Informatikai bonyolultságmentesítés HR digitalizációval

Különleges formátumú bemutatkozó interjú következik, ugyanis a Nordconn International Kft. részéről mindkét tulajdonos megszólal cikkünk keretei között. Renfer Péter és Székely Vilté ugyanis nemcsak a feladatokat, hanem a cégvezetés minden egyéb aspektusát is előszeretettel osztja meg egymással.  „Hogyan lehetünk közösen sikeresek?” – náluk ez a vezérelv. Az alábbiakban pedig a velük készült interjú leiratát olvashatjátok: Péter – „Hiszünk abban, hogy a HR digitalizáció célja elősegíteni az emberek könnyebb munkahelyi boldogulását. Időt spórolunk nekik a technológia segítségével, hogy ezáltal több időt tölthessenek a szeretteikkel, barátaikkal és a családjukkal.  Ennek érdekében megbízóinknál humán feladatokra, a HR osztály és a cégvezetés könnyítésére vezetünk be rendszereket. A közös munka eredményeként egy sokkal élhetőbb munkahely jön létre, mint előtte volt. A digitalizációval racionalizálunk olyan folyamatokat, mint a teljesítményértékelés, toborzás, onboarding és a mindennapi együttműködés számos területe. Szakértőink, projektvezetőink, üzleti elemzőink és fejlesztőink tehát technikai oldalról támogatják ügyfeleink HR folyamatait.” Természetesen arra is rákérdeztünk, hogyan néz ki a hatékony feladatmegosztás úgy, hogy ketten is tulajdonosként fáradoznak a vállalkozás eredményességén: Vilté – „Ami a feladatmegosztást illeti, mindketten tudatosan tervezünk egy-egy adott periódusra, hogy mivel is foglalkozunk majd. Én például tudatosan költöztem Svédországba, ahol megalapítottuk a svéd lábunkat. Az időm nagy részében ezekkel a projektekkel foglalkozom, Péter pedig […]
febr 23, 2022

Különleges formátumú bemutatkozó interjú következik, ugyanis a Nordconn International Kft. részéről mindkét tulajdonos megszólal cikkünk keretei között.

Renfer Péter és Székely Vilté ugyanis nemcsak a feladatokat, hanem a cégvezetés minden egyéb aspektusát is előszeretettel osztja meg egymással. 

„Hogyan lehetünk közösen sikeresek?” – náluk ez a vezérelv. Az alábbiakban pedig a velük készült interjú leiratát olvashatjátok:

Péter – „Hiszünk abban, hogy a HR digitalizáció célja elősegíteni az emberek könnyebb munkahelyi boldogulását. Időt spórolunk nekik a technológia segítségével, hogy ezáltal több időt tölthessenek a szeretteikkel, barátaikkal és a családjukkal. 

Ennek érdekében megbízóinknál humán feladatokra, a HR osztály és a cégvezetés könnyítésére vezetünk be rendszereket. A közös munka eredményeként egy sokkal élhetőbb munkahely jön létre, mint előtte volt. A digitalizációval racionalizálunk olyan folyamatokat, mint a teljesítményértékelés, toborzás, onboarding és a mindennapi együttműködés számos területe. Szakértőink, projektvezetőink, üzleti elemzőink és fejlesztőink tehát technikai oldalról támogatják ügyfeleink HR folyamatait.”

Természetesen arra is rákérdeztünk, hogyan néz ki a hatékony feladatmegosztás úgy, hogy ketten is tulajdonosként fáradoznak a vállalkozás eredményességén:

Vilté – „Ami a feladatmegosztást illeti, mindketten tudatosan tervezünk egy-egy adott periódusra, hogy mivel is foglalkozunk majd. Én például tudatosan költöztem Svédországba, ahol megalapítottuk a svéd lábunkat. Az időm nagy részében ezekkel a projektekkel foglalkozom, Péter pedig a magyarországi meglévő, illetve leendő partnereinkre fókuszál. Kifejezetten hatékonyak tudunk lenni ebben a felállásban.”

Elmondásuk szerint habár főként a nagyvállalatok életében jelenthet komoly hozzáadott értéket, a szolgáltatás iránt a KKV szektor szereplői is fogékonyak: 

Péter – „Jelenleg főként nagyvállalatokat szolgálunk ki, mint például az Auchan Magyarország. A kékgalléros és az irodai munkavállalóknál is, gyakorlatilag mindenkinél foglalkozni kell a HR-el, így gyakorlatilag nincs olyan iparág, ahol a közreműködésünk ne jelentene hozzáadott értéket.

Szeretünk nagyobb ügyfelekkel dolgozni, ezzel együtt a KKV-szektorból is vannak ügyfeleink. Segítünk, ahol tudunk.”

Először Pétert kérdeztük meg arról, milyen apropóból született a vállalkozás ötlete, illetve mi motiválta őt a cégalapításra:

Péter – „Az informatikai bonyolultságmentesítés általunk alkotott fogalma az egyik fő motivációs forrás. Szerintünk az IT-nak természetesen rendelkezésre álló infrastruktúraként kellene jelen lennie a vállatok és munkavállalók életében, ahogy a víz folyik a csapból.

Nem szabad, hogy a HR bonyolultságot okozzon. Elkötelezettek vagyunk a folyamatok mentesítésében a bonyodalmaktól, hogy tényleg élmény legyen a munkavégzés.

Korábban multikban dolgoztam, és bár rendkívül hálás vagyok a Microsoft, a KPMG vagy a Deloitte segítségével megszerzett tapasztalatokért, egy-egy kreatív ötlet kitalálásához és teljeskörű megvalósításához már nem volt ideális keretrendszer a multis lét.

Vágytam a kreatív ötleteim megvalósítására, bátran kilépni a nyilvánosság elé és segíteni a munkavállalóknak. Olyan megoldásban gondolkodtam, ami sok ember számára hiánycikk, amit tömegesen igényelnek. Manapság szerintem csak ez a nyerő.”

Ami pedig Vilté „színre lépését” illeti, annak kapcsán a következőképp nézett ki maga a történet:

Vilté – „Korábban én is multi cégeknél dolgoztam. Aztán ahogy teltek az évek, szerettem volna közvetlenebb, saját projektekkel foglalkozni, illetve külföldi munkákat vállalni. Nem akartam egy cégbe tagozódni, ellenben sokat dolgoztam ügyfelekkel és bejött a tanácsadói pörgős lét.

Péterrel egy közös projektben ismertük meg egymást. Akkoriban gondolkodtam már a váltáson, szerettem volna vezetői feladatokkal foglalkozni. Az időközben eltelt 3 közös év során sokat érett és változott a struktúra. Sikerült kialakítanunk és megerősítenünk a működésünk alapjait, azokat a kereteket, amelyekben szívesen dolgozunk, fejlődünk, és bővítjük is a csapatunkat.”

Mindketten meséltek nekünk a Nordconn International aktuális kihívásairól, illetve azokról a nagyobb célokról, amelyeknek az elérésén dolgoznak:

Péter – „Sok munka áll még előttünk, hogy szintet lépjünk a magyarországi ismertségünket tekintve és elsőszámú szakértők lehessünk. Célunk, hogy HR digitalizáció kulcsszó kapcsán ránk gondoljanak ne csak itthon, hanem egész Európában.

Észak-Európában nehezített terepen, de ezen a téren is haladunk. Ugyanakkor szívesen vesszük a támogatást, a releváns tapasztalatokat és tanácsokat.”

Vilté – „A networking, az ügyfélkörünk építése az, ami kihívásokat jelent, mert nagyon kevés lehetőség adott a személyes találkozásra. Bár időnként egy-egy konferencia ad némi teret ehhez, Svédországban épp most is teljes home office van érvényben.

Nagyon szem előtt kell lennünk online ahhoz, hogy ebben a nehezített formában is minőségi kapcsolatokat tudjunk építeni.  Sokat foglalkozunk azzal, hogyan lehet az online világban felépíteni egy brandet. A hagyományos kézfogós, névjegykártya átadáson alapuló digitális networking sikeres kivitelezésén dolgozunk.” 

Végül az általuk előnyben részesített szabadidős elfoglaltságokról érdeklődtünk mindkettőjüknél: 

Péter – „Kedvelt szabadidős elfoglaltságom a gitár, a rockzene. A Facebookon például egészen sok videóm van fent, emellett kettő együttesben is játszom. Van egy 3 gyermekes családom, és nem csak én szeretem őket, hanem – remélhetőleg – ők is viszont. ☺

Teljesen kocka informatikusként végeztem egyébként annak idején. Viszont az emberi viselkedés, az adható reakciók, a társas együttműködés erősen foglalkoztat. „Hogyan lehetünk együtt sikeresek” – ez a gondolat inspirál.”

Vilté – „Nagyon szeretem a természetet, egyedül vagy párban, illetve kutyával. Szeretem a kirándulásokat, a telet, és tán furcsának tűnhet, hozzám a zord időjárás is közel áll. Persze Svédországban ezt most meg is élhetem, sokat járva például a hegyekbe.

Egyébként hagyományos hobbikkal töltöm a szabadidőm. Szívesen olvasok, a szakmai dolgok mellett például regényeket is. Ezen felül az időm nagy részét most nyelvtanulás teszi ki.”


Szeretnéd megtapasztalni Te is, milyen egy exkluzív értékközösség? Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.