Egy szervezeti ombuds a többi osztály és funkció kiegészítéseként működik, segítve a teljes szervezet hatékony és maximális teljesítését.
A szervezeti ombuds vagy másnéven bizalmas vállalati konfliktuskezelő, minden vállalati egységtől független és pártatlan személyként, teljes titoktartásban segíti átbeszélni egy kötetlen (informális) folyamat keretein belül a szervezet tagjai által megfogalmazott aggodalmakat és azokra lehetséges megoldásokat megtalálni. Az egyéni fókuszon túl, szisztematikusan jelzi az ismétlődő, káros folyamatokat, a rendszer problémáinak feltárásával támogatja az ügyvezetőt és HR-t.
Miben különbözik a HR-től?
- Ellenben a HR-el, akinek egy probléma esetén cselekedni és a megoldást szükséges biztosítani. A szervezeti ombuds a munkavállaló beleegyezése nélkül nem cselekszik, csupán meghallgatja és olyan információkat biztosít számára, amellyel a problémát segíti feloldani.
- A HR-sel szemben egy szervezeti ombuds titoktartást vállal és garantál a folyamatban résztvevők számára, azaz a munkavállaló tudta és beleegyezése nélkül semmilyen információ nem kerül nyilvánosságra.
- Míg a HR-s a vezetőség és üzleti érdekeket képvisel és közvetít egy szervezeti ombuds a szervezet vezetőségétől és üzleti érdekeitől való függetlenséget biztosít a szervezet tagjai részére.
Mi a különbség a szervezeti ombuds és a tanácsadás között?
- Egy szervezeti ombuds inkább a diszkrét kérdések feloldására és a szisztematikus aggályokról szóló jelzés továbbadására összpontosít, nem pedig a kezelés biztosítására.
- Egy szervezeti ombuds a vállalat kultúra részeként, közvetlenül eléri a legmagasabb szintű vezetést a szervezetben felmerülő kérdések megoldása és a fontos tendenciák jelzésének céljából. Míg egy tanácsadó külsőként a szervezet bizonyos szintjeinek nyújt támogatást.
- Tanácsadóval ellentétben, aki különböző eszközökkel segíti a hatékony szervezeti működést, szervezeti ombuds a változás körülményét teremti meg a szerveztben.
Egy szervezeti ombuds a rendkívül dinamikus, gyorsan növekvő vállalatok igényeinek kielégítésére szakosodott, különös tekintettel az erős bizalom kultúrájának növekedésével járó kihívásokra. Amennyiben több információ szeretnél meg tudni keresd bizalommal Mosonyi Diana a Szervezeti Ombuds Egyesület Elnökét, és Business Excellent Solution Közép-Európai régió képviselőjét.
„A rosszul kezelt vállalati konfliktusok drágák és veszélyesek. „
Mosonyi Diana
„A rosszul kezelt vállalati konfliktusok drágák és veszélyesek.”
+36 30 487 00 31
mosonyidiana@szervezetiombuds.hu
https://bizexteam.com
http://szoe.hu