“Azért vagyunk, hogy ügyfeleink üzleti folyamatai hatékonyabbak legyenek és csökkenjen a szervezeten belüli stressz.”

Pataki Dávid személyében olyan tapasztalt vállalkozót köszönthetünk a Bizalmi Körön belül, aki szakértői csapatával segíti azokat az üzleti elakadásokat, amelyeket az informatikai rendszerek hiánya vagy azok hibás működése okoz.

A szokásos bemutatkozó interjúban az Enrol Consulting Kft. bemutatása mellett Dávid sok érdekességet osztott meg saját vállalkozói gondolkodásáról, céges filozófiájáról és HR stratégiájukról:

„Nemrégiben megkérdeztem a partnereimet, hogy hogyan látnak minket, mit emelnének ki az elmúlt évek közös munkájából. A válaszukban az első és legfontosabb dolog volt, a megértés.

Sok IT projektet láttam már és a túlnyomó többségük nem volt sikeresnek mondható. Ha körülnézünk, számos félbemaradt, túl bonyolult vagy kevés hozzáadott értékkel bíró és a tervezettnél jóval drágább megoldást látunk. Véleményem szerint ezek mind a megértés vagy a szakértelem hiányára vezethetőek vissza.”

Ha ez valóban így van, mi lehet az oka annak, hogy az elvárások és a megoldás, a kérdések és a válaszok között ekkora a távolság?

„A megértés folyamatában kulcsfontosságú az adatok és az adatokat előállító folyamatok megismerése. Legyen az egy Excel tábla vagy kockás papír, ezek olyan hordozók melyek a valós történések lenyomatai. Ha sikerül megértenünk egy cég életében, hogy mi történik és ezt visszaigazolva látjuk a már eddig keletkezett adatokban, akkor egy olyan információ birtokába jutunk, melyre építve nagy biztonsággal tudunk egy működő megoldást átadni, akár egy hónapon belül.

A megértésben az idő is kulcsfontosságú. Minél előbb adunk egy részeredményt az ügyfél kezébe, annál kevésbé van lehetőség eltávolodni az elképzeléseitől. A mi módszereink, eszközeink pedig lehetővé teszik a nagyon gyors fejlesztést.”

Kimondottan a nagy márkák és komoly volumenben működő cégek azok, akik az Enrol Consulting Kft. ügyfelei közé tartoznak:

„Az elmúlt 20 évben a mennyiség helyett sokkal inkább a minőség határozta meg a tevékenységünket. Ez jól látszik a partnereinken is. Az egyik legnagyobb ügyfelünk a Raiffeisen Bank, ahol a digitális transzformáció terén számos adatpiacot és alkalmazást fejlesztettünk és üzemeltetünk ma is.

Vagy említhetnénk a Lidl Magyarországot is, ahol elmúlt 5 évben 100-nál is több folyamatot sikerült digitalizálnunk és integrálnunk. 

Jelenlegi ügyfeleink mellett nyitottak vagyunk újabb hosszútávú kapcsolat kialakítására olyan cégekkel, akikkel hosszú távon együtt tudunk dolgozni, az életükben folyamatosan jelen tudunk lenni.”

A „hogyan lettél vállalkozó” kérdésünkre Dávid a következőket osztotta meg velünk:

„Egészen fiatal koromtól fogva folyamatosan dolgozom. Először a családi vállalkozásban, amely az akkor még gyerekcipőben járó vezetékes telefonhálózatok fejlesztéséről szólt, aztán megalapítottam a saját vállalkozásomat, részben kényszerből, mivel inkább a szükséges referenciáim voltak meg a megfelelő végzettségek helyett.

23 évesen elég sok készség birtokában voltam, de rájöttem, hogy specializálódni kell, valamiben el kell mélyedni és szakértővé válni. Igaz ez az informatika világára is, így elsősorban adatbázisokkal, adat alapú folyamatok és alkalmazások fejlesztésével kezdtem el foglalkozni.

Bár nehéz volt a szükséges készségeket elsajátítani, idővel a diplomák is meglettek és megtaláltam a vállalkozói élet szépségét is. Ez a folyamat vezetett odáig, hogy most céges szinten 14 fővel végezzük a tevékenységünket.”

Dávid egyébként tudatosan pályakezdőket alkalmaz a cégnél, akiket szívesen mentorál és oktat:

„Ahogy említettem, tudom, milyen nehéz is lehet egy adott szakterületen a kezdés. Így tudatosan adom meg a lehetőséget kezdőknek, pályamódosítóknak és újrakezdőknek is. Szinte kizárólagosan őket alkalmazom, sok kollégám az első programját is itt írta meg a cégnél.

Úgy tapasztaltam, hogy a tárgyi tudásnál a soft skillek sokkal fontosabbak. Míg az előbbi megszerezhető, addig a személyiség, a motiváció, a hozzáállás jóval nehezebb kérdés. Emellett persze nagy hangsúlyt fektetek arra is, hogy a kiválasztási folyamatunk és a belső képzéseink minél hatékonyabbak legyenek.”

Ami a szabadidős elfoglaltságokat illeti, Dávid életében a Via Ferrata az egyik nagy szerelem:

„A Via Ferrata egy technikai sport, már jóval több mint a magashegyi túrázás, de még jóval kevesebb mint a klasszikus sziklamászás. Talán ez is olyan, mint egy IT projekt. Vállalunk kockázatokat, hogy elérjünk valamit és fentről lenézve látjuk csak, hogy milyen magasra sikerült eljutni. Ugyanakkor van egy acélkötél, a tapasztalat, a megértés, amely megvéd a lezuhanástól.

Egyébként a tanulásra is rendszeresen szakítok időt. Véleményem szerint egy vállalkozónak egyszerre sokféle dologban kell jól működnie és ez folyamatos fejlődés nélkül nem megy.

Ezért is csatlakoztam a Bizalmi Körhöz, ahol egymástól is tudunk tanulni. De internetes előadásokat is gyakran nézek, miközben szakmai konferenciákra is rendszeresen igyekszem eljutni.”


Szeretnél megismerkedni klubtagjainkkal? Kérj egy meghívót!


Recommended Posts