A Máltai Szeretetszolgálat segít értékes munkaerőt toborozni a cégedbe

Hogyan tegyél szert a cégedben értékes munkatársakra térítésmentesen a Máltai Szeretetszolgálattal folytatott szoros együttműködés keretei között?
okt 9, 2020

Miként érkezhetnek a vállalkozásodba magasan kvalifikált és tettre kész munkatársak anélkül, hogy a munkaerő közvetítésért kiadásaid jelentkeznének?

Folytatjuk a kérdés megválaszolásával foglalkozó, korábban megkezdett interjút Előd Ágnessel és Kovács Gáborral, a Máltai Szeretetszolgálat speciális üzletágának két vezetőjével. 

Mi történik azt követően, hogy valakit sikerül úgymond kiközvetítenetek?

Ágnes – Elképesztően sokat dolgoztunk az „onboarding mentoráción”, ennek köszönhetően kiemelkedően jók a beválási arányaink. Tehát az ügyfeleink hamarabb köteleződnek el, tovább maradnak, vagyis a fluktuáció náluk rendre alacsonyabb.

A belépési folyamatot egyébként anyanyelvi tolmáccsal segítjük. Ezen felül szoros összeköttetés biztosítunk a próbaidő alatt egy mentorral, megteremtve így a minél szorosabb kommunikáció lehetőségét.

Gábor – A tapasztalataink szerint ez a fajta mentoráció sokkal hatékonyabb, összevetve például a különféle bértámogatásokkal és munkahely támogatásokkal. Ezt az állítást egyébként statisztikák is alátámasztják.

Tudni kell persze, hogy hosszú folyamat vezet ahhoz, amíg valaki eljut egy munkahelyre. Fontos állomás maga a felkutatás, illetve a felkészítés. A gazdaság gyakori változásai miatt sok esetben pályaorientációs segítséget is szükséges biztosítanunk.

Vagyis megnézzük azt, hogy a jelöltnek és a későbbi munkáltatójának melyik irány volna a legjobb. Zárójelesen teszem hozzá, hogy az átlagos álláskereső ilyen jellegű szolgáltatáshoz kevésbé fér hozzá.

Ágnes – Annál is inkább szükség volna az egyénre szabott karrier tanácsadásra, mivel sokszor egy munkahely elvesztése miatt lesz indokolt a pályaorientáció. Viszont a jövedelem kiesésével ezt a fajta szolgáltatást sokaknak nehéz volna megfizetni.

Ezért is gondoltunk egy olyan lehetőség kialakítására, aminek a keretei között a munkáját elveszítő személyek nyugodtan fordulhatnak segítségért a Máltai Szeretetszolgálathoz. Ide kattintva érhető el maga az opció. Csak egy regisztrációs lapot kell kitölteni, egy tanácsadó pedig nemsokára jelentkezik majd.

Említettetek nekem konkrét számokat, miszerint 5500 ügyfélből 1500-at elhelyeztetek már.

Ágnes – Tegyük hozzá, hogy az említett 5500 fő valóban tesz is a sikeres elhelyezkedésért, vagyis kitöltötték a jelentkezési adatlapot és egyértelműen partnernek bizonyulnak a mentorációban is. 

Ők azok, akikkel napi  szinten dolgozik a 20-24 fős mentori csapatunk. A sikeresen kikzvetített 1500 főt pedig egytől egyig valós, for-profit helyekre tudtunk elhelyezni.

Helyileg, illetve munkakört tekintve mik a leginkább jellemző elhelyezések?

Gábor – Alapvetően Budapesten és a város környékén sikerül általában közvetítenünk a dolgozókat. Fontos ezzel kapcsolatban megemlítenünk az Incorpora hálózati együttműködést. Ebben az együttműködésben rajtunk kívül még hat különböző civil szervezet vesz részt. Minden résztvevőnek megvan a maga szakterülete, ennek köszönhetően komolyan kibővülnek a lehetőségeink.

Példának okáért, ha nekünk nincs meg a szükséges kapcsolatunk egy-egy jelölt elhelyezéséhez, akkor koordinált módon be tudjuk vonni a hálózati partnereket. Ez elképesztően sok plusz erőt jelent.

A munkáltatók részéről rendszerint milyen visszajelzéseket kaptok?

Ágnes – Beszédes lehet, hogy szinte csak visszatérő partnereink vannak. Vagyis az 1500-as elhelyezést mintegy 30-35 munkáltatóval értük el. Ők többnyire nagy cégek, vagy pedig azok a kisebb méretű vállalkozások, ahol a tulajdonosnak ez valamiért a szívügye.

Mindig el szoktam mondani, hogy a munkáltatói oldalról egyedül a nyitottságot kérjük. Vagyis az előítéletek félretételét követően ő már semmilyen engedményt ne tegyen a saját piaci elvárásaihoz képest.

A mentor ugyanis azért van, hogy segítsen teljesíteni a jelölttel szemben támasztott elvárásokat. Pont ezt a fajta őszinte és korrekt hozzáállást értékelik egyébként sokra a partnereink.

Hogy jutnak el hozzátok a megrendelők?

Ágnes – A cégek leginkább az én elérhetőségeimen keresztül jutnak el hozzám, vagy pedig az alábbi kapcsolati űrlap kitöltésével. A folyamat követkető lépéseként az esetek döntő többségében személy szerint én szoktam online vagy személyesen egyeztetni, felmérni az igényeket és összhangba hozni az elképzeléseket. Rendszerint két héten belül már tudunk vinni jelöltet, sokszor ennél gyorsabban is.

Gábor – Van továbbá több olyan együttműködésünk, ahol még nyitott pozíció hiányában is nyitottak megnézni a jelöltet. Ha pedig minden stimmel, akkor állást ajánlani neki. Egyes cégeknél ugyanis első körben magára a fogyatékossággal élő emberre kíváncsiak, és ha passzolnak az elképzelések, akkor keresnek neki egy megfelelő munkakört.

Sokszor egyébként mindössze a bejárást, a munkahelyen belül történő zavartalan közlekedést, illetve a hatékony kommunikációt kell csak lehetővé tenni. Példának okáért nálunk, a szervezeten belül is sok fogyatékossággal élő ember dolgozik, kifejezetten magas pozícióban. Közgazdászok, projektmenedzserek. 

Ezáltal demonstrálni tudjuk, hogy a foglalkoztatást tekintve gyakorlatilag nincsenek korlátok.



Kapcsolódó cikkek