Piacvezetőként a túlméretes áruszállítás szegmensében

Suhajda Tamást, a FERRO-SPED 2000 Kft. ügyvezető igazgatóját is a Bizalmi Kör MRD+ Lánchíd Vezetői Klub tagjai között üdvözölhetjük immáron. Természetesen Tamással is készítettünk egy bemutatkozó interjút, melynek keretei között a cégéről, az őt jelenleg foglalkoztató kihívásokról, illetve a vele kapcsolatos egyéb tudnivalókról kérdeztük:

Közúti áruszállítással foglalkozik a cég. A flottánk 130 darab saját autót foglal magába, ezen felül dolgoztatunk 40 alvállalkozót, illetve vannak alvállalkozóink eseti jelleggel. Napi szinten 200-220 fuvart tudunk lebonyolítani.

Elsősorban az építőipari szegmensnek dolgozunk. A fő profilunk az előre gyártott beton termékek szállítása, emellett a hegesztett acél szerkezetek, beton acél, építőanyagok, cserép és tégla fuvarozását is megoldjuk.

Dabason található a székhelyünk, szintén itt van az iroda és a javító bázis, merthogy magunknak javítunk. Továbbá saját üzemanyag kúttal rendelkezünk, saját kísérő személyzetünk van, igyekszünk mindent egy kézbe fogni.”

Tamás elmondása szerint kitűnő érzékkel vettek észre egy speciális piaci szegmenst, ennek köszönhetően pedig remek pozíciót sikerült elfoglalniuk:

„Néhány éve döntöttünk úgy, hogy elmegyünk a túlméretes áruszállítás szegmensének az irányába. Jó pár ilyen típusú autót és trélert vásároltunk, többek között széthúzható és mélybölcsős trélereket, speciális felépítményeket. 70 darab ilyen pótkocsink van, szóval ez a flotta összetétel egyedülállónak számít Magyarországon.

Ebben a speciális szegmensben tehát piacvezetők vagyunk, miközben igyekszünk bővülni. A profilunkhoz tartozik még a hanggátló fal beépítés. Többek között az M0-s autópálya mellett, a Balaton déli részén, illetve az M2-s és M3-s mellett is mi végezzük a kivitelezést.

Egyébként édesapám nevéhez fűződik a cégünk alapítása, egyetlen teherautóval még 1995-ben. Ma pedig ő vezeti a cégcsoportunkhoz tartozó Steel-Transz Kft-t, én pedig a FERRO-SPED 2000 Kft. vezetését látom el. A cégcsoportunkban kb. 220-240 ember dolgozik, ebből 130 sofőr, akiket minden egyes nap menedzselni kell.”

Természetesen arról is érdeklődtünk Tamásnál, hogy jelenleg milyen megoldandó problémák és kihívások foglalkoztatják:

„Amennyiben a koronavírus hatásaitól eltekintünk, akkor a 2008-as válság után évről évre tapasztalt legalább 10%-os növekedés okoz számunkra kihívásokat. A tavalyi évben 19%-os növekedésünk volt, ezt pedig kifejezetten nehéz volt lekezelni.”

Leterhelte a rendszert, a back office-t is fejleszteni kellett volna vele együtt, gyakorlatilag az egész működésünk a határon volt. Biztos vagyok benne, hogy a Bizalmi Körön belül érkezhetnek hasznos tanácsok és válaszok ezekre a kihívásokra.

Végül nem maradhatott el a szabadidő eltöltésére, a feltöltődésre vonatkozó kérdésünk sem:

„A családomra mindenképp szakítok időt. Van egy feleségem és két lányom, akik egyébként ikrek, és hét évesek lesznek nemsokára. Munka után általában velük vagyok. Emellett pedig heti három alkalommal mindenképp eljárok edzeni. Kimondottan kedvelem a teniszt, és szívesen járok el teniszezni is.”


Szeretnél megismerkedni klubtagjainkkal? Kérj egy meghívót!


Recommended Posts