Digitális/vizuális marketing és e-Business, a hatékony üzletmenet szolgálatában

Szabó-Biczók Klára, az EPM SYSTEMS Kft. ügyvezetőjének személyében új csatlakozót köszönthetünk a Bizalmi Kör TOP Széchenyi vezetői klubban. Olvassátok el, mi mindennel foglalkoznak a digitális/vizuális marketing kapcsán, és hogy jön a képbe a pénzügy mindehhez.
febr 17, 2021

Szabó-Biczók Klára, az EPM SYSTEMS Kft. ügyvezetőjének személyében újfent egy izgalmas csatlakozót köszönthetünk a Bizalmi Kör TOP Széchenyi vezetői klubban. Fogadjátok tehát sok szeretettel az ilyenkor szokásos bemutatkozó interjút. Át is adjuk a szót Klárának, meséljen ő a cégéről:

„Az egyik meghatározó tevékenységünk keretében Digitális/vizuális marketinggel foglalkozunk, röviden fogalmazva. Különböző okos eszközökkel olyan gazdag képi világot teremtünk, ami máshogyan nem érhető el.

Mindez úgy alakult ki a cégünknél, hogy az  utóbbi években informatikai uniós projektekkel foglalkoztunk, ahol a masszív fejlesztések voltak fókuszban, ugyanakkor a fejlesztők folyamatosan küzdöttek a vizuális megjelenítéssel. Mi ugyan ott projektmenedzsmenttel foglalkoztunk, de marketinges előéletünk miatt folyamatosan „belekotyogtunk” a user design-ba és user experience-be.

Ennek kapcsán voltak már marketing feladataink is, például egy külföldi piacra lépés elősegítése. végül először ennek keretei között találtuk meg, hogy az IT fejlesztés és a marketing milyen eredményesen hangolható össze a digitális platformokon.

Ennek mentén hoztuk létre azokat a megoldásainkat, amelyek látványra kimagaslók, miközben marketing szempontból és közvetlenül az értékesítésben (!!!)  rendkívül hatékonyak. Nagyjából két éve építjük ezt a tevékenységet, és van már díjunk is egy nemzetközi piacra lépés elősegítése nyomán.”

Klára egy konkrét példán keresztül szemléltette nekünk, hogyan is képzeljük el ezt a digitális/vizuális marketinget:

„Vegyünk példaként egy nyomtatott brosúrát, amit normál esetben időnként újra kell konstruálni. Mi viszont ezt a statikus papír alapú brosúrát fejlesztjük tovább úgy, hogy az applikációval összepárosítva plusz tartalmakat tudunk hozzátenni, valamint igény szerint cserélni. Rendkívül hatásos, nagyon hatékony, és mivel csak a digitális tartalmat kell frissíteni hosszabb távon, igen olcsó is.

Például egy bútorkészítő cégnél teljesen új képsorozatot tettünk hozzá a már meglévő brosúrához (így katalógus funkcióval bővül a pár lapos kiadvány), de adott esetben lehet pluszban filmet, prezentációt vagy akár timelapse-et vetíteni, illetve akár műszaki tartalmakkal is fel lehet tölteni az alap tartalmat.

Utóbbival kapcsolatos, hogy a legújabb projektünkben egy igen gazdag bemutatóterem interaktív bejárását fejlesztjük. Egy szinte elképzelhetetlen látvány és információ-gazdag bemutató közben, akár online megrendelés is indítható az Ügyfél kezében lévő okos eszközről.”

A marketing mellett a pénzügyi tanácsadás sem áll messze Kláráéktól, úgyhogy ezen a téren is segítenek az ügyfeleiknek:

„Azt is mondhatnám, hogy pénzügyi és üzleti tervezést is vállalunk, akár igen összetett szinten. Ezek rendszerint nagyon nagy projektek, ahol több milliárd forintos volumenről beszélhetünk. Mondjuk egy tervezett gyárépítést az alapoktól tudunk menedzselni.

De kicsit visszautalva is: ha mi látványt tervezünk, amihez élmény társul, szeretünk olyan megoldásokon dolgozni, amelyek közvetlenül az értékesítést támogatják, magyarul direkt bevételt és jövedelmet termelnek az Ügyfelünknek. Mert hogy értjük az üzleti hátteret is! Ez így kötődik össze egy másik új divíziónk tevékenységével, ahol e-Business megoldásokat fejlesztünk, elsősorban KKV-k számára. Itt olyan ügyfelekről van szó, akinek tevékenységét nehéz „begyömöszölni” valami kész megoldás dobozába, alapvetően a saját folyamataikat szeretnék viszont látni egy jól használható, ugyanakkor kellően transzparens rendszerben.

Csapatunk a kezdetek óta folyamatosan épül, bővül. Az általunk alkalmazott technológiák ismerete iskolában nem tanulható, fejlesztőink napi szinten szereznek friss tudást a megjelenő újdonságok állandó nyomon követésével. Ma már olyan szakemberekkel rendelkezünk, akik ezeket technológiákat jól ismerik. Én és közvetlen kollégám minden szinten részt veszünk a cég napi feladatainak ellátásában. A tevékenységünkhöz szorosan kapcsolódó kreatív csapattal szoros együttműködésben dolgozunk (pl. Szeretünk saját grafikusunkkal dolgozni, amennyiben a megjelenés még nem kiforrott.), és vannak stratégiai partnereink is, akiket egy-egy nagyobb megrendelés esetén be tudunk vonni.”

„Kihívást jelent számunkra, hogy az emberek jobban megismerjék a vizuális/digitális marketingben rejlő lehetőségeket. Csak a láthatóság igénye okán nagyon sok megkeresésünk van, viszont a potenciális ügyfelek esetenként nehezen látják át, hogyan is tudnák ezt az innovatív eszközt a saját vállalkozásukban alkalmazni. Egyébként ezt nemcsak itthon, de az amerikai piacon (az első munkánk során, Orlandóban) is nehéz volt átvinni.

Holott ennek pont az volna a lényege, hogy abszolút testre tudjuk szabni. Ráadásul eszköztárunkkal és speciális tudásunkkal (lásd üzleti szemlélet) egyértelműen olyan hozzáadott értéket tudunk biztosítani, amivel a piaci kliens láthatósága látványosan megugrik, egyedisége arcot kap, s mindez gyorsan leképeződik a keresletben.” 

Marketing és pénzügyek? Klára mesélt nekünk arról is, hogyan is ért össze ez a különleges kombináció az életében:

„A tanulmányaim ideje alatt valahogy mindig is a pénzügy irányába terelődtem. Az erős pénzügyi vonal mellett viszont a marketing volt a másik szerelem. Habár a pénzügyben mélyedtem el jobban, de a marketing mindig egyfajta felüdülést jelentett. Ezt nyilván nagyon szépen szakmailag is meg tudom fogalmazni, de ettől most tekintsünk el!

Szerettem, hogy a számok mellett a kreativitást is lehetett és kellett is használni, és ez inspirált is engem. Óriási élmény olyan dolgot teremteni, amit más még nem.”

Klárának valós életeleme a sport, úgyhogy a személyében újabb lelkes futóval bővülhet a Bizalmi Kör egyre népesebb csapata:

„Annak idején tesi tagozaton kezdtem, mert egyszerűen nem bírták kezelni a mozgékonyságom. Mondhatni a sport lételemem. Mióta a gyerekek megszülettek, immáron jó pár éve a futás jött a képbe.

Idén negyedjére futottam körbe a Balatont egy csapattal. A futás számomra a legfőbb stresszoldó, ott aztán tényleg flow-ba lehet kerülni. Ezen felül télen a jégkorcsolya a nagy szerelem. Nyáron pedig előszeretettel pattanok SUP-ra a Balaton habjain. Szegedi vagyok, a napfény városában pedig óriási élmény a futáson túl mondjuk a Dóm téren szikrázó napsütésben korcsolyázni.

Egyébként a két tinédzser korú gyerkőcöm (egy lány, egy fiú) mellett van egy törpe nyulunk is, aki szintén fut (mint a nyúl)!”



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.