Mi ott állunk az utasaink mögött biztos erővel, háttérrel és információkkal

Perlaky Ágnessel, a Morea Travel vezetőjével beszélgettünk többek közt az újraindulásról, a jelenlegi lehetőségekről, a „belföld az új külföld” szlogenről és arról, hogy miért érdemesebb – most különösen – utazási irodán keresztül intézni foglalásainkat, utazásainkat.

Ahogyan sokakat, úgy minket is foglalkoztat az utazás jövője, a járványhelyzet utazási szokásainkra, utazási kedvünkre és hajlandóságunkra gyakorolt hatása, vagy éppen az a téma, hogy van-e lehetőségünk mostanában a közelgő télből nyári klímájú desztinációkra utazni. Ágnes és csapata már 25 éve vannak a piacon, jelenleg az ötödik kerületi Veres Pálné utcában találhatja meg őket az, aki nagyobb biztonságra vágyik, mint amit egy online foglalás nyújthat. A Morea Travel elsősorban céges utaztatással és egzotikus utakkal foglalkozik, de sok egyéb, kapcsolódó szolgáltatás is elérhető náluk.

Az emberek még mindig szeretnének – mernek egyáltalán – külföldre utazni?

Kimondhatjuk, hogy az utazási kedv mindenképpen változik, de, hogy utazás mindig is lesz, az nem kérdés, hiszen most is látható, hogy sokan alig várják, hogy végre útra kelhessenek. A kormány ugyan megfuttatta a „belföld az új külföld” szlogent, de mi az irodánál úgy érezzük, nem jellemző, hogy nagyobb kedvvel fordulnának a belföldi utak felé a vendégeink. Az embereknek szükségük van új kultúrák, ízek, élmények megismerésére, vágynak a tengerpartra. 

A légitársaságok egyelőre csökkentik a járataik számát, de reméljük, hogy ez a korlátozás hamarosan megszűnik.

Szerinted mikor rendeződik vissza a turizmus? Lehetséges egyáltalán, hogy valaha a járvány előtti helyzetbe rendeződjön vissza? 

Ha vissza is rendeződik, az biztosan beletelik pár évbe. Abban bízom, hogy jövőre 30-40%-osak leszünk és nekünk ez már nagy előrelépés lenne a mostani helyzethez képest. Az irodáknak is változniuk kell, ez egyértelműen látható. Ezen kívül pedig tény, hogy sokan vagyunk a piacon, azaz egyfajta szelektálódásra is számítanunk kell.

Hogyan reagáltak a légitársaságok, az utasaitok visszakapták a jegyük árát?

Az év elején még igen, aztán ahogyan a társaságok fokozatosan elkezdtek leállni, vouchereket adtak ki, hiszen akkora összeget nem tudtak volna kifizetni az utasoknak, amennyit az első hónapokban egyszerre kellett volna, ha a jegyek árát térítik vissza. Ilyenkor derül ki minden szereplő számára, hogy egy visszatérítés mennyi munkával jár. Sokkal-sokkal többel, mint bármilyen egyéb utazásszervezési feladat. 

Esetenként papírokkal kell bizonyítani, hogy a Covid járvány miatt kéri vissza valaki a repülőjegye árát. Ilyenkor jön igazán jól, ha irodán keresztül szervezte az adott utat, hiszen mi ott állunk az utasunk mögött rengeteg tapasztalattal, biztonságos háttérrel, erővel és megfelelő információkkal. Ezzel szemben egy online felületen nincs kihez fordulni, mivel sok esetben nincs is az ilyen felületek mögött ember.

Mi a helyzet a szállásfoglalással, a szállodákkal?

Úgy gondolom, a szállodáknak és a különböző foglaló rendszereknek is változniuk kell, rugalmasabbá válniuk mind a foglalási szolgáltatások, mind a feltételrendszereik terén. Ha már szállodákról beszélünk, érdemes azt is tudni, hogy míg egy booking-on keresztül foglalt szállodát illetően sosem lehetünk biztosak, addig egy utazási irodában erre vonatkozóan is nagyobb garanciát kaphatunk.

Mi például, a Moreanál minden, a kínálatunkban szereplő szállodát végiglátogattunk személyesen, így egészen pontos felvilágosítást adhatunk arról hova érdemes menni és ott mi várja majd az utasainkat.

Ha úgy alakulna, hogy újra lezárnak mindent, van nálatok lehetőség belföldi utak foglalására is?

Természetesen igen. Igyekszünk olyan szálláshelyeket kínálni a minket választóknak, amik különlegesebbek, mint a többi vagy, mint amit saját maguk esetleg nem találhatnának meg. Belföldön nagyon sok igazán izgalmas szálláslehetőség akad, attól függően, hogy mikor tervezzük az utazásunkat. A Balaton a nagy favorit a mai napig, de van, aki például farönkös szállodát keres vagy olyan helyet, ahol van sabadtéri melegvizes jacuzzi.

Ha jól tudom, többen összefogtatok most utazási irodák…

Igen, nemrégiben volt az első, úgy nevezett tüntetésünk és hamarosan megtartjuk a következőt. Igen kevés támogatást kaptunk, és ha az állapotok ezen a szinten stagnálnak, vagy még tovább romlanak, az a mostaninál is nehezebb helyzetbe hozhatja a szektorunkat. A rendezvényünkön sok buszos, idegenvezető is megjelent, de remélem, leszünk még többen is, hiszen minimum tízezer fő érintett csak a mi szakmánkban.

Budapest teljesen halott és mióta a fertőzés gócpontjának lett kikiáltva, minket is ért már kellemetlen élmény. Amikor a Káli-medencében lévő Káli Art Inn-be látogattunk, hogy felmérjük, úgy néztek ránk, mintha csak azért vírushordozók vagy egyenesen fertőző betegek lennénk, mert Budapestről jöttünk. Nehéz ez a helyzet.

Hogy látod, van most esély a télből a nyárba utazni? Aki idén erre vágyik, megteheti még?

Ezt illetően egy tapasztalatot tudok megosztani. Nemrégiben utaztak velünk Francia Polinéziába Kanadán keresztül és a légitársaság mindössze egyetlen érvényes, 72 órán belüli negatív tesztet kért, az ország pedig egy QR kódot, és ezekkel a dokumentumokkal befogadták az utasokat. A légitársaságok jobban felkészültek, mint valaha, olyan higiénia van a gépeken, ami korábban sosem volt tapasztalható.

A szállodáknak is különböző egészségügyi teszteken kellett keresztülmenniük, illetve minősítési vizsgát tenniük. Azokon a szigeteken, ahova mi utaztatunk, jelenleg csak olyan szállodák üzemelnek, akik átmentek ezen a minősítési vizsgán.

Látni kell, hogy sokan azért nem mernek utazni, mert tartanak tőle, hogy nem jutnak haza, hiszen olyan gyorsan változnak a szabályozások. Vagy nem szeretnék, nem tudják vállalni a tesztek elvégzését, a két hét hatósági karantént.


Szeretnél megismerkedni klubtagjainkkal? Kérj egy meghívót!


Recommended Posts