő hogyan méri az ügyfél-elégedettséget, milyen felületeken használják azokat, mit tesz a cége az elégedett ügyfelekért és milyen fejlődési lehetőséget biztosítanak a visszajelzések.

https://www.youtube.com/watch?v=Hh4lVqsYzPA

A workshop az aktuális helyzetre való tekintettel online kerül meghirdetésre.
A részvétel díjmentes, de a jelentkezés regisztrációhoz kötött.

Előadók:

Helyszín: a kapott linken tudod majd elérni az online felületet.


 

Kapcsolódó cikkek

Mi a hírnév menedzsment?

Mi a hírnév menedzsment?

A hírnév menedzsmentje alatt azt a folyamatot értjük, amikor megalkotjuk, fenntartjuk vagy éppen kijavítjuk a rólunk alkotott nyilvános képet. Mi magunk tisztában vagyunk vele, hogy mi a márkánk és mik az általa képviselt értékek, de vajon hogyan látják ezt mások?

Miért olyan fontosak a termékértékelések?

Miért olyan fontosak a termékértékelések?

Az ügyfelek egy részének fenntartásai vannak az online vásárlással szemben. Hosszabb távra történő befektetéseknél, pl. ruhák, bútorok vásárlásakor a vevők szeretnének biztosra menni. De lehetséges ez anélkül, hogy fel- vagy kipróbálnák a megvásárolni kívánt terméket? Erre szolgálnak a termékekhez írt értékelések.

NPS a BIX szolgáltatásai közt

NPS a BIX szolgáltatásai közt

Az NPS, azaz a Net Promoter Score a legszélesebb körben alkalmazott mérőrendszer az ügyfelek visszajelzéseinek és fejlesztési javaslatainak kezelésére, amelyet sok kultúrában és nyelven használnak szerte a világon. Egy eszköz, amelyet kifejezetten az ügyfelek...