Kontaktlencse forgalmazás a Covid-19 helyzet alatt is kiemelkedő eredményességgel

Váradi Melindával, a CooperVision Kft. ügyvezetőjével volt szerencsénk bemutatkozó interjút készíteni nemrégiben. Melinda is csatlakozott ugyanis hozzánk a Bizalmi Kör vezetői klubjába, úgyhogy fogadjátok sok szeretettel a vele folytatott beszélgetés leiratát: „A CooperVision egy amerikai cég, világviszonylatban a második, Európában pedig a legnagyobb kontaktlencse gyártónak számít. B2B cégként működve Magyarországon is piacvezetők vagyunk 60%-os részesedéssel. Több, mint 900 optikát szolgálunk ki, közöttük olyan optikákat, mint például az Ofotért, a Vision Express, Opticnet, Opticworld vagy az eOptika és lencsek.hu. Gyártunk és forgalmazunk, a piacon egyedüliként csakis kontaktlencsével foglalkozva. Amíg a versenytársaink legtöbbje gyógyszercég, nekünk mondhatni a kontaktlencse az életünk és halálunk.” Melinda mesélt nekünk arról is, milyen formában szolgálják ki a megrendelőket: „Amikor megnyílik egy optika, akkor a szortimentben a kontaktlencse is szerepel többnyire. Mi ilyenkor felvesszük velük a kapcsolatot, ők pedig regisztrálnak a felhasználóbarát online rendelési felületünkre. Innentől kezdve szabadon vásárolhatnak és rendelhetnek, mi pedig egyenesen házhoz visszük a megrendelt kontaktlencséket. Itthon is van gyáregységünk, a gyáli üzemünkben történik a kontaktlencsék gyártása nemcsak a hazai piacra, hanem a környező országokba is. A csapatom létszáma 18 fő, benne sales, marketing, pénzügyi és ügyfélszolgálati munkát végző kollégákkal.” Köszönhetően az online értékesítés lehetőségének, Melinda és a csapata a pandémiás időszakban is képes volt […]
jún 25, 2021

Váradi Melindával, a CooperVision Kft. ügyvezetőjével volt szerencsénk bemutatkozó interjút készíteni nemrégiben. Melinda is csatlakozott ugyanis hozzánk a Bizalmi Kör vezetői klubjába, úgyhogy fogadjátok sok szeretettel a vele folytatott beszélgetés leiratát:

„A CooperVision egy amerikai cég, világviszonylatban a második, Európában pedig a legnagyobb kontaktlencse gyártónak számít. B2B cégként működve Magyarországon is piacvezetők vagyunk 60%-os részesedéssel.

Több, mint 900 optikát szolgálunk ki, közöttük olyan optikákat, mint például az Ofotért, a Vision Express, Opticnet, Opticworld vagy az eOptika és lencsek.hu. Gyártunk és forgalmazunk, a piacon egyedüliként csakis kontaktlencsével foglalkozva. Amíg a versenytársaink legtöbbje gyógyszercég, nekünk mondhatni a kontaktlencse az életünk és halálunk.”

Melinda mesélt nekünk arról is, milyen formában szolgálják ki a megrendelőket:

„Amikor megnyílik egy optika, akkor a szortimentben a kontaktlencse is szerepel többnyire. Mi ilyenkor felvesszük velük a kapcsolatot, ők pedig regisztrálnak a felhasználóbarát online rendelési felületünkre.

Innentől kezdve szabadon vásárolhatnak és rendelhetnek, mi pedig egyenesen házhoz visszük a megrendelt kontaktlencséket. Itthon is van gyáregységünk, a gyáli üzemünkben történik a kontaktlencsék gyártása nemcsak a hazai piacra, hanem a környező országokba is.

A csapatom létszáma 18 fő, benne sales, marketing, pénzügyi és ügyfélszolgálati munkát végző kollégákkal.”

Köszönhetően az online értékesítés lehetőségének, Melinda és a csapata a pandémiás időszakban is képes volt növelni az eladásokat:

„Az éves forgalmunk mostanra elérte a 3,3 milliárd forintot. Mivel nálunk a pandémiát megelőzően is flottul működött az online rendelés, ezért a Covid-19 helyzetből is pozitívan tudtunk kijönni.

Gyorsan hozzá kell tennem persze, hogy példaértékű volt a magyar csapat teljesítménye. A tavalyi évünk volt az egyik legsikeresebb, és CooperVision szinten mi voltunk az egyetlen ország, akik hozták a tervet, és még növekedni is tudtak. Persze emiatt nagy tervet kaptunk az idei évre, de szépen állunk most is.”

Melinda elmondása szerint azért akad kihívás is, méghozzá egy rendszer átállás miatt:

„Vállalati szinten pilot országként SAP-ról az Oracle rendszerének a használatára kellett átállnunk tavaly decemberben, ráadásul ezt remote kellett megcsinálni. Habár sikeres volt az átállás, de a csapatszintű morálra nem feltétlenül gyakorolt kedvező hatást.

Az új rendszert még mi is tanuljuk, ezért nehezebb és lassabb még az adminisztráció. Nagy kihívás most kezelni a dolgozói frusztrációt, egyben tartani a csapatot, az újonnan érkező munkatársakat pedig hatékonyan beintegrálni.” 

18 év gyógyszeripari tapasztalat után Melinda egy fejvadász cég invitálására mondott igent és csatlakozott a CooperVision csapatához:

„A gyógyszeriparban dolgoztam az elmúlt 18 évben. Mindig is gyógyszerekkel foglalkoztam, legutóbb az Egis kötelékében dolgoztam, amikor egy fejvadász cég megkeresett. Szeretem a munkám, hiszen Magyarország mellett a Szlovéniában folytatott értékesítésért is felelek, miközben a céljaink hatékony eléréséhez szükséges mozgástér is rendelkezésemre áll.

Számomra ideális egyébként a multi környezet. A férjem német,  benne van a pakliban a külföldre költözés lehetősége. Marketing és közgazdász végzettséggel rendelkezem egyébként, amihez remekül passzol a country manager feladatkör.”

Melinda nemcsak a szabadidős elfoglaltságokról, hanem a különféle szerepekben való helytállásról is mondott néhány érdekes gondolatot:

„A két iker gyerkőcünk mellett nagy kutya barátként két kutyus gazdái vagyunk, a szabadidőm pedig általában róluk szól. Szeretünk utazni és kirándulni. A kutyák miatt a tengerparti lokációk helyett inkább Ausztriába, vagy hozzá hasonló helyekre.

Mostanában kezdtem el egyébként meditációval foglalkozni. Rendszerint este lefekvés előtt hallgatok pozitív megerősítéseket, kikapcsolva és ellazulva kicsit.

Számomra egyébként fontos kérdés, hogy családanyaként a munkát egyeztetni tudjam a magánélettel. Tudatosan figyelek rá, hogy ne essek szét, avagy mindennek legyen meg az ideje.

Úgyhogy nemcsak vezetőként, hanem otthon is szívesen delegálok. Kiszámoltam, hogy a nekünk főző bejárónő anyagi szempontból és időben is kedvezőbb megoldást jelent, mintha folyton rendelnénk vagy én futnék el bevásárolni és töltenék órákat a konyhában, habár szeretek főzni.

Hiszek abban, hogy attól még nem kell megbélyegezni a nőket, mert karriert építenek. Igenis összeegyeztethetők a különféle szerepek, csak tudatos tervezés kell ehhez.”



Kapcsolódó cikkek

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

“Ezt a tempót kizárólag a sebességet váltó vezetők fogják tudni tartani” – interjú a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal

Milyen fiatal vállalkozóként érvényesülni a mai üzleti környezetben? Egyáltalán hogyan boldogulnak majd a jövő döntéshozói ebben a felgyorsult világban? Az alábbi interjúban többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Hajnal Ádámmal.

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

“Itt olyan vezetőkkel ismerkedtem meg, akik lehet, hogy egyébként soha nem jönnének be a tárgyalómba” – interjú Kormány Tamással, a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával

Múlt, jelen, jövő a cégvezetésben. De mégis mi változott az elmúlt 30 évben a vállalatok, és a döntéshozók szempontjából, és miért fontos a tanácsadói szakma? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk a Széchenyi Klub új elnökségi tagjával, Kormány Tamással.