Dulkai Miklós, a PHOENIXAD Consulting Kft. tulajdonosának személyében az értékesítés területének egyik szakértője csatlakozott a Bizalmi Körhöz. Az ilyenkor szokásos bemutatkozó interjú keretei között Miklós mesélt nekünk a nemrégiben indított vállalkozásáról, illetve egy számára igencsak fontos misszióról is:
„Egy egészen egyedi megközelítésű üzleti tanácsadó céget hoztam létre. Az a misszióm, hogy a hazai piacon minél több vállalkozás számára rendet, struktúrát és logikát tegyek bele a sales működésbe. Így sokkal célzottabban és dinamikusabban tudjuk növelni az értékesítés hatékonyságát, valamint a célok eléréséhez stratégiailag szükséges növekedést.
Két dologban tudok sokat segíteni a partnercégeim számára. Egyrészt gyors és hatékony állapotfelmérést tudok végezni, ami erőteljesen mutat rá a sales működésének gyengepontjaira.
Majd pedig a felmérésből adódóan miután egyeztettem a megrendelővel, hogy melyek azok a teljesítendő mérföldkövek, amiket záros határidőn belül célszerű fejleszteni az eredményes működés érdekében, erős kézzel vezetem végig ezen a változáson a partnert.
Szívesen működöm együtt olyan 50 fős alkalmazotti létszám feletti magyarországi cégekkel az ezres létszámig bezárólag, ahol van már csapat, vannak folyamatok, eredmények, viszont egyértelmű a szándék a fejlesztésre, és szeretnének minőségben tovább dolgozni.”
Miklós betekintést engedett abba is, hogy milyen indíttatásból kezdett saját vállalkozásba:
„2020-ig nem voltam saját cég tulajdonosa. Több mint 20 évet töltöttem el vezetőként, illetve felső vezetőként, jellemzően mindenhol a sales terület tartozott hozzám. Amellett, hogy imádtam csinálni, mindenhol folyamatos problémákkal kellett szembenézni céges szinten.
Mindig jött egy olyan változás, ami a stratégiai szinten eltervezett munkába kívánt belenyúlást. Rendszerint abba a részletbe nyúltunk bele, ami épp ad-hoc jelleggel kellett. Holott a hosszútávú fejlesztés majdhogynem mindenhonnan hiányzik, inkább kapkodás és tervszerűség hiánya jellemző a hazai működési politikára.
Viszont én szeretek strukturáltan gondolkodni, szeretem a részleteket és a számokat. A sales pedig egy rettentően összetett és logikus folyamat, egy komplex rendszer, amit stratégiai szinten szisztematikusan építve eredményeket kapunk.
Az elmúlt 20 év alatt észrevettem, hogy a magyar palettáról pontosan az a tervezhető, logikus felépítés hiányzik, amit meg akarok valósítani. Ahogy az ad-hoc jelleggel kivitelezett fogyókúránál is tartósabb eredményekhez vezet az átgondolt életmódváltás, céges viszonylatban is a hosszútávon fenntartható működés alapját vagyok képes megalkotni azzal a módszertannal, ahogy dolgozom. Nem egy sebtapasz szeretnék lenni a piacon. Sokkal inkább az a szereplő, aki hosszú távú javulást képes elérni a partnercégek működésében.”
Tréner, coach? Miklós elmondása szerint az általa kidolgozott rendszer a tréneri, illetve a coach szerepnél is sokkal összetettebb:
„Komolyan gondolom a missziómat, ezért az egyéni vállalkozó státusz helyett tudatosan céget szeretnék építeni. Fontos, hogy a célpiacomat hatékonyan edukáljam. Ezért a következő hónapokban és években egyre inkább meg szeretném értetni az üzleti környezetemmel, hogy miért is van óriási hozzáadott értéke az általam kínált megoldásoknak.
Az indulás első 2-3 hónapját egy módszertan kidolgozásával kezdtem. Ennek eredményeként átfogó sales audit rendszerrel rendelkezem, amiből nincs a piacon még egy. A következő egy évben ennek a terméknek a megismertetését is el kell érnem, megmutatni mit és hogyan mér, illetve miként járul hozzá a cégek növekedési stratégiájához.
Mostanra 7-8 ügyféllel dolgozom már együtt. Mivel lassan betelek kapacitásban, ezért nagy kihívás magam mellé minél gyorsabban hatékony és szakmailag az én mércém szerint felkészült segítséget szerezni. Kiemelten fontos lesz megtartani a termékfejlesztésemet a célpiacom felé történő bővüléssel együtt úgy, hogy ne egy ember vállán tornyosuljon minden.”
Nem meglepő módon Miklós szívesen képezi magát a szakterületén, de a kikapcsolódáshoz is könnyen talál minőségi elfoglaltságot:
„Erősen javaslom mindenkinek a specializálódást. Azért imádom a sales témát, mert ezen a téren egyenesen feltárult előttem a világ. Imádom, hogy miután az elmúlt időszakban rengeteg színvonalas nemzetközi információforrásra kapcsolódtam rá, napról napra egyre többet hallok és tudok a sales sajátosságairól, holott 20 év szakmában eltöltött idő elmondható, hogy nem vagyok kezdő a témában.
Privátban számomra tökéletes feltöltődést nyújt a 3 gyermekem. Mivel a 6 éves kortól egészen a 15-ig lefedik az óvodás, iskolás és tini korszakot, bőven nyújtanak számomra minőségi elfoglaltságot. Szívesen játszom velük társasjátékot, Fortnite-ot, megyünk ki a szabadba, vagy nézzük meg Budapest nevezetességeit.
Két nem hétköznapi hobbim is van. Az egyik a gitározás. Ezt teljesen hobbi szinten űzöm, igyekszem Youtube videókról az akkordokat lefogdosni. Emellett pedig az elmúlt egy évben elkezdtem japánul tanulni. Teljesen más részét mozgatja meg az agyamnak, amikor a például a Hiragana jelrendszer betűit próbálom leírni.”