Így építsd tovább a bizalmi köröd – hiszen a megbízható üzleti partner kincset ér!

Az új ügyfelek szerzése, a leadgenerálás nem egyszerű feladat. Számtalan buktatón halhat hamvába egy új üzlet, főleg akkor, ha korábban még nem volt közöttetek semmilyen kapcsolat. Ilyenkor te is jelentős kockázatot vállalsz, hiszen honnan tudhatnád, hogy megbízhatsz-e az adott szó erejében, a szerződéses kötelességek betartásában? Ritka kincs az a megelőlegezett bizalom, amivel az új üzletek többségét megkötik, és amilyen nehéz a bizalmat megszerezni, legalább olyan könnyű azt elveszíteni. Elég egy rossz szó, egy sanda pillantás a lehúzó ügyfélértékelésekre, és a partnered, vagy akár te is eltántorodhatsz egy szempillantás alatt a szerződéstől. Olyan ez, mint amikor felfedezed, hogy nyílt egy új olasz étterem az utcátok végében, és elkezd motoszkálni a fejedben a gondolat, hogy talán ki kellene próbálni. Viszont csak úgy hirtelenjében nem lépnéd át a trattoria ajtaját, mert más helyeken ugyan, de korábban volt már néhány rossz tapasztalatod. A szétfőtt tészta, a túlcukrozott paradicsomszósz, az odakozmált osso buco és a műanyagízű tiramisu okozta horrortapasztalatok miatt pedig kelletlenül bár, de takaréklángra fogtad a kíváncsiságodat. Aztán elkezdtél információt gyűjteni Mivel nem hagyott nyugodni a kísértés, kicsit jobban utána néztél a helynek, és meghallgattad a kollégáid, illetve a szomszédaid tapasztalatait is, bár velük kapcsolatban azért éltél a gyanúperrel, hogy nem igazán képesek az […]
dec 10, 2019

Az új ügyfelek szerzése, a leadgenerálás nem egyszerű feladat. Számtalan buktatón halhat hamvába egy új üzlet, főleg akkor, ha korábban még nem volt közöttetek semmilyen kapcsolat. Ilyenkor te is jelentős kockázatot vállalsz, hiszen honnan tudhatnád, hogy megbízhatsz-e az adott szó erejében, a szerződéses kötelességek betartásában?

Ritka kincs az a megelőlegezett bizalom, amivel az új üzletek többségét megkötik, és amilyen nehéz a bizalmat megszerezni, legalább olyan könnyű azt elveszíteni. Elég egy rossz szó, egy sanda pillantás a lehúzó ügyfélértékelésekre, és a partnered, vagy akár te is eltántorodhatsz egy szempillantás alatt a szerződéstől.

Olyan ez, mint amikor felfedezed, hogy nyílt egy új olasz étterem az utcátok végében, és elkezd motoszkálni a fejedben a gondolat, hogy talán ki kellene próbálni. Viszont csak úgy hirtelenjében nem lépnéd át a trattoria ajtaját, mert más helyeken ugyan, de korábban volt már néhány rossz tapasztalatod.

A szétfőtt tészta, a túlcukrozott paradicsomszósz, az odakozmált osso buco és a műanyagízű tiramisu okozta horrortapasztalatok miatt pedig kelletlenül bár, de takaréklángra fogtad a kíváncsiságodat.

Aztán elkezdtél információt gyűjteni

Mivel nem hagyott nyugodni a kísértés, kicsit jobban utána néztél a helynek, és meghallgattad a kollégáid, illetve a szomszédaid tapasztalatait is, bár velük kapcsolatban azért éltél a gyanúperrel, hogy nem igazán képesek az elfogulatlan véleménynyilvánításra.

Éppen ezért külső forrásokat kerestél és találtál is: ott van példának okáért rögtön az étterem Facebook oldala, ahol jó eséllyel igazi vendégek csillagozzák a Mennybe, vagy pontozzák le a Pokolba az éttermet.

Ha ott azt olvasod, hogy a vendégeknek isteni finom ételeket szervíroztak, ráadásul kifogástalan és figyelmes kiszolgálásban volt részük, emellett pedig még az étterem enteriőrje is megnyerte őket, semmi sem tarthat vissza téged attól, hogy a következő ebédedet már az új helyen fogyaszd el.

Azonban, ha az értékelések rosszak, mert valaki hajszálat talált a minestrone levesben, vagy hidegen kapta meg a gombás rizottoját és még a rizsszemek is ropogtak a foga alatt, az téged is eltántoríthat a kulináris kalandtól, nem igaz?

Nincs ez másként leadgenerálás esetén sem

A statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy ma kiemelt szerepe van a nyilvánosan kapott ügyfélértékeléseknek, illetve véleményeknek. Ha a Qualtrics felmérését vesszük alapul, akkor elmondhatjuk, hogy:

  • az Y- és Z-generációba tartozó emberek 97%-a elolvassa az ügyfélértékeléseket,
  • egy pozitív értékelés 90%-ukat megerősíti a vásárlásban, míg a negatív vélemény 86%-ukat tántorítja el az üzlettől,
  • a 18-34 éves korosztály 91%-a jobban bízik az online értékelésekben, mint személyes ajánlásokban,
  • 5-ből 4 vásárló meggondolja magát a személyesen ajánlott szolgáltatással-termékkel kapcsolatban, miután negatív véleményt olvasott róla a neten,
  • az ügyfelek 31%-kal költenek többet akkor, ha kitűnő értékeléseket olvasnak a vállalatról, a szolgáltatásról, a termékről,
  • a B2B ügyfelek 92%-a szívesebben költ azután, hogy elolvasta az ügyfélvéleményeket (és ott nem negatív kommentekkel találta szembe magát).

Éppen ezért, szerezz leadeket véleményekkel!

Mivel a bizalom kultúrájában élünk, kifejezetten ajánlott, ha saját magad kérsz véleményeket és értékeléseket az ügyfeleidtől. Sőt, ez a feladat szinte kötelező is, ha növelni szeretnéd a bevételeidet és bővítenéd az ügyfélkörödet.



Éppen ezért a bizalmi kultúra fejlesztéséhez és a bizalmi körök tágításához a BIX is szeretne hozzátenni. Létrehoztunk egy felületet, ahol lehetőséget adunk a minőségi üzletipartner-keresésre. Az így létrejött üzleti tapasztalatok reményeink szerint tovább viszik a bizalom gondolatát, hiszen minden egyes értékelés mögött egy olyan tapasztalat van, ami számít!

Kapcsolódó cikkek

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

Manapság nincsenek egyszerű helyzetben a vállalatok, már ami a márkahűség és az online hírnév kialakítását illeti. Az interneten túl nagy a zaj és nagyon nehéz felkelteni az új érdeklődők figyelmét, emellett fenntartani a már meglévő ügyfelek érdeklődését. Egy dolog mégis hatásos lehet: mégpedig a user generated content – vagyis a felhasználók, az ügyfelek által létrehozott tartalom.