„Az egyik fő erősségünk, hogy mindig az újat keressük” – árulta el a céges filozófia egyik legfontosabb mozgatórugóját Biró András, a BIRODA Kft. ügyvezetője. Mivel immáron őt is a Bizalmi Kör TOP Széchenyi klub tagjai között köszönthetjük, így vele is elkészült a szokásos bemutatkozó interjú:
„Szoftverfejlesztéssel foglalkozunk, ezen belül két dolog határozza meg a tevékenységünket. Egyrészt terméket készítünk az ügyfeleink igényei szerint. Ha kell, itt ezeknél a munkáknál mi visszük a projektmenedzsmentet is.
Másrészt kompetencia centerként, vagyis tudásbázisként üzemelünk. Ez egyfajta outsourcing tevékenység, sokkal inkább tudás fókusszal, mintsem az embereink kiszervezésével.
Mivel a nálunk dolgozó programozóknál összesen 30-nál is több szoftverfejlesztői technológiai tudás áll rendelkezésre, így valóban széles spektrumot tudunk lefedni. Ebből az értékes tudásból pedig örömmel adunk másnak is.”
András elárulta nekünk azt is, hogy az ügyfélkört tekintve inkább globális szinten vannak jelen a piacon:
„Leginkább külföldi vagy startupok, vagy nagyobb multicégek jönnek hozzánk ügyfélként. Utóbbiakkal egyébként jellemzően zöldmezős vagy nagyobb rendszer melletti side projektek keretei között történik az együttműködés.
Szívesen mellé tudunk állni egy-egy nagyobb projektnek, amihez a tudásunkat biztosítjuk, amennyiben sikerül úgymond „matchelni” az igényekkel. Csapatszinten 17-en vagyunk egyébként, és folyamatosan skálázódunk felfelé.
Nálunk egyébként a fluktuáció extrém alacsony. Alaposan megnéztük ugyanis, hogy az emberek mit szeretnek egy munkahelyen. Egyértelműen az jött ki, hogyha a programozó jó és izgalmas projekten dolgozhat, akkor jó eséllyel hosszútávon is elégedett lesz.”
Ha már az izgalmas projektek szóba kerültek, András ezek közül meg is említett néhányat:
„Egy amerikai cégnek például teljesen csomagolásmentes webshopot csináltunk. Tehát nem újra hasznosításról van szó, itt gyakorlatilag nincs csomagolás. De szintén izgalmas projekt az az okos mászófal, ami egy magyar startup terméke.
Itt a kapaszkodókban olyan érzékelők kerültek beépítésre, amelyeket felhasználva az adatok elemzése, illetve a nehézségi fokok szabályozása is elérhető. De szintén érdekes projektnek számít az, ahol kvázi a Tinder és jegy.hu megoldását ötvöztük – így koncertre készülve könnyen kiválasztható, kit hívnál meg szívesen.”
Természetesen a „miért pont ezzel a területtél kezdtél el foglalkozni annak idején?” kérdésünk sem maradhatott el:
„Az első weboldalamat még 1999-ben csináltam a barátaimnak. Aztán egyre többen és többen kezdtek el hasonló igénnyel érdeklődni. Amikor már nem bírtam egyedül, programozókat vettem fel magam mellé.
Nem sokkal később már multi cégeknek segítettük a gyártást kiegészítő szoftvereket csinálni. Útközben jöttem rá, hogy a tudás, a kihívás és a tanulás együttese az, ami engem személy szerint éltet.”
A BIRODA Kft. életében jelen állás szerint a folyamatos fejlődés jelenti a kihívást, amit András a következőképpen fogalmazott meg:
„A legfőbb célunk 2021-re a céget adat- és folyamat vezérelt módra alakítani. Vagyis úgy szeretnénk megcsinálni az irányítást, hogy azt jól definiált folyamatok és adatok mentén tudjuk kivitelezni.
Mindezt a digitális transzformáció jegyében. Tehát amit csak automatizálni lehet, azt automatizáljuk. Emellett persze új piacokra is igyekszünk bejutni, a nyugat-európai országokban nagyjából szinte mindenhol használták már a tudásunkat.”
Végül a szokásos önfejlesztés, illetve feltöltődés témakörével zártuk magát a bemutatkozó interjút:
„Önfejlesztés címén nagyon sok mindent alkalmazok. Amellett, hogy rengeteg tréningen veszek részt, kiemelt prioritást jelent az is, hogy csapaton belül is belső coaching rendszereink legyenek.
A magam részéről rengeteg önfejlesztő könyvet is olvasok. Továbbá próbálok minél több időt olyan környezetben tölteni, ahol az ott lévő emberek is tanulni szeretnének, és nyitottak másokkal megosztani a tudásukat. Merthogy a tudásmegosztás közben jön rá az ember egy csomó értékes dologra.”