Ecommerce, PPC és lead generálás – performance alapon, komoly szakmai háttérrel

Fodor Ákos személyében a PPC hirdetések és a lead generálás szakértőjét köszönthetjük új klubtagként a Bizalmi Körön belül. Természetesen vele sem maradt el a szokásos bemutatkozó interjú, úgyhogy jól kikérdeztük a MARKESTIC Kft-ről, no meg a vállalkozói gondolkodásáról: „Digitális marketing ügynökségként elsősorban PPC, illetve measurement területen szolgáljuk ki hazai és külföldi ügyfeleinket. Ecommerce és online lead generation frontján is komoly tapasztalattal a hátunk mögött tudunk segíteni webáruházaknak, illetve B2B és B2C területen érdekelt cégeknek a leadek gyűjtésében. Fontos, hogy nem branding ügynökség vagyunk. Performance alapon dolgozunk, tehát mérhető, számszerűsíthető, konkrét célhoz köthető feladatokért fizetnek minket.” Ákos elmondása szerint a csapat mostani struktúrája – részben a Covid-19 helyzet miatt is – egyszerre biztosít stabilitást, illetve rugalmasságot: „A fix csapat jelenleg 7 főt számlál,  rajtuk kívül pedig 15 külsős senior szakember dolgozik velünk projekt alapon. Ez a felállás egy részben tudatos, részben a Covid-19 által generált átállási folyamat eredménye. Ezáltal megvan a kellő rugalmasság és komfortérzet minden érintett számára, miközben a belső csapat számára extra stabilitást is kölcsönöz ez a működés.”  A 2018-as indulás óta intenzív növekedést tudhat maga mögött a MARKESTIC Kft. Kíváncsiak voltunk, hogy Ákos minek tudja be a látványos fejlődést: „Egyrészt pokolian sok munkát tettem bele személy szerint én […]
okt 27, 2021

Fodor Ákos személyében a PPC hirdetések és a lead generálás szakértőjét köszönthetjük új klubtagként a Bizalmi Körön belül. Természetesen vele sem maradt el a szokásos bemutatkozó interjú, úgyhogy jól kikérdeztük a MARKESTIC Kft-ről, no meg a vállalkozói gondolkodásáról:

„Digitális marketing ügynökségként elsősorban PPC, illetve measurement területen szolgáljuk ki hazai és külföldi ügyfeleinket. Ecommerce és online lead generation frontján is komoly tapasztalattal a hátunk mögött tudunk segíteni webáruházaknak, illetve B2B és B2C területen érdekelt cégeknek a leadek gyűjtésében.

Fontos, hogy nem branding ügynökség vagyunk. Performance alapon dolgozunk, tehát mérhető, számszerűsíthető, konkrét célhoz köthető feladatokért fizetnek minket.”

Ákos elmondása szerint a csapat mostani struktúrája – részben a Covid-19 helyzet miatt is – egyszerre biztosít stabilitást, illetve rugalmasságot:

„A fix csapat jelenleg 7 főt számlál,  rajtuk kívül pedig 15 külsős senior szakember dolgozik velünk projekt alapon. Ez a felállás egy részben tudatos, részben a Covid-19 által generált átállási folyamat eredménye.

Ezáltal megvan a kellő rugalmasság és komfortérzet minden érintett számára, miközben a belső csapat számára extra stabilitást is kölcsönöz ez a működés.” 

A 2018-as indulás óta intenzív növekedést tudhat maga mögött a MARKESTIC Kft. Kíváncsiak voltunk, hogy Ákos minek tudja be a látványos fejlődést:

„Egyrészt pokolian sok munkát tettem bele személy szerint én is és a csapat is. A rendszeresen logolt munkaóráim száma átlagosan heti 60-65 óra körül mozogtak az elmúlt két évben.

A másik összetevő a szakmai múlt. Korábban ismert és elismert helyeken dolgozott velem együtt a szakmai vezetőnk is. A Szallas.hu, az eMAG vagy az Extreme Digital referenciaként instant hitelességet biztosított számunkra a terjeszkedéshez itthon és a nemzetközi színtéren egyaránt.

Ákosnak a „miben vagytok mások” kérdésre is egészen meggyőző válasza volt:

„Véleményem szerint idehaza is akad bőven kiváló PPC szakemberekből és ügynökségből. Minket talán az ecommerce területen magunkra szedett kiemelkedően széles tapasztalat különböztet meg.

Hozzávetőlegesen a csapattagok összesen 6-7 milliárd forintot elköltöttek már PPC kampányokra. Kevesen dolgoztak igazán nagy termék számosságú és költésű ecommerce site-okkal. Mi kifejezetten örülünk, ha egy webáruház 50 ezer termékkel rendelkezik, hiszen ez fantasztikus lehetőség a teszteléshez, optimalizáláshoz, skálázáshoz.

Arra is odafigyelünk, hogy az egyes projektekben vezetőként mi is ott legyünk a háttérben, ezzel személyes jelleget és nagyobb csapat szintű elköteleződést adva az együttműködéseinknek.”

Néha az egyetemi előadás nyitó slide-ja is elég lehet ahhoz, hogy valakit a vállalkozói lét felé tereljen – Ákosnál legalábbis ez volt a helyzet:

„Bár egészen kicsi koromtól mindig valamilyen ötleten dolgoztam, sokáig ebben nem volt tudatosság. Még amikor középiskolában medencés bulikat vagy sportrendezvényeket szerveztem, akkor sem gondoltam rá, hogy ezen keresni is lehet vagy épp ez egy szakmai életút.

Aztán a Közgázon volt egy tantárgyunk a kisvállalkozások indításáról és működtetéséről. Számomra az első előadás legelső mondata volt a sorsfordító: “Ne keress magadnak munkahelyet, hanem teremts.”

Ha valaki kevés alvással is kifogástalanul „működik”, akkor juthat idő sokféle elfoglaltságra. Ákosnál legalábbis ez a helyzet:

„A sok munka mellett úgy férhet bele kismillió dolog a napjaimba, hogy nem alszom sokat. Ha például bulizunk és reggel 4-ig táncolok, attól még reggel 7-re felkelek, ha előre lebeszéltünk egy közös edzést.

Kevés alvással is viszonylag jól üzemelek, ezért tényleg sok minden belefér, ráadásul időmenedzsment terén igyekszem kiiktatni a holtidőket. Mindenféle sportot kipróbáltam már, újabban a HIIT edzéseket preferálom a labdajátékok mellett.

Imádok táncolni, mostanság west coast swingre járok hetente egyszer. Kedvelem a zenei fesztiválok szabadságát, ahogyan a síelés, a téli sportok és a snowboard is nagy kedvenc. Az aktív és szeretetteljes családi háttérnek köszönhetően a családommal és a barátokkal is sok időt tudok tölteni.

Ami az önfejlesztést illeti, célzottan képzem magam olyan területeken, amelyek éppen szükségesek a munkámban. Privát fronton pedig nem ritkák az olyan személyes fellángolások és időszakos hobbik, mint például a bűvészet, a hasbeszélés vagy a zsonglőrködés.”



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.