Igény szerinti minőségi bevonat, bármely felületen, bármilyen célból

Ostorházi Miklós személyében nyugodtan kijelenthetjük, hogy a bevonatok hamisítatlan specialistáját köszönthetjük új klubtagként a Bizalmi Körön belül. Hogy mit jelent ez, és mivel foglalkozik pontosan az Ostorházi Kft.? Az rögvest kiderül, ha elolvasod a vele készített bemutatkozó interjú leiratát: „Bevonattechnikával, felületkezeléssel és korrózióvédelemmel foglalkozunk. Egyik fő területünk a helyszíni kivitelezés, amikor mi megyünk  a helyszínre és oldjuk meg a szükséges felületkezelést különböző műtárgyakon, illetve egyéb objektumokon. Emellett persze ugyanúgy szerves része a munkánknak a másik terület, aminek a keretei között a saját üzemekben készítünk bevonatot más gyártók számára. Hárman alapítottuk egyébként a céget még 1991-ban, úgymond a három Ostorházi fivér családi vállalkozásként.” Ahogy Miklós fogalmazott, mondhatni a tortabevonat kivételével mindenhez képesek minőségi és időtálló bevonatot létrehozni: „Nemzetközi partneri és beszállítói hálózattal rendelkezünk, gyakorlatilag az egész világra szállítunk. Azok a termékek, amelyekhez bevonatot gyártunk, tényleg a világ változatos pontjain töltik be a funkciójukat. Hogy néhány példát említsünk, a kuvaiti olajkutak, az Északi-tengeren dolgozó szélturbinák, vagy a tengeralattjárók dokkolójának a felületén egyaránt ott lehet a bevonatunk. De említhetünk vízalatti és földalatti bevonatokat egyaránt.” Méghozzá nem is akármilyen volumenben, legalábbis a számok tanulsága szerint: „Hozzávetőlegesen 500 – 600 millió forint árbevételt sikerül produkálnunk éves viszonylatban. A válság ezt némileg visszavetette, de most újra […]
okt 22, 2021

Ostorházi Miklós személyében nyugodtan kijelenthetjük, hogy a bevonatok hamisítatlan specialistáját köszönthetjük új klubtagként a Bizalmi Körön belül. Hogy mit jelent ez, és mivel foglalkozik pontosan az Ostorházi Kft.?

Az rögvest kiderül, ha elolvasod a vele készített bemutatkozó interjú leiratát:

„Bevonattechnikával, felületkezeléssel és korrózióvédelemmel foglalkozunk. Egyik fő területünk a helyszíni kivitelezés, amikor mi megyünk  a helyszínre és oldjuk meg a szükséges felületkezelést különböző műtárgyakon, illetve egyéb objektumokon.

Emellett persze ugyanúgy szerves része a munkánknak a másik terület, aminek a keretei között a saját üzemekben készítünk bevonatot más gyártók számára. Hárman alapítottuk egyébként a céget még 1991-ban, úgymond a három Ostorházi fivér családi vállalkozásként.”

Ahogy Miklós fogalmazott, mondhatni a tortabevonat kivételével mindenhez képesek minőségi és időtálló bevonatot létrehozni:

„Nemzetközi partneri és beszállítói hálózattal rendelkezünk, gyakorlatilag az egész világra szállítunk. Azok a termékek, amelyekhez bevonatot gyártunk, tényleg a világ változatos pontjain töltik be a funkciójukat.

Hogy néhány példát említsünk, a kuvaiti olajkutak, az Északi-tengeren dolgozó szélturbinák, vagy a tengeralattjárók dokkolójának a felületén egyaránt ott lehet a bevonatunk. De említhetünk vízalatti és földalatti bevonatokat egyaránt.”

Méghozzá nem is akármilyen volumenben, legalábbis a számok tanulsága szerint:

„Hozzávetőlegesen 500 – 600 millió forint árbevételt sikerül produkálnunk éves viszonylatban. A válság ezt némileg visszavetette, de most újra növekedést mutatnak a számok. Ezek az eredmények az érdi és százhalombattai gyártóüzemekben, illetve a kemencei fióktelep folyó munka hatására realizálódnak.

A csapat létszáma évek óta az 50-60 fős nagyságrend környékén mozog. A csapat szerepét és hozzáadott értékét mindenképp szeretném kiemelni. Hiszek benne, hogy amilyen a csapat, olyan a vállalkozás.”

Hogyan is indult útjára az Ostorházi Kft. 1991-ben, amikor még teljesen más világot éltünk? Miklós így mesélt a részletekről:

„Nálunk nem volt családi előzménye a vállalkozói létnek, testvéreimmel a régi rendszerben voltunk fiatalok és próbálgattuk a szárnyainkat. 1991-ben, a két ünnep között határoztuk el magunkat a cégalapítás mellett.

Az építőipari szolgáltatásokkal induló vállalkozásunk különlegességét az alpin technikával végzendő szigetelési és bevonati munkák jelentették. Aztán az élet úgy hozta, hogy három éven át Németországban egy tartálytechnikával foglalkozó cégnél tudtunk rendkívül értékes tapasztalatot gyűjteni.

Németországban tapasztaltuk meg a modern üzleti gondolkodást, amit aztán sikerült ügyesen kombinálnunk a magyar leleményességgel. Az ott megvásárolt gépekkel indítottuk aztán útjára a bevonattechnikai szolgáltatásainkat.”

A technológia különlegességét egy a cég életében meghatározónak számít projekt is remekül szemlélteti:

„Az 1994-es évben a Lágymányosi híd építésénél a lefektetett ivóvízcsövek belső bevonatának a kialakításában volt szerencsén közreműködni. Ez volt gyakorlatilag a Németországból hozott technológia első nagy hazai adaptálása.

A kiírás szerint olyan  megoldást kell készíteni, amihez 25 év garancia társult. Erre végül az általunk kidolgozott technológia bizonyult alkalmasnak. Tavalyelőtt bontották fel egyébként és mind a mai napig gyönyörűen működik.”

Persze megoldandó feladatokból és kihívásokból az Ostorházi Kft. életében is akad, különösen HR fronton:

„Sok hazai és nemzetközi céghez hasonlóan mi is küzdünk a humán erőforrás toborzásának és motiválásának feladatával. Meggyőződésem, hogy a kialakult munkaerőpiaci helyzet a legtöbb cég számára nehezítő körülményt jelent.

Mindazonáltal nem kívánunk beállni abba az egyébként sehová nem vezető mintázatba, hogy mindent csak a pénzzel oldjunk meg. Vannak ötleteink, de erről a kérdéskörről szívesen beszélgetek más vállalkozások vezetővel is.”

Miklós egyértelműen az aktív pihenés híve, a „nem csinálok semmit” nála gyakorlatilag nem létező fogalom:

„A kevés szabadidőmet igyekszem aktívan eltölteni. Hobbi borász vagyok, aminek az elfoglaltságait nem lehet csak akkor végezni, amikor kedvem tartja. Az eredményeink szépek, a versenyeken elismerik a borainkat, a fogyasztásukat viszont megtartjuk baráti körön belül.

Tényleg az aktív pihenés híve vagyok, úgyhogy a hajózás, repülés, búvárkodás, sziklamászás, túrázás, bringázás mellett szinte minden jöhet, ami aktivitással és kikapcsolódással jár együtt.”



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.