Szakértőként a szállítmányozás és a projektszállítmányozás területén

Csépán István személyében a nemzetközi szállítmányozás tapasztalt és sokat látott szakértőjét köszönthetjük itt a Bizalmi Körön belül. Nem sokat vártunk tehát a csatlakozását követően, igyekeztünk minél hamarabb elkészíteni róla, illetve az UTC Overseas Kft-ről az immáron megszokott bemutatkozó interjút. „Általános szállítmányozással foglalkozunk, amit egyébként gyakran mosnak össze manapság a fuvarozással. Szállítmányozóként mi fuvarozó eszközzel nem rendelkezünk, vagyis közvetített szolgáltatással kereskedünk. Egy-egy szállítás hatékony lebonyolítására tudunk versenyképes megoldást biztosítani, tehát a szállítás lebonyolításában működünk közre közvetítőként a feladó, a fuvarozó és a fogadó fél között. Speciális szegmense a tevékenységünknek az úgynevezett projektszállítmányozás. Ez alatt túlméretes szállítmányokat segítünk biztonságosan és hatékonyan célba juttatni. Nagy gyártó sorok, erőművek és egyéb gépek szállításáról van szó. Fontos, hogy – amikor csak lehetséges –  nem távolról menedzseljük ezeket a munkákat. Projektmenedzserrel és technikusokkal követjük a szállítmány útját, ami nem általános a piacon és hozzáadott értékkel bír.” István mesélt nekünk a struktúráról és a működésük legfontosabb összetevőiről is: „Egy amerikai cégcsoporthoz tartozunk, a magyarországi irodát még 2009-ben nyitottuk. A mindennapi működés keretei között fegyelmezetten figyelünk az embargós szabályok betartására, minden lokációban nem működhetünk közre a szállítások menedzselésében. Mindezen felül a szállítmányozókra vonatkozó törvényi betartására is gondosan figyelünk. Elvégre magát az irodát is azzal a szellemiséggel indítottam el, […]
aug 27, 2021

Csépán István személyében a nemzetközi szállítmányozás tapasztalt és sokat látott szakértőjét köszönthetjük itt a Bizalmi Körön belül. Nem sokat vártunk tehát a csatlakozását követően, igyekeztünk minél hamarabb elkészíteni róla, illetve az UTC Overseas Kft-ről az immáron megszokott bemutatkozó interjút.

„Általános szállítmányozással foglalkozunk, amit egyébként gyakran mosnak össze manapság a fuvarozással. Szállítmányozóként mi fuvarozó eszközzel nem rendelkezünk, vagyis közvetített szolgáltatással kereskedünk.

Egy-egy szállítás hatékony lebonyolítására tudunk versenyképes megoldást biztosítani, tehát a szállítás lebonyolításában működünk közre közvetítőként a feladó, a fuvarozó és a fogadó fél között.

Speciális szegmense a tevékenységünknek az úgynevezett projektszállítmányozás. Ez alatt túlméretes szállítmányokat segítünk biztonságosan és hatékonyan célba juttatni. Nagy gyártó sorok, erőművek és egyéb gépek szállításáról van szó.

Fontos, hogy – amikor csak lehetséges –  nem távolról menedzseljük ezeket a munkákat. Projektmenedzserrel és technikusokkal követjük a szállítmány útját, ami nem általános a piacon és hozzáadott értékkel bír.”

István mesélt nekünk a struktúráról és a működésük legfontosabb összetevőiről is:

„Egy amerikai cégcsoporthoz tartozunk, a magyarországi irodát még 2009-ben nyitottuk. A mindennapi működés keretei között fegyelmezetten figyelünk az embargós szabályok betartására, minden lokációban nem működhetünk közre a szállítások menedzselésében.

Mindezen felül a szállítmányozókra vonatkozó törvényi betartására is gondosan figyelünk. Elvégre magát az irodát is azzal a szellemiséggel indítottam el, hogy kifogástalan minőségű szolgáltatást biztosítsunk az ügyfeleinknek.

Fontos például, hogy a személyre szabott kiszolgálás nálunk tényleg nemcsak marketing szlogen. Igyekszünk könnyebbé tenni az ügyfeleink életét, ezért nálunk üzenetrögzítő és mesterséges intelligencia helyett élő ember társítható egy-egy telefonszám mellé, és igyekszünk minél gyorsabban hathatós választ adni a felmerülő kérdésekre.”

Ahogy István felvázolta nekünk a szakmai pályafutását, gyakorlatilag borítékolható volt, hogy előbb vagy utóbb ilyesfajta vállalkozást kell alapítania:

„Hajózási üzemmérnökként végeztem az első győri hajós évfolyam tagjaként, hogy aztán jó 30 hónapot hajózzak is a MAHART kötelékében. Ezalatt mélyebben sikerült megismernem a hajós áruszállítás gyakorlati oldalát.

Aztán dolgoztam a szállítmányozásban, mondhatni ezidőtájt tanultam meg igazán a szakma alapjait. A MAHART után a MASPED-nél, majd pedig közel 9 éven át a GE három különböző üzletágában sajátítottam el a döntéshozatal, az alvállalkozókkal való együttműködés menetét.

Az évek alatt számos területét láttam át és tapasztaltam meg a szakmának, ez pedig mind a mai napig hasznosítható tudást biztosít a számomra.

Ki kell emelnem még a projektszállítmányozás területét is, amit a szakmán belül rendre a fiataloknak adnak oda.  Bonyolult ajánlatkérésekről és összetett kalkulációkról van szó, amit az ember vagy megszeret, vagy egy életre elkerül inkább.

Én olyannyira megszerettem, hogy a cégvezetés mellett ezt a szakterületet a mai napig művelem nagy ügyfelek bonyolult projektjeinél.”

István elmondása szerint a Bizalmi Körön belül szívesen vesz mindenféle tapasztalatot, tippet és tanácsot a növekedés témakörében:

„A növekedés témaköre jó ideje foglalkoztat bennünket is. A tevékenységünk jellegéből adódóan ugyanis növekednünk kell, részben pedig tulajdonosi elvárás is a jelenlegi 15 fős kapacitásunk kiterjesztése és bővítése.

Ez a fajta növekedési kényszer, illetve növekedési pályára állás sok kérdést vet fel bennem. Leginkább abból a megközelítésből, hogy miként tudjuk a folyamatokainkat a növekedési ütemhez illesztve menedzselni akár operatív, akár pénzügyi szempontból is.”

Természetesen most sem maradt ki a beszélgetésből a hobbi, szabadidő és feltöltődés témaköre sem:

„Gyermekkoromban falun éltem, így a fizikai aktivitás folyamatos jelleggel az életem szerves részét képezi. Néhány maratoni táv korábbi teljesítését követően a hosszú távú kerékpározás gyakori szabadidős elfoglaltság számomra.

Szintén a kikapcsolódás kedvelt forrásának számít a jóga, mert mentálisan és önfejlesztés szempontjából is feltölt, segít belülről építkezni. Elváltam, három csodás gyermekem van, velük is nagyon szeretek és igyekszek lehetőleg minél több minőségi időt tölteni.”



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.