Természetesen kiemelt jelentősége van a tudatos pénzügyi tervezésnek és a vészforgatókönyvek felállításának, miközben a saját marketingünk megerősítése jelentheti később a kulcsot a kilábaláshoz. Az irodai környezet, illetve munkaterület hatékonyabb kihasználására a jövőben komolyan megnövekedhet az igény.
- Mit tesztek a hatékonyabb jövőért?
- Hogy épül fel a struktúra?
- Mi segíti a munkát?
Bányai Norbert, az F-Act Interiors ügyvezetője volt a vendégünk a rögtönzött stúdiónkban:
Gangel Péter: Nálatok hogy épül fel a struktúra? Mekkora a csapat, illetve hogy dolgoztatok?
Bányai Norbert: 3 éve generáltervezőként dolgozunk, erre specializálódtunk úgymond. Nemcsak belső építészeti vonatkozással foglalkozunk, hanem bővítettük a piacunkat, így meg is ugrott a létszám 5 fő után egészen 12-re. Egyébként folyamatban van a 13.munkatárs érkezése, csak most ezt technikailag nem egyszerű megoldani.
Néhány hete még eléggé szkeptikus voltam a járvánnyal kapcsolatban, a home office ötletére pedig azt mondtuk, hogy kizárt. Sokba került az irodai környezet kialakítása, abszolút támogatja a kreatív és hatékony munkavégzést. Aztán a múlt pénteken, egyik pillanatról a másikra ott álltunk, hogy nincs mese, most meg kell oldani a home office kérdést. Most én járok be az irodába egyedül, vasárnap is bent voltam. Egyedül intézem amit kell, a többiek pedig otthonról állnak helyt.
Volt már egy projektmenedzser szoftverünk, a Monday.com. Kifejezetten felhasználóbarát platform, akár egy online Excel. Másfél éve bevezettük már, csak mivel nem volt muszáj, ezért eddig nem mentünk bele mélyebben. Egy nap alatt összeraktuk a struktúrát, az egyébként felhasználóbarát felületen, és hétfőtől zavartalanul ment a tervezés. Mivel a tervezéshez nagy teljesítményű PC kell, ezért a tervezéshez szükséges eszközöket hazavittük, és mindenkinek megcsináltuk a helyettesítést.
G.P: Jól hallottam, hogy hozzátok még a héten bejött még két új megrendelés?
B.N: Nálunk hosszabbak a folyamatok, tehát a meglévő projektek mennek tovább. Egyeztettünk az ügyfelekkel, az árajánlatokkal kapcsolatos folyamatokkal is sikerült haladni. A tervezés a jövőbe való befektetésnek minősül, és mi úgy látjuk, hogy sokan maradtak pozitívak az ügyfélkörünkből.
Plusz lehetőség, hogy mi tevékenységi alapú munkakörnyezet tervezéssel is foglalkozunk, vagyis a hatékonyságot tudjuk növelni. Például három elfoglalt szintről akár egy szintre tudunk költöztetni egy irodát, rengeteg helyet és költséget megtakarítva így a megbízónak. Ez a jövőben egy újabb húzó ágazatunk lehet, mert a munkaterület hatékonyabb kihasználására megnövekedhet az igény.
G.P: Ti a cégen belül mit tesztek a hatékonyabb jövőért?
B.N: A kommunikáció most elég sokat javult, akár csapaton belül, akár a partnereinkkel. A videós meetingek, valamint a folyamatos beszámolók komoly fejlődési potenciált jelenthetnek. Emellett pedig egy jövőbeni visszaesésnél a saját marketingünk megerősítése kulcsfontosságú lesz annak érdekében, hogy hosszú távon megvessük a lábunkat.
G.P: Készülsz-e visszaesésre a beérkező megbízások kapcsán?
B.N: Készen áll a forgatókönyvünk a következő félévre, a lehetséges visszaesés mértékének megfelelően külön bontva. Előre összeírtuk tehát azokat a szükséges intézkedéseket, amelyek a működés fenntartásához nélkülözhetetlenek. Átvizsgáljuk a tényleges kiadásokat és költségeket. Fontos a tudatos pénzügyi tervezés, illetve annak a létszámnak az ismerete, amivel fenn tudjuk tartani a működést.
G.P: Ti szállodáknak is terveztek. Van-e üzeneted a turizmusban, illetve az építőiparban érintett cégvezetők számára?
B.N: Talán most lesz itt az ideje elvégezni azokat a munkákat, amik a hosszú távon segítik majd a hatékonyabb működést. Azokra a minimális beruházást igénylő teendőkre gondolok, mint a vizesblokkok felújítása, vagy egy folyosófestés. Ezekre korábban nem volt idő és kapacitás. Irodaházaknál is fel lehet mérni a készletet, hogy mindez a későbbi bérbeadást segítse.