Miért érdemes blogot írni a weboldaladra?

Cégvezetőként valószínűleg te is foglalkoztál már azzal a kérdéssel, hogy szüksége van-e blogra a vállalkozásodnak. Ha erre korábban nemmel feleltél, vagy esetleg még fel sem merült benned ez a dilemma, bármilyen típusú céget is vezetsz, itt az ideje, hogy belevágj egy saját blog indításába.
De miért éri meg még mindig cikkeket gyártani a weboldalakra? A következőkben mutatunk rá néhány nyomós indokot.

A dinamikusan változó marketingkörnyezet napjainkban számos kihívás elé állítja a vállalkozásokat, de a folyamatos változások ellenére a blogolás még mindig az online marketing egyik legjobb eszközének számít. Az online térben nagyobb láthatóságot és ezáltal üzleti növekedést biztosíthat a céged számára, függetlenül annak méretétől vagy típusától.

Lássuk, pontosan milyen előnyökkel is jár a blogolás az üzleti életben! 

Látogatókat vonz a weboldaladra

Vegyük sorra, hogyan juthatnak új látogatók a weboldaladra, és ezekhez miként tud kapcsolódni egy üzleti blog:

  • A honlapodra érkezhetnek látogatók közvetlenül, ha beírják a böngészőbe a céged webcímét. Ők valójában nem potenciális látogatóknak számítanak, hiszen kifejezetten téged keresnek és amúgy is megtalálnának.
  • Fizethetsz a forgalomért különböző hirdetések formájában. Ezzel a megoldással jelentős számú látogatót tudsz a weboldaladra terelni, viszont súlyos költségeket emészt fel, és amint leállnak a hirdetések, megszűnik ez a csatorna.
  • Jöhet forgalom azokról a közösségimédia-platformokról, amelyeken jelen vagy a vállalkozásoddal. A blog tökéletes szimbiózist alkothat a közösségi oldalaiddal, ugyanis minden új blogcikkel olyan tartalmat hozol létre, amit a felhasználók megoszthatnak például a Facebookon, a LinkedInen vagy a Pinteresten – ezáltal olyan közönséghez is eljuthat a vállalkozásod, akik talán még nem ismernek téged. A blogtartalmak tehát erősíthetik a közösségimédia-jelenléted, a közösségi csatornákon keresztül pedig új látogatókat irányíthatsz a blogbejegyzéseidre.
  • Érkezhetnek látogatók az oldaladra hírlevek révén is, amennyiben foglalkozol e-mail-marketinggel. A blogolással valójában ezt a csatornát is erősítheted, ha a tartalmaiddal olyan értékes információkat nyújtasz a potenciális ügyfeleidnek, aminek köszönhetően nagyobb valószínűséggel iratkoznak fel az e-mail-listádra.
  • Jelentős forgalmad származhat a keresőkből is, ha az oldalaid megjelennek a találati listákon. A blogolás a weboldalad keresőmotorokra történő optimalizálásának egyik fontos eszköze, olyannyira, hogy ennek egy külön fejezetet is kell szentelnünk.

Javítja az oldalad keresőoptimalizáltságát

Gondolj arra, hány oldalból áll a weboldalad, és azokon milyen gyakran frissülnek a tartalmak! Ha úgy érzed, hogy ezt az információt szégyenkezve osztanád meg másokkal, akkor ez egy újabb érv arra, hogy üzleti blogot indíts. A blogolással ugyanis két legyet üthetsz egy csapásra! 

  • Az új bejegyzések formájában folyamatosan friss tartalommal látod el a weboldalad.
  • Minden egyes új blogcikk lehetőséget teremt arra, hogy újabb kulcsszavakra jelenj meg a Google-ben vagy más keresőoldalakon. 

Minél több tartalommal rendelkezel a szakterületeden, annál nagyobb lesz a weboldalad témaköri hitelessége is a keresőrobotok szemében. Így nemcsak több kulcsszón keresztül találhatnak rád a potenciális ügyfelek, de nagyobb eséllyel rangsorolhatsz jó pozíciókban a számodra fontos keresési kifejezésekre. 

Ráadásul, ha releváns és minőségi tartalmakat nyújtasz a látogatóidnak, jóval könnyebben szerezhetsz a weboldaladra hivatkozó linkeket más domainekről, aminek szintén nagy jelentősége van keresőoptimalizálási szempontból. 

Összegezve, a blogolással hosszú távon számottevő organikus forgalomra tehetsz szert, feltéve, ha az oldalad SEO-elveknek megfelelően van felépítve. 

TIPP: Ha szeretnél maximálisan profitálni a blogolásból, vedd fel a kapcsolatot Szesztay Péterrel, a BP Digital SEO ügynökség tulajdonosával. Péter felajánlotta, hogy az első 7 Bizalmi Kör tagnak ingyenesen készítenek egy mini SEO elemzést, amiből kiderülhet, mi szükséges ahhoz, hogy szárnyra kapjon az organikus forgalmad növekedése. Keresd Pétert nyugodtan a hello@bpdigital.hu email címen!

Szakértői képet és bizalmat épít

A blogolás közvetetten is hozzájárulhat az üzleted sikerességéhez azáltal, hogy professzionálisabbá teheti a vállalkozásodról kialakított képet. A jelenlegi és potenciális ügyfeleid számára készített értékes tartalmak ugyanis remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a területed szakértőjeként mutatkozz be. Ráadásul ha következetesen minőségi információkkal és hasznos tanácsokkal látod el a célközönséged, nemcsak a hozzáértésedet mutatod meg, de bizalmat is építesz a tartalmaidon keresztül. Ez az ügyfélszerzés szempontjából pedig kulcsjelentőségű.  

A saját blog segíthet abban is, hogy megoszd a látogatóiddal, milyen értékekre épül a vállalkozásod, és megmutasd vele a márkád személyiségét. Mindez különösen hasznos lehet, ha olyan üzletben tevékenykedsz, amiben kevés lehetőséged van szemtől szemben találkozni az ügyfeleiddel, de abban az esetben is, ha erősen kompetitív piacon versenyzel.

Edukálja a célközönséged

A termékeid és szolgáltatásaid népszerűsítése nem könnyű feladat, de a blogcikkek ebben is jó szolgálatot tehetnek számodra. A saját tartalmaid korlátlan lehetőséget biztosítanak többek között arra, hogy bemutasd, hogyan jelenthet a vállalkozásod megoldást az olvasóid problémáira, hogyan kell használni egy terméket, vagy hogy szimplán csak válaszokat adj az ügyfelek gyakori kérdéseire

Azoknak a látogatóknak, akik valamilyen problémájukra keresnek megoldást a te weboldaladon, meggyőzőbb egy blogcikk keretében bemutatnod, hogy miért nálad járnak a legjobb helyen, és miben tudsz mást nyújtani, mint a versenytársaid.

Egyszerűbb, mint gondolnád

A blogolásból tehát számos módon profitálhat a vállalkozásod. Növelheti a weboldalad forgalmát, javíthatja az oldalad keresőoptimalizáltságát, bizalmat építhet a jelenlegi és potenciális ügyfeleid körében, valamint segíthet népszerűsíteni, megismertetni termékeidet vagy szolgáltatásaidat a célközönséggel. Mindezeken túl van még egy utolsó érvünk az üzleti blog indítása mellett: blogolni valójában egyszerűbb, mint gondolnád, viszont ha soha nem vágsz bele, számos lehetőségtől vágod el magad. 

TIPP: Ha szeretnél maximálisan profitálni a blogolásból, vedd fel a kapcsolatot Szesztay Péterrel, a BP Digital SEO ügynökség tulajdonosával. Péter felajánlotta, hogy az első 7 Bizalmi Kör tagnak ingyenesen készítenek egy mini SEO elemzést, amiből kiderülhet, mi szükséges ahhoz, hogy szárnyra kapjon az organikus forgalmad növekedése. Keresd Pétert nyugodtan a hello@bpdigital.hu email címen!

Recommended Posts