„Elégedettsége a befektetésünk” – avagy megbízható kézbesítések bizalmi alapon

Újabb bemutatkozó interjú készült, ezúttal Takács Mihály, a FUTAR.HU Kft. ügyvezető igazgatója osztott meg velünk izgalmas gondolatokat a vállalkozásáról, illetve a vállalkozói filozófiájáról.
nov 30, 2020

Újabb bemutatkozó interjú készült, a Bizalmi Kör Vezetői Klubjának újabb érdekes tagjával. Ezúttal Takács Mihály, a FUTAR.HU Kft. ügyvezető igazgatója osztott meg velünk izgalmas gondolatokat a vállalkozásáról, illetve a vállalkozói filozófiájáról:

„Egyrészt napon belüli kézbesítésekkel, illetve hálózatos logisztikával, vagyis gazdaságos kézbesítésekkel foglalkozunk országszerte, mindkét üzletágban többnyire B2B partnerek igényeit kiszolgálva.

Azonnali szállításnál jellemzően ad-hoc szállításokat, gyors reagálást igénylő, különleges küldemények kézbesítését végezzük. Valós megoldást kínálunk azokra a fontos igényekre, amelyek a küldemény lehető leghamarabbi kézbesítését célozzák, illetve a dedikált futár kollégáknak köszönhetően biztosított, hogy az árucikk ne keveredhessen el egy szortírozó központban, illetve ne sérüljön a folyamat során. 

Az országos logisztikai üzletágunk pedig főként a 40 kg feletti, jellemzően terjedelmes küldemények országos terítésével foglalkozik. Elsősorban webshopok a megbízóink, és többek között bútorok, fitness gépek, kerti kiegészítők, lakberendezési tárgyak, vagy műszaki cikkek célba juttatását végezzük.

Mindezek mellett olyan speciális kéréseknek is eleget tudunk tenni, mint például egy több ezer kilométerre lévő cím soron kívüli kézbesítése on board courier szolgáltatással. Mondtunk verset édesanyának anyák napján, választást kínáltunk kézbesítéskor több méretben szállított bukósisakból, dokumentáljuk a címzett személyét, kérésre lefényképezzük iratait.”

Mihály a cégen belül képviselt értékrendbe, illetve annak a gyakorlatban történő alkalmazására is rávilágított a beszélgetésünk során:

„A mottónk így hangzik: „elégedettsége a befektetésünk”. Ezt minden területen komolyan vesszük, amit az elégedettségi mutatónk 4,9-es értéke is alátámaszt a közel 200 beérkezett értékelés alapján. Minden hibát kivizsgálunk és tapasztalataink segítségével javítjuk a folyamatainkat.

Persze komolyabb volumennél értelemszerűen előfordulhat sérülés, hibás teljesítés egy-egy küldemény szállítása során. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy ilyenkor nyíltan kommunikáljunk, felvállalva a felelősséget. Büszkék vagyunk rá, hogy hibáink iránt tanúsított alázatunk és a megoldás során tapasztalható támogató hozzáállásunk sokszor elmélyítették hosszú távú üzleti kapcsolatainkat.

A FUTAR.HU Kft. családi vállalkozásként indult, és rendre növekedni tudott az évek során, köszönhetően az innovatív gondolkodásnak:

„2006-ban édesapám alapította a céget. Személy szerint mindig is a vállalkozások felé orientálódtam, vállalkozás szakirányon végeztem a Corvinus Egyetemen. A tanulmányaim közben 2009 környékén csatlakoztam a csapathoz, már az első években igazán hasznos gyakorlati tapasztalatot szereztem.

Évente 20 és 50% közötti növekedéssel tudunk működni, mostanra 400 milliós éves forgalmat sikerült elérnünk. Mindig is szolgáltatásban gondolkodtunk olyan területen, ahol magas hozzáadott értékű tevékenységet tudunk folytatni.

A logisztika ágazatának az egyik sajátossága, hogy jellemzően nagy az ismétlésszám minden tevékenységnél. Jelentős hozzáadott értéke van annak az általunk kidolgozott innovatív informatikai adatbázisnak és automatizált folyamatstruktúrának, ami komoly versenyelőnyt jelentett számunkra az elmúlt 5 évben.

Ennek köszönhetően a szállításon túl a tájékoztatás terén is magasszintű szolgáltatást tudunk biztosítani. Akár évekre visszamenőleg pillanatok alatt meg tudjuk mondani, hogy melyik munka kézbesítését ki, mikor és hogyan intézte, illetve a legtöbb folyamatot automatikusan vagy egy gombnyomással irányíthatjuk.”

Mihály elmondása szerint a növekedés bizony szervezetfejlesztéssel kapcsolatos kihívásokat is jelent, emellett pedig a járványhelyzet okozta változásokra is reagálniuk kellett:

„Alapvetően egy szervezetfejlesztési projektben vagyunk most már 2-3 éve, ami az utóbbi időben még komolyabb hangsúlyt kap. A 15 fős iroda és a 60 körüli alvállalkozói létszám mostanra elérte azt a méretet, ahol már fontosabb lenne jobban megismerni egymást.

Esszenciális lenne például, hogy mindenki ismerje a másik feladatait, de többek között a teljesítménymérő rendszer kiépítése is prioritást élvez. Már nem minden kollégát közvetlenül mi választunk ki, viszont azt szeretnénk, ha az általunk képviselt értékrend a nem általunk kiválasztott kollégák számára is egyértelmű lenne. 

Szeretnénk továbbá, ha ugyanolyan magas minőségben és hatékonysággal tudná minden új munkatárs elvégezni a saját feladatát. Ennek szellemében fontossá vált a folyamataink dokumentációja, miközben egy HR-es munkatárssal is bővítjük a csapatot.

A vírushelyzetet egyébként mi is megéreztük, főleg az azonnali szállításoknál. Mivel mindenki elfogadóbb lett, így a napon belüli szállítás szükségessége jelentősen lecsökkent. Korábban szájhagyomány útján és egyszerűbb marketing megoldásokkal növekedtünk ezen a téren.

Vagyis nem volt olyan munkatárs, aki dedikáltan kereste volna a nagyobb megrendelőket. Úgyhogy elkezdtük kiépíteni az erre vonatkozó értékesítési rendszerünket. Mindezek mellett a home office keretei között dolgozó munkatársak hatékony koordinálása és integrációja okoz új típusú kihívásokat.”

A kihívások mellett célként meghatározott mérföldkövek is akadnak a vállalkozás életében:

„Habár az országos kiszállításunk dinamikusan növekedett az elmúlt években, még mindig egy viszonylag kis rendszerről beszélhetünk. Nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni arra, hogy ezen a téren jövőre megduplázzuk a forgalmunkat.

A másik célunk pedig egy országos depó hálózat kiépítése. Budapesttől mintegy 120 kilométeres körben 4-6 olyan depó elhelyezése a tervünk, ahová éjszaka áttárolnánk az árukat, és aztán innét működne tovább a kijelölt régiók kiszolgálása.”

A beszélgetés végén természetesen a már-már elmaradhatatlan önfejlesztés, kikapcsolódás és feltöltődés témakört sem hagyhattuk ki:

„Minden évben részt veszek szervezetfejlesztéshez és vezetőképzéshez kapcsolódó képzéseken. Ezen felül autodidakta módon rendszeresen tanulok és képzem magam az érzelmi intelligencia, illetve motiválás témakörében.

Ami a kikapcsolódást illeti, alapvetően a kenuzás és a vízi túrázás áll hozzám a legközelebb. Tudom, hogy a Bizalmi Körön belül sokan vitorláznak, úgyhogy szívesen megismerkednék ezzel a kikapcsolódási formával is.

Kiegyensúlyozott boldog családban élek Budakalászon feleségemmel, illetve a nemsokára 6 éves kislányunkkal, és a 3,5 éves kisfiunkkal.” 



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.