A mai mastermindra nincs témám, nem baj?
Nézzük meg, miért érdemes minden alkalomra saját témával készülni, mit okoz ennek eseti és rendszeres elmaradása, illetve hogyan hat ez ránk és a csoportunkra.
Azt szokták mondani, hogy csak annak a cégvezetőnek nincsenek kérdései, aki nem fejlődik. Ha kicsit belegondolunk, nagy igazság van ebben a mondatban. Egy fejlődő cégben, különösen egy ilyen gyorsan változó környezetben mindig vannak megoldandó kérdések, választási lehetőségek és új, kipróbálásra váró irányok.
Ha nincsenek, akkor valószínűleg a cég tényleg nem fejlődik vagy legalábbis messze alulmúlja a lehetőségeket.
Ettől függetlenül természetesen előfordulhat, hogy egy vezető éppen akkora flowban van vagy olyan erős pozitív/negatív magánéleti hatások érték, hogy aktuálisan nem foglalkozik céges kérdésekkel, csak sodródik. Ez előfordulhat egy-egy alkalommal, de hosszútávon nem tűnik egészségesnek.
Abban tehát megállapodhatunk, hogy az esetek döntő többségében vannak kérdéseink, maximum nem tudjuk őket megfogalmazni, ami merőben más. Ilyenkor legegyszerűbb, ha elővesszük a féléves-éves céljainkat és rögtön ki fog rajzolódni több potenciális mastermind téma is. (Témahozásról bővebben itt olvashatsz.)
De miért gond csoport szempontból, ha nincs téma?
Ha végiggondoljuk, nem túl bonyolult, egy egészen egyszerű dominóhatás rajzolódik ki.
Ha nincs témám, akkor a csoportom nem tud nekem miben segíteni, nem kapok javaslatokat, új ötleteket, átgondolandó tapasztalatokat, így nem viszek haza üzleti értéket.
Ha nincs hazavitt üzleti érték, akkor a mastermind találkozó nem lesz prioritás számomra, könnyen jelennek meg fontosabb programok az életemben (a lemondásról bővebben itt olvashatsz).
Ha nem prioritás, akkor könnyen lemondom a találkozót, ergo ismételten biztosan nem teremtődik meg az üzleti érték.
Ha nem vagyok jelen, akkor a csoport is csökkentett üzemmódban működik, ami másoknál is csökkentheti az üzleti értékteremtést, mások sem lesznek jelen és egy pillanat alatt már meg is szűnik a csoport.
Ez most gyors forgatókönyvnek tűnik, a folyamat nyilván lassabb, de alkalomról alkalomra ez történhet.
Ezért fontos tehát, hogy legyen témád, amin tud a csoport dolgozni és közösen fejlődhettek hónapról hónapra.