Ezúttal Ujházi Péterrel, az Extrametál csoport vezetőjével volt lehetőségünk bemutatkozó interjút készíteni, mivel immáron ő is a Bizalmi Kör vezetői klubtagjának vallhatja magát.
Fogadjátok szeretettel a beszélgetés leiratát, amiben lesz szó – többek között – nagykereskedelemről, ajándékokról, luxus konyhafelszerelési cikkekről és e-kereskedelmi tervekről is:
„Egyszerre működtetünk üzlethálózatot, valamint nagyker hálózatot. Az Extrametál kiskereskedelmi szaküzleteivel, főként plázákban vagyunk jelen finomacéláru profillal. Ezt a mai nyelvkörnyezetben három irányágra szoktam felbontani:
- konyhai kiegészítőkkel (kések, élezők, stb.),
- kirándulófelszerelésekkel (bicskák, vadásztőrök, elemlámpák, stb.)
- illetve szépségápolási eszközökkel (manikűr, pedikűr, fodrászat, borotválkozás) foglalkozunk.
B2B üzletágunk pedig főként HORECA megoldások szállításával és reklámajándék nagykereskedelemmel foglalkozik.”
Péter elmondása szerint az elmúlt években jelentősen megnőtt az ajándéktermékek iránti keresletük:
„Az elmúlt 3-4 év tapasztalatai szerint kiskereskedelmi szinten a vevőink 70-80%-a ajándékot vásárolni tér be hozzánk Extrametál üzleteinkbe, ezért egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk csomagolástechnikára, boltjaink kinézetére és marketingre. Ezzel párhuzamosan nagykereskedelmi üzletágunknál is érzékelhető a kihegyezett igény termékeinkre, mint céges ajándékra. Itt is kifejezetten fontos a csomagolás, 2018-ban összeálltunk a The Box Shoppal, akikkel közösen olyan ajándék összeállításokat tervezünk, amelyeknek egészen egyedülálló ajándékokat képeznek mind kinézetük és minőségük terén.
A nagykereskedelmi águnk 50-60%-át már az ajándékvásárlás teszi ki. Az ajándék fontos irányvonal tehát, ezt erősítjük, mert komoly fejlődési lehetőség látok benne.”
Emellett Péter arról is mesélt nekünk, hogy az e-kereskedelem terén is igyekeznek hatékonyan jelen lenni:
„2017-ben kezdtük meg az üzlethálózat mellett a webshopothálózatunkat megtervezni. Profilspecifikusan és márkaspecifikusan is terjeszkedtünk, egy hatékonyabb organikus keresőoldali lefedettség elérése érdekében.
Az extrametal.hu mellett megalkottuk a következő oldalakat:
– borotvalkozas.hu;
– solingenaruhaz.hu;
– victorinox.hu = svajcibicska.hu;
– wusthof.hu;
– extragift.hu;”
Természetesen a fejlődésre való konstans törekvés az Extrametál Csoport életében is generál kihívásokat:
„Családi vállalkozásként működünk, édesapám alapította a céget még 1983-ban. Bár aktívan jelen van a vállalkozás működtetésében, szép lassan generációváltás történik nálunk. Vagyis minden funkcionális területet szeretnék kivenni az ő felelősségköréből.
Fontos mérföldkövek előtt állunk egyébként. Például az ERP bevezetés, a CRM bevezetés, a törzsvásárlói rendszer bevezetése, illetve a nemzetközi terjeszkedés az, ami kihívást jelent most számunkra.”
A bemutatkozó interjú apropóján a Bizalmi Körhöz történő csatlakozás motivációjáról is érdeklődtünk Péternél:
„Egyértelműen a tapasztalatmegosztás vonzott. Szeretnék olyan vállalkozóktól tanulni, akik sikeresen végig csinálták már azt az utat, ami épp előttem áll. A sok innováció sok olyan hiba lehetőségét rejti magában, amit szívesen elkerülnék.
Fazekas Bálint barátom ajánlotta egyébként a csatlakozást, külön kiemelve a mesterelme csoport pozitív hozzáadott értékét. A nemzetközi terjeszkedés, illetve a webfejlesztés területén külön szeretnék tanulni másoktól.”
Ha épp nem az Extrametál Csoport fejlesztésén dolgozik, Péter számára a sport jelenti a kedvelt szabadidős tevékenységet:
„Mondhatni a cég mellett a sport az életem. Sokféle sportot művelek, a K1 mellett MMA-zom, de a síelés, a windsurf szintén nagyon közel áll hozzám, az sportszeretet alapjait pedig a 13 év versenyszerű vizilabda karrier fektette le.”