„Ha figyelembe vesszük az embereink igényeit, motivációit, akkor a számok valójában maguktól kezdenek jönni.”

Exkluzív: A BioTechUSA sikersztori és ami mögötte van

Mi motiválhatja, mozgathatja napi szinten egy olyan cég vezetőit, akik képesek kevesebb, mint egy évtized alatt megtizenkétszerezni nettó árbevételüket? Hihetetlen növekedés, elképesztő tempó és hatékonyság. Ezek a cikkünk legfőbb hívószavai. Lévai Balázs nemcsak társtulajdonosa és kereskedelmi igazgatója a BioTechUSA-cégcsoportnak, de operatívan foglalkozik több, mint 100 országra, 4500 partnerre és 286 üzletre kiterjedően a sales tevékenység stratégiai irányításával is! 

Vele beszélgettünk a Bizalmi Kör 2023.07.13-án megrendezett exkluzív csúcstalálkozóján.

*

A magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport Európa egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő étrend-kiegészítő, sportruházat és speciális élelmiszer gyártója és forgalmazója. A BioTechUSA-n túl a cégcsoporthoz további négy márka tartozik: az edzőtermi edzést életvitelszerűen űzőket kiszolgáló Scitec Nutrition; a több, mint 20 éves múltra visszatekintő étrendkiegészítő webáruház, a Builder; az egyedi keverőpalackokat gyártó ShakerStore és a multibrand vitamin webáruház, a VitaminShop. A vállalat gyártóüzemeit és logisztikai központjait Szadán és Dunakeszin alakította ki. 2020-ban átadott, 3 200 nm-es budapesti székháza elnyerte Az Év Irodája verseny fődíját. Aktuális termékkínálata több, mint 2000 termékből áll, így támogatva a legkülönfélébb vásárlói célokat, legyen szó fogyásról, izomtömeg-növelésről vagy teljes életmódváltásról. Aktív adományozási tevékenységet folytat, az elmúlt két és fél év során több, mint 300 millió forint összegű készpénz- és termékadományokkal támogatott egészségügyi dolgozókat, rászorulókat és nonprofit szervezeteket. A tavalyi évben 80,4 milliárd forintos rekord árbevételt ért el, ezzel több, mint 40%-os növekményt generált az előző évhez képest és elindította történetének legnagyobb beruházási hullámát. 

A vállalat kereskedelmi igazgatója mesélt nekünk értékesítési stratégiákról, céges struktúráról, külföldi terjeszkedésről, a generációváltás körülményeiről, a legbelsőbb motivációiról, a cégcsoport jövőbeni terveiről, valamint személyes értékeiről és arról is, hogyan sikerült elkerülnie, hogy bedarálja az a bizonyos taposómalom. 

*

Gyorstalpaló BioTechUSA családtörténet, avagy BioTechUSA: Origins

Lévai Ferenc, a BioTechUSA alapítója a 90-es években kezdett vállalkozni. Az étrendkiegészítők forgalmazása előtt Ferenc és felesége, Katalin edzőtermi gépek importjával foglalkoztak. Az amerikai MLO és BioTechUSA termékeit Magyarországra importáló cégük megalapításának éve 1993 volt, míg a BioTechUSA márkanevet 1999-ban vették át, ahogyan a receptúrát és a gyártói kapcsolatokat is ekkor szerezték meg. A vállalat 2004-ben teljesen felhagyott a kondigépek forgalmazásával. Ferenc 13 év alatt 160 millióról 5 milliárd forintra növelte az árbevételt.

Ennek a vállalkozói miliőnek voltak részesei Ferenc és Katalin fiai, a ma már a cég élén álló Balázs, aki kereskedelmi igazgatóként erősíti a csapatot, mely pozícióját 29 éves kora óta tölti be és Bálint, aki a vállalat vezérigazgatója, mindketten társtulajdonosok. A testvérek a céggel együtt nőttek fel, gyerekkoruktól kezdve bekapcsolódtak a családi vállalat működésébe. A kezdetekkor termékeket címkéztek, később fordítottak, majd tárgyalásokra jártak édesapjukkal. 2010-től, közvetlenül a bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem elvégzése után a cég kereskedelmi és marketing osztályain dolgoztak. 2012-ben a Lévai testvérek a középvezetést erősítették, túl voltak egyetemi ötletük sikeres bevezetésén: Bálint osztrák feleségével, Alexandrával kiegészülve Európa vezető gyártójává tették a céget a shaker üzletágban. 2014-ben óriási lendülettel vették át a családi vállalkozást, megújult a teljes arculat, a receptúra, új vállalatirányítási rendszert vezettek be, szervezeti folyamatokat alakítottak át, in-house termékfejlesztési és minőségellenőrzési laborokat hoztak létre és elindult a saját gyártás Szadán, közvetlenül a 2007-ben felépített logisztikai központ mellett. A testvérek az évek során kétszer is szerepeltek a Forbes címlapján, elnyerték Az Év Üzletembere díjat, a Menedzserszövetség Év Fiatal Menedzsere Díját és a Forbes Növekedési I. Díjat.  

Lévai Balázs, a BioTechUSA kereskedelmi igazgatója és társtulajdonosa (Fotó: Labancz Viktória, 2023.07.13. – Bizalmi Kör csúcstalálkozó)

Magyar családi vállalat, ami “leuralja” a világot. Beszéljenek a számok.

Mivel a számokkal írható le leghatékonyabban és rövidebben az, amiről a következőkben olvashattok, hadd adjuk közre ezeket az igazán impozáns mutatókat, mielőtt, mint egy stabil alapra, felhúzzuk rájuk a sztorit.

  • 7 év alatt 12x-es nettó árbevétel
  • 2014-ben 32 000 nm-es gyárat építettek Szadán, ma Szadán és Dunakeszin kialakított gyártóüzemeik és logisztikai központjaik több, mint 80 000 nm alapterületen helyezkednek el
  • Amikor átvették a céget, az 7 milliárdos árbevétellel bírt, 2022-re ez a szám 80,4 milliárd forintra növekedett
  • 2014-ben a cégnek körülbelül 200 alkalmazottja volt, ma már 1800 fő erősíti a BioTechUSA csapatát
  • Mostanra 4500 partnerrel rendelkeznek és jelen vannak mind a 6 kontinensen. A cég átvételének idején a BioTechUSA kb. 130 franchise partnerrel bírt

Egy példamutató generációváltás folyamata belülről

A generációváltás a magyar családi vállalatok klubjában elég sarkalatos téma. Körülbelül most érkezik el a ’90 – ’95 környékén alapított cégek tulajdonosi köre abba az életfázisba, hogy átadja vagy megpróbálja átadni a vállalatot. Ha van megfelelő utód és megfelelő akarat ehhez, akkor sikerrel járhatnak, ha viszont nincs akarat, vagy nem megfelelő az utód, esetleg még nem tudják pontosan, hogyan kezeljék ezt a folyamatot, akkor a procedúra hosszadalmassá válik. Ez nagyon nehéz folyamat és mindenkinek csak kitartást tudok kívánni, mert van fény az alagút végén!” – kezdi a történetet Balázs – „Persze, ha annak idején tudom, hogy ez milyen durva menet lesz, főleg az elején, kétszer is meggondolom, és nem megyek bele ilyen lazán.”

De hogyan kerültek mostani pozíciójukba a Lévai fivérek? Balázs mindig is szívesen szocializálódott, élvezte az eladás terén elért sikereket, a kiállításokat, a kapcsolatépítést. Bálint ezzel szemben jobban működött a háttérben, az olyan folyamatokat pontosítva, fejlesztve, mint a marketing és a design. Emellett, Balázs elbeszéléséből megtudjuk, hogy testvére nem rajongott különösebben a fitnesz iparágért, ami régebben a már-már túltolt testépítésről és a hatalmas izmokról szólt: „A fitnesz iparág akkoriban jóval kevésbé számított szexinek, mint manapság és ez őt nemigen vonzotta.” – osztja meg Balázs. 

A generációváltás legnagyobb indikátora – mint talán a legtöbb esetben – a fejlődés iránti igény volt a BioTechUSA esetében is. 2010 környékén egy jól prosperáló, kisebb vállalkozásról beszélhettünk, 50 fővel és egy vezetővel, aki nagyon szeretett volna váltani és növekedni.

„Édesapám szerette volna, hogy a cég tovább tudjon növekedni, de nem feltétlenül tudta, hogy mi is kellene ehhez. Bennünk látta, tőlünk szerette volna megkapni a választ, a megoldást, illetve mindig remélte szerintem azt is, hogy itt kötünk ki a cégnél. Nem titkolt vágya volt ez, de alapvetően nem kényszerített bele minket ebbe az életútba.”

Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos
Lévai Balázs előadása, Köböl Anita közreműködésével (Fotó: Labancz Viktória, 2023.07.13. – Bizalmi Kör csúcstalálkozó)

A nyugodt álom titka: a megfelelő céges struktúra

Nyilvánvaló, hogy egy ekkora vállalatot sem felépíteni, sem vezetni nem lehet egyedül. Ebből adódik, osztja meg Balázs, hogy nagyon komoly vezetői gárdájuk van, egy csapat barátokból és bizalmasokból, akik azonban kizárólag szakmai kvalitásaik mentén juthatnak és juthattak előre. Fontos és rugalmatlan szabály a BioTechUSA családnál, hogy kizárt a kedvesség vagy hangosság alapú előléptetés. Ez a gárda tehát az, akikkel már 8-9 éve építik közösen a vállalatot. A csapat azóta fix, mára pedig igazi összeszokott, profi közösséggé nőtte ki magát. Balázs kiemeli, hogy kollégái minden területen kellő szakértelemmel, iparági tapasztalattal rendelkeznek és ez a legnagyobb kulcs.

Az, hogy idáig eljuthattak, a bizalomnak köszönhető, tudjuk meg a következőkben. Egy csillagközpontú vezetésről – ahol egyetlen ügyvezető felelt gyakorlatilag mindenért, jelenleg a cégnek három ügyvezetője van: Lévai Balázs, Lévai Bálint és Markovics Diána – váltottak bizalmi alapú cégvezetési modellre. Hiszen, hiába voltak jó embereik, jó vezetői kvalitásokkal rendelkező kollégáik, mert: „aki valóban jó vezető, aki hasonló kvalitásokkal vagy akár jobbakkal bír, mint én, az nem szereti, ha joystickkal vezérlik és megmondják neki, mikor mit tegyen. Neki igenis teret, lehetőséget és bizalmat kellett adni ahhoz, hogy mind fejlődhessünk.”

Ez volt az egyik legnagyobb lépés, amit meg kellett hozniuk és amiben az is segítségükre volt, hogy egyértelműen egy ilyen közegben érezték magukat jobban ők is, mint újgenerációs vezetők. Mindazonáltal „nem vonalzóval és körzővel rajzoltuk meg, hogy ez legyen a struktúra, így nézzen ki, hanem annak mentén indultunk el, mi hogyan szeretnénk a hétköznapjainkat jól tölteni, ha már keményen dolgozunk. Támogató közegben akartunk lenni, és ez a döntés hozta magával a változást.”

Balázs kiemeli, hogy természetesen ez távolról sem jelenti azt, hogy az osztályok mindenféle átgondoltság nélkül, csupán a jó érzésre alapozva születtek volna meg. A struktúrát nagyon tudatosan építették ki. Eleinte a kereskedelemre helyezték a hangsúlyt, hogy annak alakulása adja meg az igények átformálásának medrét is. Ez a módszer pedig bevált, hiszen a kereskedelem húzta magával az újabb és újabb igényeket: átformálódott a logisztika, elindult a gyártás. A struktúra lekövette a változásokat, azaz organikusan fejlődött. A cégcsoport, ahogyan ma ismerjük, napról-napra épült, minden szakértő a saját területén dolgozott, gondolkodott, igyekezett megkönnyíteni ezt a folyamatot.

A legfontosabb építőelemek: a munkatársak

Minden vállalkozás rájuk épül a hétköznapi szemlélő számára is látható szinteken. Komoly szerepük van az olyan eredmények elérésében, mint amiket a vállalat magáénak tudhat. A háttérben ezúttal sem a pénz áll. Legalábbis semmiképp sem az első és legfontosabb helyen. Természetesen versenyképes fizetésekkel várják a hozzájuk szerződőket, míg kereskedelemi partnereik számára bónuszrendszert alakítottak ki és még folytathatnánk, de a valós motivációt, elismerést sem Balázs, sem Bálint nem a pénzben látják kizárólagosan.

„Ha valakinek valóban, valódi bizalmat szavazunk és nem csak úgy teszünk, mintha bizalmat szavaznánk, akkor ezt vissza is fogjuk kapni. Ha valóban odafigyelünk az emberekre és nem feltétlenül számokat akarunk elérni és mindenkin keresztülpasszírozni ezt az akaratunkat, mint cégvezetők, tulajdonosok, hanem figyelembe vesszük az embereink igényeit, motivációit, akkor a számok valójában maguktól fognak jönni.”

Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos

Vezetőként felismerték, meséli tovább Balázs, mekkora a felelősségük dolgozóik, munkatársaik jóllétében. Ezek után pedig egyértelmű volt, hogy egy olyan légkör kialakítására törekedtek, ahol hibázni megengedett – mindaddig, míg az adott kolléga hajlandó tanulni a hibából – és ahová gyomorgörcs nélkül térhetnek be az emberek nap, mint nap, legyen szó bármelyik részlegről.

(Fotó: Labancz Viktória, 2023.07.13. – Bizalmi Kör csúcstalálkozó)

Hibázni emberi dolog? Igen, sőt felsővezetői dolog is.

A BioTechUSA céges protokollja hibázás esetén az elnéző, ám szigorú hozzáállás elvét követi. Alapvetően bíznak abban, hogy a hibák nem szándékosságból vagy rosszindulatból származnak.

Természetesen mindenki hibázik. Mi is előfordult, sőt ma is előfordul, hogy hibát követünk el. Nyilván csak az hibázik, aki dolgozik. Ez fontos alapvetés. Amikor olyan területeket, dolgokat próbálunk ki, melyeket korábban még nem, akkor hibázni fogunk. Ez egész egyszerűen elkerülhetetlen. Kérdés, hogy mennyire vagyunk saját magunkkal elnézőek? Elnézőknek kell lennünk, de ugyanúgy szigorúaknak is, hogy tanuljunk a hibáinkból.”- folytatja Balázs, aki kiemeli, hogy cégük minden kollégájától és saját maguktól is ugyanazt várják: motiváltságot a folyamatos fejlődésre és tanulásra.

Az a bizonyos több, mint 80 milliárdos árbevétel és az értékesítési stratégiák, amik ezt lehetővé tették

A táplálékkiegészítők piacán a BioTechUSA-cégcsoportot az iparági szereplők rendszerint az európai TOP5 gyártó és forgalmazó közé sorolják. A vállalat termékeivel és tevékenységével világszerte jelen van, Magyarországon évek óta piacvezetők. A konkrét értékesítésben omnichannel stratégiával dolgoznak Balázsék, azaz minden lehetséges platformon értékesítenek: termékeikhez hozzá lehet jutni offline és online, saját és partneri webáruházakban és boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban. 

Az offline értékesítés egyik fontos platformja a bolthálózat, a vállalat immár 286 franchise boltot üzemeltet szerte Európában, azon belül Magyarországon, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban és további nyitásokat terveznek. Belföldön júniusban nyílt meg a 104. BioTechUSA üzlet az Allee bevásárlóközpontban, ahol fizikailag is elérhetőek az eddig csak online megvásárolható, saját tervezésű Apparel ruházati termékek, mely üzletággal főként az edzőtermi edzést űzőket célozták meg. A BioTechUSA márkaboltok mellett hazánkban 87 Scitec Nutrition üzletetük van. Az online értékesítés tekintetében 50 saját kézben lévő webshopot üzemeltetnek, 13 BioTechUSA és összesen 37 Scitec Nutrition, Builder és VitaminShop webáruházat, illetve évek óta jelen vannak az Amazonon is. A stratégiák pedig természetesen országonként eltér(het)nek.

Minden piacnak megvan a sajátossága. Más influencerekkel, más felületeken tudjuk eljuttatni a fogyasztókhoz az üzenetet, de alapvetően a célunk minden ország esetében ugyanaz: hogy a márkánk olyan ismertté váljon, mint Magyarországon, ahol, ha megkérdezek valakit az utcán, nagy valószínűséggel már fogyasztotta a termékeinket vagy ismeri a brandet.” – mondja Balázs.

Lépések krízis esetén

Az elmúlt években minden vállalkozás számos kihívással nézett szembe. Elég csak a covidra, az alapanyag válságra, az inflációra gondolnunk. Az ilyen veszélyek esetére a BioTechUSA minden alkalommal különböző szcenáriókat dolgozott ki, melyek egyik sarkalatos pontja az, hogy árbevétel visszaesés esetén meddig finanszíroznak bizonyos költséges folyamatokat.  

„Alapvetően mindig az lebegett és lebeg a szemünk előtt, hogy minden krízisnek vége van egyszer, és hogyha behúzzuk a kéziféket, akkor sokkal nehezebb lesz kijönni a gödörből, mint hogyha csőgázon átmegyünk rajta. Rizikós lehet, de mi ezt a stratégiát követjük. Természetesen megvizsgáljuk vagy legalábbis megpróbáljuk megvizsgálni, milyen mély is az a gödör, amin átmegyünk, s hogy mi módon befolyásol minket.”

Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos
Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos (Fotó: Labancz Viktória, 2023.07.13. – Bizalmi Kör csúcstalálkozó)

Amikor a krízis növekedéshez vezet

Az anyagárakat érintő inflációs krízishelyzet a Lévai család ipari szektorát sem kerülte el. Nekik azonban piacszerzésre adott lehetőséget ez a válság, mivel konkurenseik közül többen képtelenek voltak megfelelően szervezni árukészleteiket, ami azt eredményezte, hogy a BioTechUSA sok polchelyet szerezhetett Európa- szerte. Ez pedig hozzájárult a vállalkozói körökben méltán csodált növekedésükhöz. „Érezzük, hogy a belépőszámok a plázákba vagy a bolthálózatba csökkenő tendenciát mutatnak. Mégis, az infláció mellett is, a legjobb félévet zártuk a cég történetében.” – osztja meg velünk Balázs – „További szerencsés motívum, hogy a cég árbevételének csupán 20 százaléka származik Magyarországról, 80 százalék külföldről folyik be. Természetesen így is számottevő, ha itthon baj van, de mindig próbáljuk kihozni a legjobbat az adott helyzetből.”

További pozitívum volt, hogy a covidnak „köszönhetően” az emberek egy jó része fordult az egészségtudatosabb életmód felé. Többen ráébredtek, hogy a túlsúly egészségügyi problémákhoz vezet(het), hogy mozogniuk kellene, illetve a bezártság alatt komolyan képezni kezdték magukat ezekben a témákban és ebben a BioTechUSA is igyekezett segíteni szakértőivel, edukatív tartalmaival. Ez a változás végül kirajzolta, hogy a hangsúlyt a prémium fogyasztók megnyerésére érdemes fordítaniuk. Mindezt összevetve Balázsék belföldön körülbelül 15-17 százalékos várható növekedésben gondolkodnak.

Családi vállalkozásból világcég?! – terjeszkedés, kapcsolatépítés, kihívások, tervek

Hogy mikor melyik piac felé nyitnak és költenek, ez mind struktúrabővítés, mind marketing szempontjából olyan kérdés, amiben meghúznak egy vonalat és meghatározzák a (fő) fókuszokat. Jelenleg a francia, a német és az osztrák piacaikra fókuszálnak jobban. Minden piac más és minden piac kihívás. Hogy a cég hol és milyen gyorsan lesz sikeres, azt nem tudni addig, míg újabb üzletet nem nyitnak. 

Olyan országokba megyünk előre B2C értékesítéssel, ahol már van egy jól megalapozott márkaismeretségünk, hogy egy, már megágyazott piacon tudjunk indulni. Ez így néz ki Spanyolországban és idén nyitunk Románia felé. Emellett elindítottunk egy nagyon komoly boltnyitási hullámot a német és a francia területeken, amik nagyon tőkeintenzív területek.” – mesél külföldi terjeszkedési terveikről Lévai Balázs.

Hogy hogyan kerülik el sikeresen azt a helyzetet, hogy bárki azt érezhesse, elveszik a piacát, arra Balázs a következő választ adja: 

„Az a kulcs, hogy nagyon jó kapcsolatot kellett a B2B üzletfelekkel kialakítani ahhoz, hogy ők is megértsék, ez nekik jó lesz és megéri. Odafigyelünk arra, hogy a B2B ügyfeleink egészséges árréssel tudjanak dolgozni, különben nincsen alapja az üzleti kapcsolatnak.”

Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos

A cégcsoport a covid előttig mondhatni pengeélen táncolt a külföldi piacokon, mivel addig az itt megnyitott üzleteik konkrétan veszteséget termeltek. A nyereséges éveket a covidot követő időszaktól számítják. Ezt a nehézségüket ellensúlyozta a B2B kereskedelem nyereségessége, de valójában ki kellett tartaniuk 5-7 évig és csak bízhattak abban, hogy jó irányba haladnak.

Hogy mondjak egy példát, nem arról van szó, hogy 2014-ben megnyitottuk az első osztrák üzletünket, ami azóta is stagnál és erre ráhúztunk közel tíz év várakozást, hanem láttuk, mely területeket kell fejleszteni. Ezek az edukáció, a lokális marketing, a csapat, a termékportfóliónk, a brand ismertsége voltak. Egyszerűen olyan irányba mutatott minden, hogy ennek működnie kell. Ebben bíztunk, hogy ezt nem látjuk rosszul és természetesen nagy kő esett le a szívünkről, amikor végül sikerrel jártunk.” – vallja be Balázs. 

(Fotó: Labancz Viktória, 2023.07.13. – Bizalmi Kör csúcstalálkozó)

A hólabda-effektus és a legnagyobb sikerek

A BioTechUSA néhány évvel ezelőtt érte el az azóta is emlegetett óriási áttörést belföldön. Balázs meglátása szerint – részben legalábbis – az úgynevezett hólabda-effektus a segítségükre volt ebben. Ez alatt értjük a márka egyre több helyen való felbukkanását, a kommunikáció finomodását. A vásárlók egyre többet találkoztak a branddel és idővel ennek meglett a hatása. A sikeres folyamatból természetesen kihagyhatatlan a csapat mindennapi sikerorientált működése, amit Balázs külön kiemel.

Az árbevétel ugrásszerű növekedése a korábbi konkurencia, a Scitec Nutrition 2020-ban történő felvásárlásának volt köszönhető. Ekkor kezdődhetett meg a még hatékonyabb gyártás és a folyamatok optimalizálása, aktualizálása is. Ez a lépés egyúttal egy óriási lehetőség is volt, amivel élt is a vállalat, írja le Balázs az akkori eseményeket.

A Scitec 2007, 2010 környékén – konkrétan, amikor mi megérkeztünk a testvéremmel a vállalathoz – a legnagyobb európai trend, brand volt. Nagyon sok mindent lestünk el tőlük. Az, hogy ezek után a mi csapatunk képessé vált a legnagyobb konkurenciánk megelőzésére, majd felvásárlására, az érzelmileg nagyon komoly sikerélmény volt!”

A jövő projektjei – történelmi beruházások

Hogy mi az, ami a legnagyobb jövőbeni céljuk, arra Balázs keresetlen egyszerűséggel annyit válaszol: Egyszerűen jobban szeretnénk csinálni a dolgainkat, mint eddig, illetve a fogyasztóinkat magasabb szinten szeretnénk kiszolgálni. Ennek érdekében tavaly elindítottuk a cég történetének minden korábbinál nagyobb beruházási hullámát, többek között például a logisztikát bővítjük egy automata raktárral.” 

A legnagyobb ívű beruházás a szadai gyártóüzemben zajlik, ahol prémium fehérjeszelet gyártására alkalmas két új gyártósor felállításán dolgoznak. A jelenlegi kapacitás évi kb. húszmillió proteinszelet, ezt a számot tervezik évi száz-százhúszmillióra emelni egy éven belül. Ehhez nagyon komoly gépeket kell vásárolniuk, amik milliárdos tételek, illetve ehhez tartozó raktári és szociális épületrészeket építenek. Ez a projekt egyúttal újabb nagy nyomást is helyez a csapatra, akiknek ki kell találniuk, hogyan adják majd el az extra volument. Lévai Balázs azonban ezt illetően is bizakodó: „Most úgy állunk hozzá ehhez, hogy amikor odaérünk, megtaláljuk a megfelelő megoldást erre is.”

Egyúttal végső fázisába ért a budapesti Huszti úton található korábbi irodaházuk felújítása, mely közvetlenül a három éve átadott új székház mellett található. A modernizált épület egy kizárólag dolgozói használatra dedikált edzőtermet is magában foglal, valamint 160 munkaállomást, amely a további létszámbővítést is lehetővé teszi. 

És hogy hosszútávon mi a legnagyobb álmuk? Arra az az egyértelmű és azonnali válasz, hogy szeretnék a BioTechUSA-t globális márkává emelni Magyarországról. Arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha ennek meglépése már a gyerekeikre marad, s hogy szeretnék-e, ha ők is tovább örökíthetnék a céget családon belül, Balázs így válaszol:

„Összességében a hétköznapok teszik ezt az egész utat széppé, jóvá, úgyhogy, ha majd a gyerekeinkre marad ennek megvalósítása, azzal sincsen gond. Az viszont nem cél, hogy ők vigyék tovább a céget. Szerintem egy felelős szülő ezt soha nem tűzheti ki célul. Majd elválik, hogyan döntenek a gyerekek.”

Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos
Érdeklődő tekintetek – a Bizalmi Kör vezetői klub tagjai (Fotó: Labancz Viktória, 2023.07.13. – Bizalmi Kör csúcstalálkozó)

Út a siker felé

Ahogy számtalan fiatal vállalkozónak, Balázsnak is meg kellett küzdenie a tizenkét órás taposómalom időszakkal, ami szerencsére nem darálta be. Azt mondja, előnyére vált, hogy fiatalon csöppent bele ebbe a nehéz szakaszba, emellett szerencsésnek érzi magát, mert képes volt figyelmesen szemlélni az események alakulását:

Az én tapasztalatom az, hogy ha az ember odafigyel magára – és itt kiemelném, nagyon fontos, hogy odafigyeljünk magunkra –, arra, hogyan is érzi magát az ember egy adott szituációban és a válasz az, hogy nem annyira jól, akkor találja meg azokat a pontokat, ahol nem boldog és ahol változtatnia kell. Úgy gondolom, én ezeket megtaláltam. Ez olyasmi volt, ami nekem segített és talán más is hasznosíthatja ezt a tudást. Ezzel együtt nyilván nem értem el én sem a nirvánát, folyamatosan dolgozom magamon.

És hogy mit tart sikernek, mit remél a jövőtől? Szeretné minél tovább folytatni a megkezdett utat a cégnél, a már sokat emlegetett csapattal. Mindemellett olyasmit mond, amire talán nem számítanánk egy ilyen komoly eredményeket felmutató cég egyik tulajdonosától: „Azt gondolom, nem szabad függeni semmiféle olyan anyagi dologtól, amiről azt gondoljuk, meghatároz minket. Nem szabad, hogy bármi ilyesmi meghatározzon.

És végül mi a cél, ami mozgatja? Az egyszerű, hétköznapi boldogság. Ahogy mondja, szeretne minőségi időt tölteni a szeretteivel, a családjával, a barátaival. Szeretne sportolni és mond még valamit, ami viszont talán meglepő ennyi profán, hétköznapian kedves kívánság, vágy kifejezése után:

„Semmi, legyen az bármilyen apróság vagy apróságnak tűnő dolog, nem magától értetődő. Nem jár alanyi jogon nekem. Mindig észre kell vennem, mik is a szép, apró dolgok.”

Lévai Balázs, BioTechUSA – kereskedelmi igazgató, társtulajdonos

Szerző: Dósa Judit


Cégvezető vagy? Szeretnél dinamikusabban fejlődni? Új kapcsolatokat kialakítani?


Recommended Posts