5 tipp a sikeres webshophoz egy szakértőtől

Webáruház indítását tervezed? Vagy a már működő webshopod eredményességét szeretnéd feljavítani? Érdekel, hogy mitől működhet ma sikeresen egy online üzlet?

Akkor mindenképp neked szól a cikk, amiben Surányi Ferenc, az MI Solutions ügyvezetője és webáruház specialista segít nekünk megérteni a sikeres webshopok működésének titkát. Következzen most 5 olyan tipp amelyeket megértve és megvalósítva mérföldeket léphet előre a céged eredményessége:

Első tipp: Hirdetésekre márpedig költened kell

Gyakori jelenség a hazai webáruházak működésében, hogy a cégvezető havonta többet költ kávéra, mint PPC kampányokra. Pedig egy értelmezhető mennyiségű profitot termelő és komolyan vehető webshop fenntartásához az ingyenes forgalomgenerálás kevés lesz.

Minőségi látogatókat úgy tudsz a weboldaladra terelni, ha folyamatosan futtatsz hirdetéseket a Google, a Facebook, valamint az ár összehasonlító oldalak felületén. Utóbbi esetében nem kell attól tartanod, hogy az onnét érkező vásárlók ár érzékenyek lesznek.

Egyértelmű tesztek bizonyítják, hogy az ár összehasonlító weboldalakról érkező látogatók esetében a legfontosabb, hogy mennyire tudják gyorsan, jó minőségben, és megbízhatóan megkapni a kiválasztott terméket.

A havonta javasolt hirdetési összeg értelemszerűen függ a webáruházad méretétől, ugyanakkor a pár százezer forintos nagyságrend mindenképpen javasolt egy magát komolyan vevő cég esetében.

Második tipp: Mindenképp optimalizáld a webshopod okostelefonra is

Míg néhány éve még csak a fiatalok körében volt népszerű a mobiltelefonról történő vásárlás, ma már a látogatók 50-70%-a okostelefonról fogja böngészni a weboldalad. Leírjuk még egyszer, hogy átmenjen.

A látogatóid legalább a fele mobilnézetben böngészi majd a webshopod kínálatát, ezért elemi érdeked rendbe tenni a megjelenést mobilon is. Menj fel az oldaladra telefontról, csinálj próbavásárlást, nézd meg a struktúrát és a termékoldalakat.

A kinézetet addig kell csiszolnod, amíg tökéletes nem lesz, másképp komoly pénzeket fogsz az asztalon hagyni. A látogató ugyanis másodperceken belül ott fogja hagyni az oldalad, ha az nem kínál számára megfelelő minőségű felhasználói élményt.

A modernebb webshop motorok, a rendelkezésre álló sablonok és dobozos webáruházak jelentős része már mobilnézeti funkcióval is rendelkezik egyébként, megkönnyítve ezáltal a dolgod.

Harmadik tipp: Optimalizáld a vásárlási folyamatot

Amennyiben egy webshopban a vásárlási folyamat bonyolult, sok kattintást igénylő és agymunkát igényel, az gyakorlatilag olyan, mintha a sarki boltban nem engednének oda a kasszához. 

A szomorú valóság az, hogy tízből kb. 5-6 webáruházban a szükségesnél bonyolultabb a check out folyamat. Márpedig a nehézkes vásárlási folyamat egyértelműen kosárelhagyásokhoz vezet, ami egyértelmű bevételkiesést jelent a céged számára.

Hogyan tudsz ezen változtatni? Lépj be a webáruházadba és csinálj próbavásárlást. Nézd meg, hogy mennyire egyszerű maga a folyamat, illetve hol lehetnek rajta optimalizálni. Ezt a feladatot végezd el PC-n, tableten és mobilnézetben is.

Negyedik tipp: Építs listát az érdeklődőkből

Ezer látogatóból szerencsés esetben is legfeljebb húsz vagy harminc fog a vásárlás mellett dönteni az online áruházadba érkezve. Adódik a kérdés, hogy mi történik a fennmaradó 970 látogatóval?

Őket hívjuk érdeklődőknek, és igencsak komoly hiba volna csak úgy elengedni őket, ha már költöttél rájuk a hirdetési felületeken. Mindenképp érdemes elkérni tehát az email címüket, hogy folyamatos kommunikációval elérhesd őket, és szép lassan megérjen bennük a vásárlási szándék.

Így a Facebook és a Google helyett nálad lesz a kontroll, hiszen a gondosan felépített listád felé bármikor kommunikálhatsz, gyakorlatilag minimális ráfordítás mellett. Hogyha a kommunikációd még modern chatbotos és egyéb szoftveres megoldásokkal is támogatod, akkor egészen pazar konverziókat érhetsz el.

Milyen ajánlattal tegyél szert a látogatók email címére? Egészen látványos eredményeket érhetsz el az úgynevezett titok szendvics alkalmazásával. Vagyis ajándékot ígérsz, aminek a részleteit a feliratkozás után árulod el.

Ötödik tipp: A gondosan felépített email listád kezeld okosan

Rég elmúltak már azok az idők, amikor valamennyi feliratkozó felé ugyanolyan kommunikációt folytathattál, bármiféle negatív következmény nélkül. Ma már külön kell kezelned az érdeklődőket, és külön a vásárló állapotban lévőket.

Aki még csak érdeklődő fázisban van, neki küldj bizalmat erősítő tartalmakat. Vagyis invesztálj a kapcsolatba, kommunikálj folyamatba, mert konzisztens módon ápolva az érdeklődés vásárlási szándékba fog áthajlani.

Aki pedig vásárolni szeretne, annak menjen sales jellegű kommunikáció akciókról, kedvezményes szállítási feltételekről vagy akár bónusz ajándékokról.


Szeretnél megismerkedni klubtagjainkkal? Kérj egy meghívót!


Recommended Posts