Témahozás fontosságáról – Mastermind

A mai mastermindra nincs témám, nem baj? Nézzük meg, miért érdemes minden alkalomra saját témával készülni, mit okoz ennek eseti és rendszeres elmaradása, illetve hogyan hat ez ránk és a csoportunkra. Azt szokták mondani, hogy csak annak a cégvezetőnek nincsenek kérdései, aki nem fejlődik. Ha kicsit belegondolunk, nagy igazság van ebben a mondatban. Egy fejlődő cégben, különösen egy ilyen gyorsan változó környezetben mindig vannak megoldandó kérdések, választási lehetőségek és új, kipróbálásra váró irányok. Ha nincsenek, akkor valószínűleg a cég tényleg nem fejlődik vagy legalábbis messze alulmúlja a lehetőségeket. Ettől függetlenül természetesen előfordulhat, hogy egy vezető éppen akkora flowban van vagy olyan erős pozitív/negatív magánéleti hatások érték, hogy aktuálisan nem foglalkozik céges kérdésekkel, csak sodródik. Ez előfordulhat egy-egy alkalommal, de hosszútávon nem tűnik egészségesnek. Abban tehát megállapodhatunk, hogy az esetek döntő többségében vannak kérdéseink, maximum nem tudjuk őket megfogalmazni, ami merőben más. Ilyenkor legegyszerűbb, ha elővesszük a féléves-éves céljainkat és rögtön ki fog rajzolódni több potenciális mastermind téma is. (Témahozásról bővebben itt olvashatsz.) De miért gond csoport szempontból, ha nincs téma? Ha végiggondoljuk, nem túl bonyolult, egy egészen egyszerű dominóhatás rajzolódik ki. Ha nincs témám, akkor a csoportom nem tud nekem miben segíteni, nem kapok javaslatokat, új ötleteket, átgondolandó tapasztalatokat, így […]
aug 11, 2021

A mai mastermindra nincs témám, nem baj?

Nézzük meg, miért érdemes minden alkalomra saját témával készülni, mit okoz ennek eseti és rendszeres elmaradása, illetve hogyan hat ez ránk és a csoportunkra.

Azt szokták mondani, hogy csak annak a cégvezetőnek nincsenek kérdései, aki nem fejlődik. Ha kicsit belegondolunk, nagy igazság van ebben a mondatban. Egy fejlődő cégben, különösen egy ilyen gyorsan változó környezetben mindig vannak megoldandó kérdések, választási lehetőségek és új, kipróbálásra váró irányok.

Ha nincsenek, akkor valószínűleg a cég tényleg nem fejlődik vagy legalábbis messze alulmúlja a lehetőségeket.

Ettől függetlenül természetesen előfordulhat, hogy egy vezető éppen akkora flowban van vagy olyan erős pozitív/negatív magánéleti hatások érték, hogy aktuálisan nem foglalkozik céges kérdésekkel, csak sodródik. Ez előfordulhat egy-egy alkalommal, de hosszútávon nem tűnik egészségesnek.

Abban tehát megállapodhatunk, hogy az esetek döntő többségében vannak kérdéseink, maximum nem tudjuk őket megfogalmazni, ami merőben más. Ilyenkor legegyszerűbb, ha elővesszük a féléves-éves céljainkat és rögtön ki fog rajzolódni több potenciális mastermind téma is. (Témahozásról bővebben itt olvashatsz.)

De miért gond csoport szempontból, ha nincs téma?

Ha végiggondoljuk, nem túl bonyolult, egy egészen egyszerű dominóhatás rajzolódik ki.

Ha nincs témám, akkor a csoportom nem tud nekem miben segíteni, nem kapok javaslatokat, új ötleteket, átgondolandó tapasztalatokat, így nem viszek haza üzleti értéket.

Ha nincs hazavitt üzleti érték, akkor a mastermind találkozó nem lesz prioritás számomra, könnyen jelennek meg fontosabb programok az életemben (a lemondásról bővebben itt olvashatsz).

Ha nem prioritás, akkor könnyen lemondom a találkozót, ergo ismételten biztosan nem teremtődik meg az üzleti érték.

Ha nem vagyok jelen, akkor a csoport is csökkentett üzemmódban működik, ami másoknál is csökkentheti az üzleti értékteremtést, mások sem lesznek jelen és egy pillanat alatt már meg is szűnik a csoport.

Ez most gyors forgatókönyvnek tűnik, a folyamat nyilván lassabb, de alkalomról alkalomra ez történhet.

Ezért fontos tehát, hogy legyen témád, amin tud a csoport dolgozni és közösen fejlődhettek hónapról hónapra.


Szeretnéd megtapasztalni Te is, milyen egy exkluzív értékközösség? Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Kapcsolódó cikkek

Reagálásról – Mastermind

Reagálásról – Mastermind

Amikor a Te témád kerül sorra, tedd fel röviden a kérdésedet és utána csendben jegyzetelj, ne reagálj, ne válaszolj. Miért? Elképesztően jó mások témáihoz hozzászólni, segíteni cégvezető társainkat olyan tapasztalatokkal, amiért mi sokat dolgoztunk, hogy nekik már nem...

Telefonnyomkodásról, laptopozásról – Mastermind

Telefonnyomkodásról, laptopozásról – Mastermind

Tárgyaltál már úgy, hogy közben a partner nyomkodta a telefonját, laptopját? Milyen érzés volt? Reflexszerűen nyúlunk a kütyükhöz, nem bírunk ki nélkülük pár percet sem. Sajnos effelé tart a világ és ez szétrobbantja a figyelmünket. Márpedig vezetőként a figyelmünk...

Túlbeszélésről, időtartásról – Mastermind

Túlbeszélésről, időtartásról – Mastermind

Sok beszédnek sok az alja - tartja a közmondás. Amikor egy téma megtárgyalására 15-20 perc áll rendelkezésre, nem érdemes az ókori görögökig visszanyúlni, sem pedig a legapróbb részletekig kifejteni a bemutatott esetet. A barokk körmondatokat pedig egyenesen kerülni...

Lemondásról – Mastermind

Lemondásról – Mastermind

A lemondás a késés nagytestvére. Egészen hasonló az üzenete, csak sokkal markánsabb. Természetesen vannak olyan vis major esetek, amikor akár az utolsó pillanatban le kell mondani egy találkozót. Ez egy évben egyszer tökéletesen érhető és semmilyen törést nem okoz,...

Késésről, korai távozás – Mastermind

Késésről, korai távozás – Mastermind

Igen, vannak azok a helyzetek. Dugó, egy utolsó kérdés a kollégáktól, csak be kell ugrani valamiért, oda kell érni a gyerekért, stb. Miért lehetséges az, hogy egyes emberek akár távoli vidéki városokból is időben odaérnek egy találkozóra, mások pedig a szomszédból is...