A vállalkozásod ütőere: az up to date ügyféllista

Évről évre egyre több vállalkozás küzd rosszabb esetben a túlélésért, jobb dolgában pedig azért, hogy minél nagyobb szeletet tudjon kihasítani magának a tortából. Ha már te is feltetted magadnak a kérdést, hogyan tudnál tovább terjeszkedni, vagy magabiztos győzelmet aratni a sanyarú hónapok felett, akkor nem csigázunk tovább, eláruljuk a titkot: a kulcs a naprakészen tartott ügyféllistádban rejlik. Bármely üzleti vállalkozás sikeressége azon múlik, hogy milyen viszonyt ápolsz az ügyfeleiddel és az üzleti partnereiddel. Ahogy a legtöbb emberi kapcsolatban, a bizalomnak az üzleti életben is kiemelt szerepe van: elég csupán egyszer eljátszani, elég egyszer hagyni egy kis tüskét az ügyfeledben ahhoz, hogy nehéz szívvel bár, de búcsút intsen neked. Úgyhogy fektess nagyobb hangsúlyt az ügyfélelégedettség mérésre Joggal kérdezed, hogy miért is probléma ez, hiszen egy ügyfél elvesztése még nem a világ vége, mert van több is, ugye? Pedig, ha a The Media Genius információi(1) nem csalnak, akkor az évek folyamán az ügyfeleid 20%-a hűséges vásárlóddá válik, és az ő költéseik fogják adni az értékesítési profitod 80%-át. Ráadásul, iparágtól függően, már az ügyfélmegtartásod 5%-osnövekedésével 25-50%-kal emelkedhet a nyereséged is. E sikernek az egyik legalapvetőbb fegyvere a tudatos ügyfélelégedettség-mérés, amivel nemcsak social proofként használható ügyfélvéleményeket szerezhetsz, de naprakészen tarthatod az ügyféllistádat is. Gondolj […]
nov 3, 2019

Évről évre egyre több vállalkozás küzd rosszabb esetben a túlélésért, jobb dolgában pedig azért, hogy minél nagyobb szeletet tudjon kihasítani magának a tortából. Ha már te is feltetted magadnak a kérdést, hogyan tudnál tovább terjeszkedni, vagy magabiztos győzelmet aratni a sanyarú hónapok felett, akkor nem csigázunk tovább, eláruljuk a titkot: a kulcs a naprakészen tartott ügyféllistádban rejlik.

Bármely üzleti vállalkozás sikeressége azon múlik, hogy milyen viszonyt ápolsz az ügyfeleiddel és az üzleti partnereiddel. Ahogy a legtöbb emberi kapcsolatban, a bizalomnak az üzleti életben is kiemelt szerepe van: elég csupán egyszer eljátszani, elég egyszer hagyni egy kis tüskét az ügyfeledben ahhoz, hogy nehéz szívvel bár, de búcsút intsen neked.

Úgyhogy fektess nagyobb hangsúlyt az ügyfélelégedettség mérésre

Joggal kérdezed, hogy miért is probléma ez, hiszen egy ügyfél elvesztése még nem a világ vége, mert van több is, ugye? Pedig, ha a The Media Genius információi(1) nem csalnak, akkor az évek folyamán az ügyfeleid 20%-a hűséges vásárlóddá válik, és az ő költéseik fogják adni az értékesítési profitod 80%-át. Ráadásul, iparágtól függően, már az ügyfélmegtartásod 5%-osnövekedésével 25-50%-kal emelkedhet a nyereséged is.

E sikernek az egyik legalapvetőbb fegyvere a tudatos ügyfélelégedettség-mérés, amivel nemcsak social proofként használható ügyfélvéleményeket szerezhetsz, de naprakészen tarthatod az ügyféllistádat is.

Gondolj csak bele egy kicsit: amikor lehetőséget adsz és biztatod is az vevőidet arra, hogy értékeljék a szolgáltatásodat, a termékedet, a cégedet, az egyrészt

bizalmat kelt bennük, hiszen érzik, hogy fontosak számodra. Ráadásként pedig még egy-egy hasznos tipp is becsúszhat az értékelésbe a szolgáltatásod fejlesztésére vonatkozóan.

Gyakorlatilag egy mini közvéleménykutatásként tekints ezekre az értékelésekre, mert hűen fogják tükrözni azt, hogyan ítéli meg a piac a vállalkozásodat. Roppant érdekes terepe ennek egyébként a B2B rating is, amikor más vállalatvezetők és döntéshozók mondanak ítéletet rólad, ezekre valahogy mindig jobban figyelnek az ügyfelek és a versenytársak is.

Ha most azt mondanád, hogy mekkora nyűg az ügyfélelégedettség-mérés…

… akkor gyorsan gondold át a stratégiádat. Egyrészt minden vállalkozásodba fektetett idő és energia megtérül, ha átgondoltan cselekszel. Másrészt szerencsére a 21. században már nem kell egyenként megkeresned a vevőidet ahhoz, hogy kikérd, rendszerezd és naprakészen tartsd a véleményüket.

Ehhez ugyanis már az automatizált elégedettségmérés is a rendelkezésedre áll, amivel valóbanidőt és pénzt spórolsz a vállalkozásod, valamint önmagad számára.

Ilyen elégedettségmérő rendszer például a BIX, ami veled együtt, folyamatosan törődik az ügyfeleiddel és rendszeresen kifaggatja őket rólad, így véve le nagy terhet a válladról. Emellett a havi szintű megkereséseknek köszönhetően esetleg újra is aktiválja a rég nem rendelő veteránokat, és számíthatsz rá, hogy havonta tűpontos és hiteles ügyfél- visszajelzéseket kapsz arról, hogyan vélekednek rólad az előző hónapban a vásárlóid vagy épp a beszállítóid. Végül is, az adatok és a mérés korában élünk.

Egyébként ezek az értékelések gyakorlatilag a cselekvési terved, a stratégiád alapjai lehetnek.

Ezeknek az ügyfélvéleményeknek köszönhetően hónapról hónapra látni fogod, hogy melyek azok a területek, amik azonnali beavatkozást, mondhatni tűzoltást kívánnak, vagy amire nem árt, ha hosszabb távon nagyobb hangsúlyt fektetsz. De akár a következő kampányod ötlete is megszülethet a releváns ügyfélvélemények által.

De van, ami nélkül mindez nem megy

Ez pedig nem más, mint egy naprakészen tartott partnerlista, amivel az olyan automatizált rendszerek is dolgoznak, mint a BIX. Azonban ez olyan dolog, amit senki nem tud megcsinálni helyetted: a partnerlistád állapota, a töltöttségi szintje és a benne lévő adatok sokasága mind rajtad, és a szorgalmadon múlik.

Úgyhogy gondoskodj róla, hogy a BIX gondoskodhasson rólad!



1 The Media Genius: Why is it important to stay in touch with your customers? –
https://www.themediagenius.com/question-why-is-it-important-to-stay-in-touch-with-your-customers/

Kapcsolódó cikkek

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

A felhasználói tartalom nyomában – ezért építheted a brand reputációd az ügyfeleiddel

Manapság nincsenek egyszerű helyzetben a vállalatok, már ami a márkahűség és az online hírnév kialakítását illeti. Az interneten túl nagy a zaj és nagyon nehéz felkelteni az új érdeklődők figyelmét, emellett fenntartani a már meglévő ügyfelek érdeklődését. Egy dolog mégis hatásos lehet: mégpedig a user generated content – vagyis a felhasználók, az ügyfelek által létrehozott tartalom.