A kiskereskedelem forradalma – A NetPincér market-sztori

Az online élelmiszer házhozsszállítás piacára egyre többen léptek be a pandémia hatására, de tapasztalható volt, hogy a rendszer mögött bizony erős korlátok is állnak. Miben más a NetPincér market és lehet-e az ő megoldásuk a jövő meghatározó e-kereskedelmi, gyors kereskedelmi trendjének sikeres (fő)szereplője?
ápr 1, 2021

Az online élelmiszer házhozszállítás piacára egyre többen léptek be a pandémia hatására, de tapasztalható volt, hogy a rendszer mögött bizony erős korlátok is állnak. Miben más a NetPincér market és lehet-e az ő megoldásuk a jövő meghatározó e-kereskedelmi, gyors kereskedelmi  trendjének sikeres (fő)szereplője? 

A NetPincér 2020 végén jött ki a NetPincér markettel, a minimális kiszállási idővel dolgozó élelmiszer házhozszállító szolgáltatásukkal. A NetPincér market arra hivatott, hogy bármilyen élelmiszert vagy háztartási cikket a lehető legrövidebb időn belül juttassanak el a vevőhöz. Patai Zoltánnal, a NetPincér ügyvezetőjével beszélgettünk erről az új, forradalmi és a pandémia hullámai alatt különösen praktikus innovációról.

*

Tisztázzuk mit jelent a NetPincér market online szolgáltatás!

A NetPincér market lényege, hogy akár már 30 percen belül képesek vagyunk kiszállítani a megrendelt élelmiszert, amit reggel 8:00-tól este 23:00-ig lehet nálunk rendelni. Ez annyiban újdonság az eddig piacon lévő szolgáltatásokhoz képest, hogy nagyon gyors és megbízható, hiszen mi végigkísérjük a termék és az ügyfél teljes rendelési „életútját”.

Mi magunk szerezzük be a termékeket a beszállítóktól, saját raktárainkban tároljuk őket – jelenleg Budapest 70%-át fedjük le, három raktárral –, ahol a NetPincér kollégái végzik a megrendelt csomagok összeállítását és a NetPincér GO futárainak segítségével juttatjuk őket célhoz.

A raktáraink különböző startégiai lokációkon helyezkednek el, a technológiánk pedig abban segít, hogy folyamatosan optimalizáljuk a készleteinket. Nyomon tudjuk követni, mik azok a termékek, melyeket leggyakrabban keresnek, így ezek szinte állandóan elérhetőek. Ez azért is fontos, mert így elkerülhetjük, hogy egy rendelés hiányosan menjen ki.

Az online élelmiszer-rendelés hátulütői közé tartozik, hogy a rendelésünk másnapra vagy napokon belül tud csak megérkezni. Ezen kívül a vásárlók rendszeresen szembesülnek azzal is, hogy a cégek idősávokat adnak meg a kiszállításhoz, azaz a vevők kénytelenek akár órák hosszat is otthon várni a futárt. A NetPincér market esetében, ahogy már mondtam, 30 perces kiszállási idővel dolgozunk, illetve a szolgáltatáshoz tartozik egy applikáció, amin láthatjuk, hol jár a futárunk és mikorra várható pontosan.

Milyen nagyságrendű vásárlásokat tudtok kiszolgálni?

A célunk nem a nagybevásárlások „lecserélése”, pótlása. Mi elsősorban a kisebb vásárlásokra szeretnénk megoldást kínálni. Kiváltani az olyan utakat, amikor a vevő csak egy-két termékért szaladna le, mert esetleg valami lemaradt a nagybevásárlás közben, mindezt pedig úgy megvalósítani, hogy gyorsabban fusson végig az egész vásárlási folyamat, a rendeléstől a futár érkezéséig, mintha a megrendelő maga ment volna el a boltba. A minimum rendelést 1500 forintban határoztuk meg. A kisebb csomagokat biciklis partnereink, a nagyobbakat az autósok szállítják házhoz.

A Netpincér market raktáraira darkstore-ként szoktál hivatkozni. Mit jelent ez?

Azt, hogy a vásárlók nem tudnak személyesen bejönni egyik üzletbe sem. Ezek a helyszínek direkt az élelmiszer házhozszállítási szolgáltatás számára lettek létrehozva. Egy darkstore abban más mondjuk egy logisztikai centerhez képest, hogy nem a városon kívül található. A mi raktáraink például a belváros különböző pontjain helyezkednek el és kisebb méretűek, így „sűrűbben” lehetnek jelen startégiailag fontos pontokon. Tulajdonképpen ez a gyorsaságunk titka.

Mennyire van nálatok fókuszban az ügyfélélmény és ennek a folyamatnak a kontrollálása?

Ez egy mindinkább fontos részlet, hiszen a vásárló egyre kevésbé megértő és egyre jobban elvárja, hogy minden tökéletesen működjön. Többek közt azért is született meg a NetPincér market, mert úgy láttuk, hogy ezzel a szolgáltatással hatványozottan jobb ügyfélélményt biztosíthatunk. 

Mi a piaci előny, a tét ebben a szektorban?

Részben a kiszállítás ideje, részben a kiszámíthatóság, a fokozottan pozitív ügyfélélmény biztosítása és természetesen az árak. Mivel mára már jelentős kereskedelmi szereplővé nőtt a NetPincér, képesek vagyunk versenyképes árakat kínálni és a nagy számú ügyfeleinknek hála kis túlzással végtelenségig optimalizálhatjuk a folyamatainkat.

Gyorsaság  |  Kényelem  | Jó ár-érték arány

Mennyire vagytok elégedettek az első időszak után?

Röviden? Nagyon! Még a vártnál is sokkal jobb indulást produkáltunk. Azt azonban látni kell, hogy óvatosan kezdtünk, nem volt óriási marketing kampányunk, az egész NetPincér marketet online indítottuk és a nagyobb matketinget csak idénre terveztünk be. Tény, hogy jelenleg különösen előnyös egy ilyen szolgáltatás, így akkora meglepetést nem okozott a siker, illetve az is hozzátartozik a gyors felfutáshoz, hogy akik eddig is tőlünk vagy rajtunk keresztül rendeltek meleg ételt, azok már ismertek bennünket, bíztak bennünk. Különösen szerencsés, hogy mi nem zárunk be este 19:00 után, akár éjjel 23:00-ig is lehet nálunk vásárolni, ami kifejezetten népszerű idősáv.

Mik azok a trendek, amiken egy ilyen szolgáltatás ül, mi tudható ennek a piaci területnek az optimalizációs lehetőségeiről?

A NetPincéren már most is megtalálhatóak más üzletek: táplálékkiegészítőt árusító bolt, virágüzlet, állateledeles. Tehát a cég jövője a terveink szerint, hogy minél több mindent be lehessen szerezni rajtunk keresztül. Azt látjuk, abban hiszünk, hogy a mostanra felgyűlt rengeteg tapasztalatunknak hála erősek vagyunk a szegmensünkben. Megvan a logisztikai háttérrendszerünk és a futárbázisunk is ahhoz, hogy piacvezetőkké válhassunk. Hosszútávon az az álmunk, hogy olyan versenytársakat is magunk mögé utasíthassunk, mint akár egy Amazon. Ők persze erősek az e-kereskedelemben, de a gyors kereskedelemben úgy gondolom, nekünk jelentős előnyünk van.

A globális trend az az alapvetően 2020-ban indult gyors kereskedelem, azaz Q (quick) – commerce, ami a jövő E-commerce-e. Annak idején utóbbi is felforgatta a világot és úgy látjuk, hogy a q-commerce a következő nagy szintlépés a kereskedelemben. A lényege, hogy bármit, amit a vásárló akar, a ultra gyors kiszállítási idővel kézhez kapja.

Mi lehet a q-commerce, a gyors kereskedelem jövője? A bármit is házhozszállítás?

Úgy gondolom, hogy ez lesz a jövő, igen. Most még újdonság a vásárlóknak, hogy nem csak meleg ételt, de élelmiszert és házhoz rendelhetnek ilyen rövid idő alatt, de hozzá fognak szokni és hamarosan elvárássá válik, hogy bizonyos helyzetekben gyorsan házhoz rendelhessenek akár bármi mást is. Izzót, telefontöltőt vagy egyebet, aminek nem másnapra, hanem a leggyorsabban kell kiérnie. Mi jelenleg is azon dolgozunk, hogy minél több partner csatlakozzon hozzánk, illetve, hogy a futárrendszerünket más webshopokba is lehessen igény szerint integrálni.

Az anyacégetek a Delivery Hero, akik megvették az egykor magyarok által, Magyarországon létrehozott NetPincért. Az ő nevük talán még jobban leírja ezt az új irányt. Várható nálatok re-branding?

Jelenleg nem gondolkozunk ilyesmin. A NetPincér brand az egyik legnagyobb erősségünk és hatalmas büszkeség, hogy már 21 éve vagyunk jelen a piacon, valamint miénk az egyik első olyan brand, ami globálisan elkezdett ezzel a területtel foglalkozni. Számos versenytársunk csak 4-5-6 éve létezik, ami óriási különbség és persze óriási előnyt jelent nekünk. Új márkáink, mint a NetPincér market várhatóak, de a NetPincér brandet szeretnénk megtartani.

Miben érdemes ma gondolkodnia annak, aki innoválni akar? Mi az a globálisnak tűnő trend, amibe másnak is érdemes lehet belevágni?

Ami a gyorsaság mellett vezető trenddé nőtte ki magát, az a fenntarthatóság. Mi is kiemelten figyelünk, hogy minél közelebbi beszállítókkal dolgozzunk, minél több magyar partnerrel, lebomló csomagolást alkalmazunk és karbonsemleges csomagolóanyagokat.

Már érzékelhető, hogy a vásárlók egyre negatívabban viszonyulnak azokhoz a kereskedőkhöz, akik nem foglalkoznak a fenntarthatósággal, azaz ezzel a témakörrel mindenképp törődnünk kell, különben gyorsan hátrányba kerülhetünk a piacon!

Az online világ a pandémia hatására rendkívül gyorsan lépett előre dimenziókat 2020-ban, azaz mára ez is olyan trend, terület, ahol jelen kell lennünk. Aki ezzel nem számol, az egész biztosan teret veszít majd.

Az is az újhullámos trendek része, hogy a cégek olyan megoldásokat keresnek, amelyekkel a lehető legjobb ügyfélélményt nyújthatják, akár ők maguk kontrollálják az egész folyamatot, akár külsős partnerekkel dolgoznak együtt.

Te fektetnél ma logisztikába?

Jó kérdés. A válaszom kicsit kitérő: attól függ. Ha lebontjuk részekre, akkor azt tudom mondani, hogy tech vállalkozásba igen. Olyasmibe, mint mi vagy az Amazon vagy akár az amerikai Instacart, akik egy önálló üzleti modellt építettek ki. Viszont hagyományos logisztikai cégekbe biztosan nem. Ezek esetében minimum alaposan mögéjük kell nézni, hiszen nem biztos, hogy képesek tartani a lépést az új technológiákkal.

Mi lehet a jövő? Jönnek a kiszállító drónok…?

Akár. Vagy a robotok, amiket Kalifornia utcáin már ma is láthatnak az emberek. Tesztüzemben önjáró robotok szállítanak ki a járdán közelekedve, „I am on delivery” felirattal. Addig azonban még nagyon sok mindennek kell történnie, míg a hétköznapi kiszállítás ilyenné alakul – ha egyáltalán teljesen automatizálttá, robotizálttá alakul valaha. És itt nem csak a gazdasági tényezőkre gondolok, hanem a jogszabályi háttérre is. Egy drón kiszállításnál a technológiai akadályokon túl ott van az a problémakör is, hogy ma még jóval többe kerül egy ilyen eszköz fenntartása, mint egy futár alkalmazása.

Illetve gondoljunk bele abba, hogy akár többezer drón repkedne Budapesten, hiszen nálunk például van olyan idősáv, amikor többezer futárunk van az utcákon. Ennek sincs ma még megfelelő szabályozási lehetősége jogilag, nem is beszélve arról, milyen egyéb hatásai lehetnének egy ilyen jelenségnek. Számos kérdést vet fel és egyelőre abszolút a jövő zenéje.


Kapcsolódó cikkek

Növekedés és/vagy Infláció a Lánchíd Klubban!

Növekedés és/vagy Infláció a Lánchíd Klubban!

Az április 10-én a megújult helyszínünkön, az Öbölházban megrendezendő klubeseményünkön a hazai és nemzetközi pénzügyi szektorban is elismert szakértő és vezető, Surányi György fog beszélni a jelenlegi gazdasági helyzetről, és azokról a stratégiákról, amelyekkel a vállalatok fenntartható növekedési pályára állhatnak, miközben kezelik az inflációs nyomást.

Fordítsd az előnyödre az AI-forradalmat az áprilisi Széchenyi Klubban!

Fordítsd az előnyödre az AI-forradalmat az áprilisi Széchenyi Klubban!

Stratégiai partnerünk, a HVG által delegált Bene Gergő április 9-én , 15.30-kor kezdődő Széchenyi Klubprezentációjára talán a workshop szó illik a legjobban, ugyanis az AI Media alapítója egy rendkívül praktikus, mégis megdöbbentő “fejtágítást” tart majd a legmenőbb MI-szofteverek használatából, amely után néhány prompt segítségével könnyedén összerakhatsz egy teljesen új marketingstarégiát is.