Témahozás mikéntjéről – Mastermind

Hogy hozzak jó mastermind témát, milyen az?

Azt már tudjuk, hogy lehetőleg minden alkalomra érdemes témával, kérdéssel készülni. De vajon mégis hogyan? Milyen a jó téma?

A jó téma először is fontos. Neked. Valamiért nem hagy nyugodni egy ideje a kérdéskör és sokat segítene néhány kívülről érkező meglátás, iránymutatás. Aktuálisan ezen jár az agyad, körbejártad már több irányból, de nem találod rajta a fogást.

Megosztható

Meg mered/tudod osztani a csoporttal, hogy mi áll a kérdéskör hátterében, milyen céges és saját belső folyamatok vezettek idáig, milyen motivációid vannak az ügyben, vagyis tudsz és mersz róla beszélni.

Mások már megoldották

Feltételezhető, hogy a csoportban esetleg van már a tárgykörben jó vagy rossz tapasztalat. Mások megoldották már a kérdést vagy legalább próbálkoztak vele és lehet érdemi információjuk arról, hogy nekik mi vált és mi nem vált be.

Nem túl specifikus

Lehetőleg nem túl cég- vagy iparágspecifikus. Ha nem egy gyártói csoportban ülsz, akkor ne a gyártásmechanizmusról kérdezz, sokkal inkább olyanról, amihez a többiek is érthetnek.

Egy általános cégvezetői mastermind csoportban jellemzően felmerülő kérdéskörök lehetnek:

  • HR: felvételi folyamatok, munkatársak motivációja, vezetői szint kinevelése
  • Marketing: ügynökséggel való együttműködés, legfontosabb mérőszámok, funnelek
  • Kontrolling: legfontosabb vezetői mérőszámok, beszámolók rendszere
  • Cégvezetés: tulajdonostárs bevonása, cégeladás, utódlás, külföldi piacok
  • stb.

Segíti az életed

Ha ötletet, jó/rossz tapasztalatot kapsz másoktól a kérdésre, akkor az könnyebbé teszi az életedet, elősegíti a munkádat és a céged fejlődését. Vagyis egyről a kettőre tudsz lépni általa.

Ha nincs így sem ötleted, csak vedd elő az éves céljaidat, nézd meg, mit tűztél ki januárban és hamar fogsz találni olyan kérdéskört, ami fontos, de valamiért kevesebbet foglalkoztál vele. Nos, ebben a tárgykörben biztosan lesz kérdésed, több is..

Ne feledd, a mastermind egy tapasztalatmegosztó közeg, ahol a többiek elmondják, ők hogy éltek meg hasonló helyzetet, mi látnak, esetleg mit csinálnának.

Viszont semmiképpen nem egy orvosi konzílium, tehát a kapott impulzusok csak segítik a munkádat, nem kell, hogy meghatározzák a döntésedet.

Te döntesz, a többiek csak információt biztosítanak.


Szeretnéd megtapasztalni Te is, milyen egy exkluzív értékközösség? Vedd fel velünk a kapcsolatot!


Recommended Posts