Tiktok, Linkedin, Facebook, Insta – Melyiket mire használd?

Miről, hogyan és milyen gyakorisággal posztoljunk a LinkedIn-en, Facebook-on, Instagram-on, vagy akár a Tik-Tok-on? Melyik felületben rejlenek komoly lehetőségek, és hogyan aknázzuk ki őket céges szinten. Farkas Zsolt, az Evolut Marketing és Tanácsadó ügynökség ügyvezetője segített nekünk eligazodni a social media platformok útvesztőjében.
ápr 23, 2020

Miről, hogyan és milyen gyakorisággal posztoljunk a LinkedIn-en, Facebook-on, Instagram-on, vagy akár a Tik-Tok-on? Melyik felületben rejlenek komoly lehetőségek, és hogyan aknázzuk ki őket céges szinten?

Farkas Zsolt, az Evolut Marketing és Tanácsadó ügynökség ügyvezetője segített nekünk eligazodni a social media platformok útvesztőjében.

Cégvezetőként mi alapján tudunk ma tájékozódni a weben marketing témájú kérdésekben?

Manapság minden információ elérhető az interneten, ami lehetőség és veszély is egyben. Nehéz ugyanis szelektálni a híg tartalmak között. Némi gyakorlattal azonban megtanulhatjuk felismerni a valóban értékes tudásanyagokat, hogy kizárólag rájuk fókuszálhassunk.

A SocialMedia Examiner, illetve GaryVee követése mindenképp a javasolt kategóriába tartozik.

Melyik éri meg inkább a számunkra: kiszervezni, vagy házon belül megoldani a marketing tevékenységet?

A kérdés régóta okoz dilemmát a cégvezetőknek, és nagyban nehezíti a megválaszolását az a komplexitás, ami az elmúlt időszakban az online marketinget jellemzi. Ugyanakkor egy konkrét példán keresztül közelebb kerülhetünk a megfejtéshez.

Legyen szó éppenséggel egy Facebook oldalkezelésről. Ha tényleg profin akarjuk csinálni, akkor van egy kampánymenedzserünk, őt támogatja egy szövegíró, illetve egy vizuális tartalmakat gyártó grafikus. Ügynökségen belül ott van még egy PPC menedzser, illetve egy account menedzser is, aki kommunikál az ügyféllel.

Beszélünk tehát egy 5 fős csapatról, holott csak egy szimpla Facebook oldalkezelésről volt szó. Természetesen ezzel a profizmussal együtt jár egy ügynökségi díj, ami adott esetben magasabb lehet egy alkalmazott marketing munkatárs fizetésénél. A várhatóan jóval magasabb megtérülés miatt azonban mindenképp érdemes kipróbálni az ügynökséggel való közös munkát.

Amit a Tik-Tokról, a legújabb közösségi média őrületről tudni érdemes

A Tik-Tok növekvő népszerűségének titka, hogy jelenleg ezen a felületen a legmagasabb az organikus elérés. Könnyen találhatunk például olyan profilokat, ahol 3-4 korántsem minőségi videóval több ezres követőtábort sikerült felépíteni.

Egységnyi időbefektetéssel tehát egészen nagy követőszámot tudunk jelenleg elérni. Ráadásul már nemcsak a legfiatalabb korosztály alkotja a felhasználói bázist, hanem komoly üzletemberek is, miközben az edukációs tartalom is terjedni kezdett.

A Tik-Tok videós szerkesztője egyébként annyira fejlett, hogy akár egy Instagramra kirakott videós tartalmat is célszerű előzetesen a Tik—Tokon összerakni, mert minőségibb végeredményt kapunk.

LinkedIn-en a konzisztens tartalommegosztás mindennél fontosabb

Amennyiben a LinkedIn felületén szeretnénk erősíteni a cégünk jelenlétét, akkor kézbe vehetjük ezt a feladatot mi magunk is, vagy cégen belül kinevezhetünk egy úgynevezett „company hero”-t. 

Ő lesz az a személy, aki nap mint nap szakmai érdekes témákban posztol. Vagyis szép lassan elkezdi felhívni magára a figyelmet, ennek köszönhetően pedig szakértői státuszba kerül. Nagy átlagban egy-egy kapott like nagyjából száz megtekintéssel ér fel a LinkedIn-en, a jobb minőségű tartalmainktól pedig 2-4%-os engagement-et remélhetünk.

Ha nehezen tudjuk magunkat a folyamatos posztolásra sarkallni, akkor érdemes elkülöníteni egy külön blokkot a hét folyamán a témagyűjtésre. A kigyűjtött aktualitásokra készítsünk tartalomtervet, írjunk hozzájuk szöveget, hét közben pedig már csak ki kell posztolni őket.

A posztjaink alá érkező interakcióban érdemes aktívan részt venni, méghozzá építő jellegű javaslatokkal, illetve konkrét tanácsokkal.

Mennyi potenciál van még az aktív Facebook jelenlétben?

A Facebookon most már évek óta nehezebb a tartalommenedzsment, a posztok organikus elérése nagyjából 1% körüli. A kampánymenedzsment viszont még mindig elképesztően hatékony, ezen még a Cambridge Analytica botrány sem változtatott.

Vagyis még mindig egészen kiváló szegmentációs lehetőségek állnak rendelkezésre a platformon. Aki kiismeri magát a hirdetéskezelőben, tudja, hogy egyes kampány célok mire valók, a célzást jól állítja be, az még mindig fantasztikus eredményeket érhet el.

Ha tartalmat szeretnénk posztolni, akkor Facebookra leginkább a storytelling formátum a javasolt. Ez a formátum lényegesen jobban működik a rövidebb tartalmaknál, ha tartalommenedzsmentről van szó.

Akár tízezer követő egy éven belül az Instagramon

Nem túlzás azt állítani, hogy ha egy teljes éven keresztül heti 5-7 alkalommal posztolunk és aktívan használjuk az Instagram sztorit, akkor egy fillér hirdetési költség nélkül is szert tehetünk tízezernél is több követőre.

A LinkedIn-hez hasonlóan Instagramon is a konzisztens tartalommegosztás a kulcs, vagyis tervezzünk előre, és hajtsuk is végre a megosztásokat. Mindenképp az Instagram saját szerkesztőjét célszerű alkalmazni a posztok készítéséhez, amivel főként a B2C területeken érhetünk el kiválóm eredményeket.

Amit az egyéb közösségi felületekről még tudni érdemes

Kellő tudatossággal mindenképp megtérülő befeketésnek bizonyulhat az email címek gyűjtése. Főként az úgynevezett lead scoring nevű szoftveres megoldással, amivel a felhasználó életútját végig tudjuk követni.

Látványosan jönnek fel az úgynevezett conversational marketing chatbotot, amelyeknek a segítségével komoly mennyiségű érdeklődőt szerezhetünk, viszonylag magas engagement mellett.



Kapcsolódó cikkek