A leggyakrabban elkövetett bloghibák

A blogírás meghatározó tartalommarketing-elem minden weboldallal rendelkező kis- és nagyvállalkozás számára. Ugyanakkor annak fenntartása nem kevés időt és energiát igényel – így nem véletlen, hogy legtöbbször az okozza a nagy lendülettel elstartoló blogok vesztét, hogy nem mérik fel alaposan, mivel jár egy működőképes blog indítása és fenntartása.

Cikkünkben a leggyakrabban előforduló hibákat mutatjuk be, amelyekre érdemes figyelned és amelyeket jó elkerülni, ha blogot vezetsz. A BP Digital SEO-ügynökség vendégcikke következik.

Milyen tudásra van szükséged, hogy sikeres legyen a blogod?

Egy blogot jól felépíteni, frissen tartani – hasonlóan egy vállalkozáshoz – nem egyik napról a másikra megy. Rengeteg befektetett munkaóra, kutatás, adott esetben fejlesztés szükséges ahhoz, hogy a blogunk sikeres legyen. 

Ugyanakkor a statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy azok a vállalkozások, amelyek rendelkeznek rendszeresen frissülő, magas minőségű blog tartalmakkal, akár 126%-kal több érdeklődőt tudnak generálni, mint azok, akik ezt a lehetőséget kihagyják. Jól hangzik, ugye? Érdemes hát belevágni és törekedni a sikerre!

Lássuk, milyen készségekkel kell mindenképp rendelkezned, ha sikeres blogot szeretnél üzemeltetni:

  • Szövegírói véna ahhoz, hogy nyelvtanilag és tartalmilag megfelelő cikkeket tudj írni, a célközönségednek ideális kommunikációs stílusban.
  • Alapvető fejlesztői tudás arra az esetre, ha bármilyen HTML- vagy CSS-kódolásra lenne szükség a blogfelületeden, hogy megfelelően jelenjenek meg a képek, jól legyenek beállítva a címsorok. Természetesen rengeteg olyan blogmotor van, ami előre gyártott sablonokat nyújt, mégis jó, ha ez a tudás a kezedben van.
  • Egy kis grafikusi, képszerkesztői tudás sem árt, hiszen ma már nem elég egy stockfotót kirakni a blogposztodhoz. Ennél sokkal személyesebb, informatívabb, a témához kötődő grafikákat várnak el az olvasók, sőt a rangsorolásodat segítő keresőbotok is. Ezért érdemes az olyan programok alapjait elsajátítani mint a PhotoShop vagy a Canva.
  • A benned rejlő marketingesre is szükség lesz, hogy a lehető leghatékonyabban eljuttasd a blogod tartalmát a célközönséged felé. Élj az online marketing adta eszközök széles tárházával! Posztold a megfelelő közösségimédia-platformokon, hirdesd ahol szükséges, használd ki az influenszermarketing népszerűségét, illetve figyelj arra, hogy tartalmaid a keresőkben is jól szerepeljenek.

Mik azok az aprónak tűnő hibák, amelyekre mindenképp figyelj, hogy blogod szárnyaljon?

A névválasztás nem kellően átgondolt

A blogod nevének kiválasztásánál az elsődleges szempont, hogy könnyen megjegyezhető, mégis egyedi legyen. Rezonáljon azzal a niche-sel, amiben olvasókat, vásárlókat szeretnél elérni, illetve tükrözzön téged és illeszkedjen a márkádhoz. Vizsgáld meg versenytársaid blogjait is, hátha inspirálnak!

Ritkán és nem következetesen publikálsz új cikkeket

A sikeres blog alapelemének számít a következetesség és a folytonosság. Ez fontos olvasóid számára, hiszen egyszer már rád találtak, megjegyeztek és edukatívnak tartották a cikkeidet. Joggal várják el tőled, mint a témakör szakértőjétől, hogy rendszeresen friss, érdekes tartalmakkal bővítsd a blogodat.

Ezen felül fontos a keresőmotoroknak is, hiszen akkor fognak felfigyelni az oldaladra, ha gyakran publikálsz. Így rendszeresen át fogják járni oldalad és a számodra fontos fókusztémákban rangsorolni fognak. Erre a legjobb tippünk, hogy készíts egy tartalomnaptárat, amiben több hónapra előre megtervezed, hogy melyik felületedre mikor fogsz új tartalmat publikálni. Azt is érdemes előre meghatározni, hogy milyen témában fogsz írni és milyen típusú tartalmat fogsz előállítani.

Nincs célja a blogodnak

Talán az egyik legnagyobb hiba az, hogy nem határozod meg előre, milyen témát, témakört szeretnél feldolgozni. Ha például úgy döntesz, hogy egy, az egészséges életmódról, étkezésről szóló blogot fogsz írni, sok kapcsolódó téma szóba jöhet, amiről érdemes írnod. Viszont arra fokozottan ügyelned kell, hogy ne publikálj az eredetitől jelentősen eltérő kérdésekről.

Törekedj a minőségi tartalomra!

Senki sem szeretne rossz minőségű, megbízhatatlan cikkeket olvasni. Minden esetben figyelj bejegyezéseid felépítésére, a megfelelő tagolásra, a helyesírásra. Ha nem vagy biztos magadban, kérj fel egy lektort, aki átnézi a tartalmakat, és ha szükséges, kijavítja a hibákat. Kiemelkedően fontos, hogy megbízható forrásokból tájékozódj, így nem történhet meg, hogy fals információt adsz át olvasóidnak. 


A plagizálást minden esetben kerüld el! Sem az olvasók, sem a keresőmotorok nem szeretik azokat a tartalmakat, amelyekről látszik, hogy másolták. A Google erre különösen figyel, gyakran megbírságolja a plagizáló weboldalakat. 

TIPP: Ha szeretnél maximálisan profitálni a blogolásból, vedd fel a kapcsolatot Szesztay Péterrel, a BP Digital SEO-ügynökség tulajdonosával. Péter felajánlotta, hogy az első 7 Bizalmi Kör tagnak, aki felveszi a kapcsolatot A BP Digitallal, ingyenesen készítenek egy mini SEO-elemzést, melyből kiderülhet, mi szükséges ahhoz, hogy szárnyra kapjon az organikus forgalmad növekedése. Keresd Pétert bátran a hello@bpdigital.hu email címen!

Ügyelj a SEO-szempontokra!

Légy látható!

Ahhoz, hogy rád találjanak az online térben, láthatónak kell lenned a keresési találatok között. Lehet tiéd a szakmailag legmegfelelőbb cikk, ha senki nem értesül róla, mert például nem indexálja a Google és a többi keresőmotor. Használj olyan kifejezéseket, kulcsszavakat a címsorokban, amelyek organikus forgalmat fognak terelni az oldaladra. Alkalmazz kiegészítő kulcsszavakat, amikre adott esetben kevesebben keresnek, de könnyebben fogsz rá rangsorolni. Kulcsszókutatással tudod meghatározni, hogy melyek a legideálisabb kulcsszavak.

Hivatkozz!

Egy SEO-barát tartalom akkor lesz hiteles, ha külső és belső hivatkozásokkal van ellátva. Belső hivatkozások alatt az oldaladon elérhető termékeket és a cikkhez kapcsolódó más tartalmakat értjük, ilyen például egy blogcikk. Külső hivatkozás minden olyan URL, ami egy külső weboldalon található.

Építs backlinkeket!

Ahhoz, hogy a weboldaladat megbízhatónak tartsa a Google, magas minőségű külső hivatkozásokra lesz szükséged. Tehát fontos, hogy az adott blogcikkedet más weboldal linkelje, mert így hitelesebbnek fog tartani a Google.

Erre a legjobb megoldás a prémium linképítés, amivel csak olyan oldalak fognak a te tartalmaidra, oldaladra hivatkozni, amelyekben a keresőmotorok is megbíznak.

Frissítsd a régi tartalmaid!

Nap mint nap számtalan olyan témára keresünk, amiről százával találunk cikkeket a találati listák első pár oldalán. Sajnos ezekre a cikkekre kattintva gyakran azt látjuk, hogy nagyon régen írták, régen voltak frissítve, így elavult információt tartalmazhatnak. Szánd rá az időt, és bizonyos időközönként frissítsd a tartalmaidat. Így mindig meg fogsz felelni az iparági sztenderdeknek és az olvasóid is megbízhatónak fogják tartani a weboldalad tartalmait. Az már csak hab a tortán, hogy ezek a tartalomfrissítések a keresőmotorok figyelmét is felketik és segítenek a jobb rangsorolásban.

Kövesd nyomon a tartalmaid forgalmát!

Ahhoz, hogy lásd, úgy teljesítenek-e a tartalmaid, ahogy azt eltervezted, fontos szemmel tartanod a blogodra látogatók számát és a látogatások minőségét.
Legyen az fizetett hirdetés vagy organikus forgalom, jó tudni, hányan olvassák a tartalmaidat, milyen az új és a visszatérő látogatók aránya a weboldaladon, illetve mennyi időt töltenek az egyes tartalmak olvasásával. Ehhez használhatod a Google Analytics-et és a Google Search Console-t. 


A Google Analytics minden forgalmat nyomon követ: a direktet, a hivatkozásokból, a fizetett hirdetésekből és a közösségimédia-felületekről érkezőt, valamint az organikus forgalomat is. A Search Console az organikus forgalmadat követi, viszont azt nagyon részletesen. 


Az ilyen adatelemzések abban is segítenek, hogy lásd, melyek azok a tartalmak, témák, amelyek jobban teljesítenek. Meglehet, hogy van olyan téma, ami nem köti le olvasóid figyelmét, de az adatokat vizsgálva könnyen felfedezheted a szezonalitást is.

Növeld a blogod forgalmát!

Egy blog esetében fontos, hogy ne csak új látogatókat tudhass magadénak, hanem minél több visszatérő olvasód, potenciális ügyfeled legyen. Helyezz el minél több CTA, azaz cselekvésre ösztönző, gombot a tartalmaidban, amivel például könnyedén fel tudnak iratkozni a hírleveledre. Az e-mail marketing ugyanis nagyszerű módja annak, hogy folyamatos kapcsolattartásban legyél a márkád iránt érdeklődőkkel. 


Ha megjelenik egy új blogcikk, küldj róla hírlevelet! Egyszerű és hatékony módja ez annak, hogy növeld a blogcikkekre irányuló forgalmat, hiszen az új látogatókon kívül a visszatérőket is a tartalmaid fogyasztására ösztönzöd.

Hogyan segít egy SEO-ügynökség hatékonnyá tenni a blogolást?

Ha eddig eljutottál a cikkben, meggyőződtél arról, hogy az online térben való jelenléthez manapság elengedhetetlen, hogy blogot írj. 


Ugyanakkor nem kevés időt és energiát igényel ezt megfelelő minőségben és mennyiségben megtenni. Egy sikeres vállalkozásnak gyakran kevés ideje marad egy blogoldal hatékony fenntartására. Ezért, ha kimagasló minőségű, SEO-szempontok szerint írt tartalmakkal bővítenéd weboldalad, úgy mindenképpen javasoljuk, hogy keress fel egy profi SEO-ügynökséget. Soroljuk, hogy miért:

  • A sokéves tapasztalatnak köszönhetően a weboldaladra készített tartalmakhoz szakszerűen és hatékonyan választják ki a megfelelő fókusz- és kiegészítő kulcsszavakat, amelyek segítik oldalad rangsorolását a keresési találatok között.
  • Minden esetben aktuális témákat dolgoznak fel, hiteles forrásokat felhasználva, amelyek kielégítik az adott iparág iránt érdeklődő látogatók keresési szándékát.
  • A tartalmakat külső és belső hivatkozásokkal látják el.
  • Azzal, hogy rangsorolni fogsz a keresési listákon és látható leszel az online térben, weboldalad organikus forgalmán túl a hitelességi mutatód (DA) is nőni fog.
  • Segítenek a régebbi tartalmak optimalizálásában is.
  • Jelentősen hozzájárulnak a márkaismertség kialakításához, hiszen a rendszeresen publikált informatív és edukatív tartalmaknak köszönhetően láthatóvá válsz az online térben.  A célközönségedben kialakul a bizalom és a téma szakértőjéként fognak rád tekinteni. 
  • Mondanunk sem kell, hogy mindez pedig végérvényesen a bevételeid növekedéséhez vezet.

TIPP: Ha szeretnél maximálisan profitálni a blogolásból, vedd fel a kapcsolatot Szesztay Péterrel, a BP Digital SEO-ügynökség tulajdonosával. Péter felajánlotta, hogy az első 7 Bizalmi Kör tagnak, aki felveszi a kapcsolatot A BP Digitallal, ingyenesen készítenek egy mini SEO-elemzést, melyből kiderülhet, mi szükséges ahhoz, hogy szárnyra kapjon az organikus forgalmad növekedése. Keresd Pétert bátran a hello@bpdigital.hu email címen!

Recommended Posts