Tönkölyropitól és kölesgolyótól egészen a milliárdos forgalomig

Egervári Márk, a Biopont Kft. résztulajdonosa és ügyvezető igazgatója személyében újabb taggal bővült a Bizalmi Kör Lánchíd Vezetői Klub.
szept 8, 2020

Egervári Márk, a Biopont Kft. résztulajdonosa és ügyvezető igazgatója személyében újabb taggal bővült a Bizalmi Kör Lánchíd Vezetői Klub. Márk készséggel válaszolt ennek apropóján a cégére, valamint az ő vállalkozói gondolkodására irányuló kérdéseinkre:

Alapvetően bio élelmiszereket gyártunk és forgalmazunk. A portfoliónk több mint 230 féle terméket foglal magába. Ezek döntő többsége bio élelmiszer, emellett forgalmazunk még reform élelmiszereket, illóolajokat és kozmetikumokat is.

Cégbemutatáskor mindig meg szoktam említeni a kölesgolyót, mert a Biopontot sokszor azonosítják vele. De a kölesgolyóhoz hasonlóan úgymond a mi gyermekünk a tönkölyropi is. Utóbbi volt sokáig a legnagyobb darabszámban eladott termékünk egészen 2017-ig, amikor megalkottuk a gluténmentes változatát.

A gluténmentes ropi óriási sikersztori lett itthon és külföldön is, legnagyobb örömünkre a vásárlóink kimondottan szeretik és előszeretettel választják. A fő brand egyébként a Biopont, vagyis a bio élelmiszerek brandje. 

A Vegabond inkább a vegetáriánus termékeket magába foglaló márkánk, de kiemelhetjük még a Mandala tea termékcsalád bio tea keverékeit is. Forgalmazzuk még a Naturol illóolaj termékcsaládot, illetve Magyarországon képviselői vagyunk a Carmex ajakápolóknak.

Márk elmondása szerint komoly apparátussal dolgoznak azon, hogy a hazai és nemzetközi igényeket minél hatékonyabban szolgálják ki:

Ercsiben található a cég központja, ahol a négyezer négyzetméteres gyártó csarnok szomszédságában logisztikai csarnokot is üzemeltetünk, nagyjából 1500 raklapnyi hellyel rendelkezve.

2019-ben 2,1 milliárd forint értékű forgalmat sikerült bonyolítanunk, aminek a legnagyobb hányada belföldi értékesítésből származik. Évről évre dinamikusan növekszik viszont az export értékesítés volumene is, tavaly mintegy 400 millió forintos bevételt eredményezve például.

Egyébként szeretek büszkélkedni az export vonalakkal. Németország a legerősebb külföldi felvevőpiacunk, de jelentős forgalmat bonyolítunk Lengyelország, illetve EU környező országai, valamint Skandinávia irányába.

Az idei évben pedig sikerült exportot indítanunk Új-Zéland felé, továbbá Dél-Koreába is.

A Biopontnál nemcsak a volumen növelésére figyelnek, hanem a gluténmentes, minőségi élelmiszerek gyártása legalább ennyire fontos:

Közel 70 fővel dolgozunk, aminek egyaránt része a termelés, a logisztika és az iroda. Fontos mérföldkő, hogy tavaly év elejétől teljesen gluténmentessé tettük az Ercsiben található üzemet. 

Emellett pedig van egy telephelyünk Kalocsán, ahol kizárólag gluténos termékek előállítása és csomagolása történik. A belföldi értékesítés szempontjából az összes diszkontban jelen vagyunk, illetve szintén erős partnereink a drogériák, valamint a hipermarketek.

A Biopont egyébként 23 éves történelemre tekinthet vissza, és 100%-ban magyar tulajdonban van az alapítás óta. Személy szerint résztulajdonosként vagyok jelen a cégben, 13 éve dolgozom a vállalat kötelékében. 

„Cégvezetésből érkeztem egyébként, egész pontosan az informatikai területről, és az érkezésemmel egyidőben vettem át a Biopont operatív irányítását.”

Természetesen Márknak is feltettük az aktuális kihívásokra, illetve megoldandó problémákra irányuló kérdésünket:

Az elmúlt években az export volt nálunk fókuszban, mert mindig is a belföldi értékesítésünk volt a meghatározó, de export szinten nem sikerült áttörést elérnünk. Ezért csináltam 2 évvel ezelőtt egy strukturális váltást, plusz új embert vettünk fel, és ez meghozta a kívánt áttörést.

Az export tevékenységünk gyönyörű szépen beindult tehát. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne kellene időnként szembenéznünk újabb kihívásokkal ezen a területen.

A másik fontos célkitűzésünk a gyártási és termelési hatékonyság folyamatos növelése. Ennek szellemében az automatizálást, valamint a hatékonyság növelését célzó megoldásokat helyeztük fókuszba. Próbálunk olyan gépeket és beruházásokat beszerezni, amik előre mutatnak és hozzájárulhatnak a céljaink eléréséhez.

Ha pedig kikapcsolódásról és feltöltődésről van szó, a család mellett a barkácsolás jelent kedvelt elfoglaltságot:

Mindig el szoktam mondani, hogy számomra a családom a legfontosabb. Két kislányom van, és igyekszem lehetőség szerint minél több minőségi szabadidőt velük tölteni. Emellett hobbiként a barkácsolás és az alkotás van jelen az életemben.

Ez az a tevékenység, ami energiával tölt fel. Plusz sokat segít értelemszerűen, ha időnként el tudok menni szabadságra. Persze ehhez több idő kell, rendszerint a második héttől kezdi el az ember érezni a tényleges feltöltődést.



Kapcsolódó cikkek

Légy ott, ahol a jövő formálódik: Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság kihívásairól és lehetőségeiről

Légy ott, ahol a jövő formálódik: Pogátsa Zoltán a magyar gazdaság kihívásairól és lehetőségeiről

A mai magyar gazdasági környezet egyaránt követel alkalmazkodást és hosszú távú tervezést a vezetőktől. A Bizalmi Kör évzáró Duna Klubeseményén Pogátsa Zoltán közgazdász, nemzetközi politikai gazdaságtan szakértő izgalmas előadásában a jelenlegi helyzet valódi kihívásaira, a stagnáló gazdaság és a jövő kilátásaira világított rá, új perspektívákat adva a jövőre való felkészüléshez.

Új iroda, új korszak: Gangel Péter mesél a Bizalmi Kör fejlődéséről és jövőjéről

Új iroda, új korszak: Gangel Péter mesél a Bizalmi Kör fejlődéséről és jövőjéről

A Bizalmi Kör, Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő vezetői közössége. Most új fejezetet nyit történetében: egy, az eddiginél háromszor nagyobb, minden igényt kielégítő irodába költözik. Ennek apropóján Gangel Péter, a Bizalmi Kör ügyvezető tulajdonosa mesélt és osztotta meg a klub fejlődésének legfontosabb pillanatait és jövőbeli terveit.

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.