Minőségi termékek és ügyfélélmény a villamosság területén

A Deák Vezetői Klub új tagja, Kiss Olivér, az ELKO EP Hungary Kft. ügyvezetője. Mesélt a villamossággal foglalkozó vállalkozásról, minőségi szolgáltatásról, és a járványhelyzet okozta kihívásokról is.
dec 9, 2020

A Bizalmi Kör 500+ Deák Vezetői Klub ismételten új taggal bővült, méghozzá Kiss Olivér személyében. Az ELKO EP Hungary Kft. ügyvezetője szerencsére elfogadta a bemutatkozó interjúra történő invitálásunkat. A beszélgetés leiratát fogadjátok sok szeretettel:

„A cégünk villamossági nagykereskedésként működik, némi eltéréssel egy hagyományos villamossági nagykereskedéshez viszonyítva. Ugyanis a villamosságon belül egy viszonylag szűknek számító szegmensben vagyunk otthon. Ennek az összefoglaló megnevezése a szabályozás és vezérléstechnika. Gyakorlatilag egy nemzetközi cégcsoport magyarországi leányvállalataként vagyunk jelen a piacon. Vagyis importőrként tevékenykedünk, az anyaország Csehországban található.

A feladatunk a brand alá tartozó termékek magyarországi értékesítése, valamint a megfelelő háttér biztosítása. A partnereink jellemzően a B2B szegmensből kerülnek ki. Ők az esetek döntő többségében villamossági nagykereskedések, szakkereskedések, vagy a saját földrajzi környezetükön belül kiemelkedő kereskedésnek számító piaci szereplők.”

Olivér mesélt nekünk arról is, hogy milyen indíttatásból kezdett el pont ezzel a területtel foglalkozni:

„Mindig is éreztem magamban késztetést, hogy valami olyan értékes dolgot teremtsek és alkossak, aminek az eredménye minden érintett fejlődését szolgálja. Szerencsére ezt sikerült megvalósítanom.

A korábban végzett munkaköreim a kereskedelemhez és az értékesítéshez kapcsolódtak, így ezen a területen mozgok otthonosan a tárgyalástechnikával együtt. Persze nem kevés elvégzett tréning, munka és önképzés van ebben.

Mindemellett a minőség kérdése mindig is fontos szerepet játszott az életemben. Ezért is tölt el büszkeséggel, hogy a termékeinket több cégnek is gyártjuk bérgyártás keretei között. Szám szerint 17 ilyen céggel dolgozunk együtt.

Hogyha egy Siemens, Schneider vagy GE, Eaton, vagyis a világ villamos iparágának meghatározó játékosai számára változatlan beltartalommal gyárthatjuk ezeket a termékeket, velünk készíttetik el őket, az mindenképp komoly elismerés.”

Az ELKO EP Hungary Kft-nél nemcsak hirdetik magukról, hanem a gyakorlatban is alkalmazzák a minőségi szolgáltatást és ügyfélélményt:

„Cégcsoport szinten összesen 275-en tartoznak a vállalat kötelékébe, ebből Magyarországon 8 fővel dolgozunk, értékesítő és back office feladatokat ellátva. Rendszerint a cégünk által képviselt minőség az, amiért minket választanak és amiben kiemelkedők vagyunk.

Ez egyaránt megnyilvánul termékek, illetve a szolgáltatások szintjén is. Mivel ez nemcsak marketingszöveg, hanem valós gyakorlat szintjén is megvalósul, ezért a partnereink érzékelik és nagyra értékelik.

Ezzel kapcsolatban nagyszerű visszajelzés volt az egyik legnagyobb hazai nagyker partnerünk tavalyi felmérése, amiben a beszállító partnereiket értékelik az összes munkatárs bevonásával. Rendkívül örvendetes volt, hogy a több száz beszállító közötti erős versenyben minket a 4. helyre soroltak úgy, hogy másokhoz viszonyítva igencsak szűk termékréssel dolgozunk.”

Olivér beavatott minket abba is, hogy folyamatosan dolgoznak a cégfejlesztésen, miközben a Covid-19 helyzet is generált új kihívásokat szép számmal:

„Gyakorlatilag folyamatos cégfejlesztésben vagyunk,  konstans jelleggel napirenden van nálunk ez a kérdés. Azt keressük, hogyan tudjuk hatékonyabbá tenni a működésünket, a dolgozóink motivációs rendszerét, no és persze miként tudjuk optimalizálni a folyamatainkat.

A pozíciónk a járványhelyzettel együtt továbbra is erős tudott maradni, habár a célokat kissé átírta a kialakult szituáció. Az idei évre impozáns növekedéssel számoltunk. Erre meg is volt minden esély, hiszen a január-februárban bonyolított forgalmunk 30%-kal lépte túl az egy évvel korábbi időszak árbevételét. 

Mivel az ígéretes lendületet derékba törte a gazdasági visszaesés, a célunk az lett, hogy legalább a tavalyi év szintjét hozni tudjuk. Minden jel szerint ezt sikerül túlteljesíteni, úgyhogy alapvetően jó évet zárunk, növekedésben vagyunk.

Mindezek mellett az értékesítő kollégáink home office jellegű munkavégzésre történő átállása is egy megoldandó kihívást jelent.”

Olvasás, kikapcsolódás, család és feltöltődés – a munka mellett természetesen ezeknek is jut idő Olivér életében:

„A szabadidős elfoglaltságaim közül az olvasás mindenképp feltöltődést jelent, ahogyan a túrázás, a horgászat, a kerékpározás, vagy a görkorcsolya. Ezen felül komolyan érdekel a történelem is, és persze kiemelten fontos számomra a családdal töltött idő.

Előszeretettel olvasok önképzéshez kapcsolódó könyveket, most éppen Sadhguru – Inner Engineering című kötetét.”



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.