Munkaerő közvetítés bizalmon alapuló együttműködéssel

Immáron Ruff Gabriellát, a Karrier Hungária Kft. társtulajdonosát is a Bizalmi Kör Lánchíd Vezetői Klub tagjaként üdvözölhetjük. A csatlakozás apropóján Gabriella mesélt nekünk az általuk vezetett vállalkozásról, az általuk képviselt értékekről, illetve a saját történetéről, mint vállalkozó:

„A Karrier Hungáriát 2007-ben alapítottuk a tulajdonostársammal, Fürjész Beátával, azonban a toborzással való találkozásom, amely máig tartó szerelem 1996-ig vezethető vissza. 24 éves voltam és frissen végzett közgazdászként egy véletlen folytán Prágába kerültem, ahol meglátogattam a prágai munkaerő közvetítő cégeket. Korábban sosem jártam toborzó cégeknél, új tapasztalat volt és nagyon meglepődtem, amikor közülük kettő állást ajánlott azzal a kéréssel, hogy dolgozzak náluk tanácsadóként. Megtetszett a lehetőség és elfogadtam egy ír tulajdonú cég prágai állásajánlatát.

Nehéz feladat elé állítottam magam, mivel nem ismertem sem a piacot, sem a helyi nyelvet, sem a szakmát, mégis gyorsan sikerült leküzdenem ezeket a hátráltató tényezőket és egy éven belül a legjobb eredményeket értem el a prágai irodában. A cég tulajdonosa felkért, hogy indítsam be magyarországi leányvállalatukat.

Kicsit megijedtem a lehetőségtől, mert nagyon fiatal voltam, nem volt korábbi cégvezetői tapasztalatom, csapatot sem vezettem még korábban. Kételyekkel teli, de belevágtam. Jelenlegi üzlettársamat Beátát felvettem magam mellé, akivel közösen sikerült beindítanunk és sikerre vinnünk ezt a nemzetközi brandet olyannyira, hogy néhány év alatt piacvezetőkké váltunk.

Nagyon szerettük a munkánkat, de 10 év után úgy éreztük, hogy szeretnénk egy saját céget alapítani, ahol úgy tudjuk kialakítani a folyamatainkat, hogy ne kelljen egy messze lévő anyavállalathoz igazodnunk, csak a piachoz és a cégekhez, akiket kiszolgálunk. A gondolatot tett követte és megalapítottuk közösen a Karrier Hungáriát.

Gabriella mesélt nekünk arról, hogy bizalmon alapuló együttműködések kialakítására törekszenek, a mennyiség helyett sokkal inkább a minőségre fókuszálva:

„Büszkék vagyunk rá, hogy a magyar tulajdonú munkaerő közvetítő cégek között évek óta mi vagyunk a legnagyobbak a forgalmi adatok. alapján. Abban hiszünk, hogy egy viszonylag kisebb portfolió magasabb szintű kiszolgálásával bizalmon alapuló együttműködéseket alakíthatunk ki a partnereinkkel. Ügyfeleink többsége velünk keresi úgy felsővezetőit,  mint középvezetőit, és szakértői munkakörök betöltésére is cégünket választják.

Bizalmi szolgáltatást nyújtunk, amit remekül alátámaszt, hogy vannak olyan ügyfeleink, akik több mint 10 éve velünk bővülnek, velünk beszélik meg toborzási terveiket. Új ügyfeleink jellemzően ajánlás útján találnak ránk, mi pedig igyekszünk élni a bizalmukkal. 

Vegyes az ügyfélkörünk. Jelen vannak közöttük több ezer fős multinacionális cégek, nagyobb hazai KKV-k, de olyan partnerünk is volt már, aki mikrovállalkozását kívánta bővíteni és ebben mi segítettük. Évről évre több megkeresésünk van azzal kapcsolatban, miként lehetséges az utódlás kérdését szakszerűen előkészíteni. Érthető a gondos és alapos előkészület egy olyan szituációban, amikor egy cégtulajdonos az élete munkáját szeretné egy új vezetőre rábízni.

A nagyobb projektjeink között vannak zöldmezős beruházások, például gyárépítéssel kapcsolatos toborzási projektek, mint például a Harman pécsi gyárának való toborzás, ahol 280 pozíciót töltöttünk be sikeresen, illetve jelenleg a Gyöngyösön épülő taiwani kerékpárgyár, a Giant toborzását vezetjük. Vannak egyedi megbízásaink, mint például azok a bizalmas keresések, amikor úgynevezett minőségi cserét igényel ügyfelünk egy-egy vezetői pozícióba és teljes diszkréció mellett kell a projektet megvalósítanunk.

Más ügyfelek azért bíznak meg minket például szakértői kereséseikkel, mert bíznak 20 év toborzási tapasztalatunkban és fontosnak tartják, hogy a felvenni kívánt könyvelő, HR-es, értékesítő, vagy akár asszisztens kollégák ne csak szakmailag, de karakterüket tekintve is jól illeszkedjenek a cég profiljába. 

Gabriella elmondása szerint az ügyfelek minőségi kiszolgálásához elengedhetetlen a felkészült munkaerő és a jó csapatszellem, aminek a fenntartásáért sokat is tesznek:

„Beátával, az üzlettársammal már 1998 óta dolgozunk együtt. Furcsának tűnhet, de gyakorlatilag konfliktus nélkül tudtuk le ezt a bő húsz évet, és tökéletesen kiegészítjük egymást. Segíti munkánkat, hogy felkészült és kiemelkedően stabil senior csapatunk van, nem jellemző nálunk az a típusú fluktuáció, ami a szektorunk sajátossága.

Egyes munkatársak öt, tíz, vagy akár húsz éves tapasztalattal a hátuk mögött segítik ügyfeleinket. A házon belüli szakértelmet remekül szemlélteti példaként, hogy néhány hete egy olyan pozícióval keresett meg minket egy nemzetközi ügyvédi iroda, amilyet korábban még sosem töltöttünk be. Kínaiul beszélő üzletfejlesztési vezetőt kellett találnunk. Nem volt egyszerű keresés, de kollégáink néhány hét alatt be tudtak mutatni alkalmas pályázókat és azóta a pozíciót már be is töltöttük.

Komoly erőfeszítéseket teszünk azért, hogy a fluktuációt ilyen alacsony szinten tarthassuk és növelhessük a céges kötődést munkatársainkban. Tavaly elnyertük a „Családbarát munkahely” titulust, a Szerethető Munkahelyek versenyen bekerültünk a TOP100-ba. Tavaly megnyertük az ATLAS AWARD versenyt is, amely piaci vállalkozások szavazatai alapján az évek során mutatott üzleti etikát és üzleti folytonosság irányában tanúsított hozzáállást díjazta.

Ez utóbbinál nagyon felemelő érzés volt, hogy nem csak azt emelte ki a zsűri, hogy mi kaptuk a legtöbb szavazatot, hanem azt is, hogy minden szavazó egy külön személyes, sok esetben nagyon szívhez szóló ajánlást is írt a szavazata mellé, ami rendkívül megható volt.

Büszkék vagyunk arra is, hogy megkeresett minket a FORBES, hogy szeretne velünk egy riportot és megjelent rólunk Beátával egy 3 oldalas szakmai cikk ebben a magas presztízsű folyóiratban.

Rákérdeztünk természetesen arra is, hogy a járványhelyzet miként érintett egy a munkaerőközvetítés területén dolgozó vállalatot:

„Már van hasonló jellegű tapasztalatunk. 2007-ben alapítottuk a céget és 2008-ban kitört a válság. Nehezen viseltük lelkileg, hiszen addig ahhoz voltunk hozzászokva, hogy sikeresek vagyunk és évről évre két számjegyű növekedést érünk el.

A toborzási költség az egyik olyan terület, ahol a cégek költséget csökkentenek, ha a gazdaságban globális válság van. 2008 ilyen szempontból nálunk még nagyon jó évnek számított, hozzánk 2009-ben gyűrűzött be a válság. Nehéz év volt, de utólag kiértékelve az évet azt láttuk, hogy jóval kevesebbet esett a bevételünk, mint a versenytársaké.

Idén márciusban egyik napról a másikra szakadt be a munkaerőpiac. Azt tapasztaltuk, hogy a nagy multinacionális cégek egyik napról a másikra mondták vissza a folyamatban lévő kereséseiket és megrendelésállományunk drasztikusan csökkent. Ez komoly időszak volt számunkra vezetőként, amit alapos megfontolással kellett kezelnünk. 

Komoly lelki segítséget jelentett , hogy mindenki azzal bíztatott minket, hogy amint a bizalom kicsit visszaáll a piacokon, azok a cégek, akik évek óta olyan minőségben teljesítenek, mint mi, vissza fognak tudni állni a korábbi működésre. Talán már kijelenthetjük, hogy hasonló szituációt prognosztizálunk idén is, mint 2008-ban: lesz ugyan forgalmi visszaesésünk, de arányaiban ez talán kisebb lesz, mint versenytársainknál.

Végezetül szokás szerint a szabadidő, illetve a feltöltődést jelentő elfoglaltságok is szóba kerültek a beszélgetés során:

„Mindig is egy közösségi ember voltam, fontos számomra, hogy olyan környezetet teremtsek magam körül, ahol boldogok az emberek, figyelnek egymásra. Ez igaz úgy a szakmai életemre, mint a magánéletre. 

Lakóhelyemen nagyon zavart, hogy az emberek nem ismerik egymást és nem köszönnek egymásnak az utcán. Úgy gondoltam ez főleg azért van, mert nincs sem helyszín sem lehetőség arra, hogy egymást megismerhessék. Így létrehoztam egy klubot Törökbálint Tükörhegyen és programokat szerveztem a tagoknak, mint például farsangi beöltözős mulatság, tökfaragó verseny Halloweenkor, újévi koccintás, utcabál.

Nagyon hangulatos rendezvények voltak, több mint 100 klubtaggal. Ennek szervezésére az utóbbi években kevesebb időm volt, mert időközben megszületett harmadik gyermekem is, de mostanában sokan megkerestek, hogy örülnének, ha újra elindulna a klubélet.

Szabadidőmben legszívesebben utazok. A Covid kapcsán most erre kevesebb lehetőségem van, ez nagyon hiányzik. Szeretek különleges helyekre eljutni, ilyen volt például, amikor sikerült eljutnom Chilébe, Kínába, Szingapúrba.

Szeretem nagyon a „csapatépítést” a magánéletben is, így belevágtunk egy külföldi cserediák programba, amelynek keretein belül fiam egy évig Aspenben (USA) élhetett, nálunk pedig külföldi cserediákok éltek. Van így egy taiwani és egy olasz lányom és egy chilei fiam is. Taiwani lányom annyira aggódott értünk a Covid kitörésekor, hogy márciusban küldött nekünk 300 maszkot Kínából, hogy nehogy megbetegedjünk. Minden ismerősünknek jutott belőle.

A cserediákok családtagként éltek nálunk egy évig: a taiwani kislánnyal együtt mentünk az őszi szünetben Ciprusra, ami okozott kis gondot a határnál, a chilei fiút bringatúrára vittük a Balatonnál, az olasz lányunkat pedig mi tanítottuk meg síelni Ausztriában. 

Hamarosan újabb kaland elé áll családunk: lányom is jelentkezett ebbe a cserediák programba, úgyhogy hamarosan újabb nemzetközi cseregyerekeink lesznek, színesítve ezzel kis lakóhelyünket.


Szeretnél megismerkedni klubtagjainkkal? Kérj egy meghívót!


Recommended Posts