Talán többen tudjátok, az elmúlt időszakban ért be számos fejlesztésünk, mára a Bizalmi Kör minden kulcsfolyamata jól digitalizált, a szerződéstől a mastermind besorolásig. Az egyik utolsó lépés volt a klubesemények helyszíni étel-/italfogyasztás költségeinek online fizetése, ami a szeptemberi klubvacsorák előtt kerül bevezetésre. Teszteltük már a nyári eseményen és a LUA-ban, így sokak számára ismerős a folyamat. Erről osztunk meg néhány kulisszatitkot.
Évekkel ezelőtt megszületett a döntés: a Bizalmi Körben nem szeretnénk olyan folyamatokat, amik senki számára nem teremtenek hozzáadott értéket. Azt gondoltuk, hogy “Senki nem akar azért fizetni, hogy minden egyes hónapban telefonon hivogassuk: jössz-e a klubvacsorára?”.
Ha valakit felhívunk, annak legyen olyan apropója, ami üzleti értéket teremt, legyen az egy összekötés, ajánlás, segítségnyújtás, vagy épp segítségkérés. Ennek a kulcsa, hogy olyan folyamatokat építsünk, amik személyes beavatkozás nélkül képesek elérni a célt.
Mostanra a folyamat végére jutottunk. A szeptemberi klubeseményekre a helyszíni költségek már az appon keresztül, előre fizetéssel kerülnek kiegyenlítésre, azaz egy utolsó kulcsfolyamat lett profi, átlátható és egyszerű.
Minden változás felvet kérdéseket. Miért kell előre fizetni? Miért csak bankkártyával? 600+ klubtagnál ez így normális. Szívből remélem, hogy a cikk olvasásának végére nem marad nyitott kérdés.
Mi az előre fizetés folyamata?
Amikor bejelentkezel az eseményre, az applikáción keresztül bankkártyával, előre ki tudod fizetni a helyszíni étel-/italfogyasztásod költségét. A rendszer felhívja a figyelmedet, hogy a számlán étel-/italfogyasztás található, illetve dönthetsz, hogy magán vagy céges számlát kérsz a fogyasztásról. Erről a fizetés után azonnal megkapod e-mailben a számlát, így a folyamat teljesen zárt. A számlák később visszakereshetők.
Miért csak bankkártya, miért nincs átutalás?
Az átutalásos folyamat nem tud teljesen zárt lenni, mert a bank és a számlázó szoftver között szükséges egy manuális lépés. Mi olyan folyamatot akartunk, ami emberi érintés nélkül megy végbe.
Miért ennyire fontos, hogy emberi érintés nélkül történjen?
A helyszíni költségeket azon az áron adjuk tovább, amin mi kapjuk. Sőt, a Barion (bankkártyás fizetést biztosító cég) jutalékát valójában mi fizetjük. Így talán érthető, hogy szeretnénk, ha a folyamat teljesen automatizált lenne.
Miért étel-/italfogyasztás és miért nem rendezvény szerepel a számlán?
Ezt sokszor körbejártuk. Egyeztettünk a Crowe adótanácsadóival. Röviden: ennél a cégméretnél nem lehet trükközni az étel-/italfogyasztással. Nem lehet szürkíteni.
Mi hosszú távra tervezünk, és nem tudunk ilyen kockázatokat vállalni. Annyit ígérhetünk, hogy folyamatosan monitorozzuk a megoldásokat, és amint lesz jobb, azonnal változtatunk.
Mi van, ha nem érek oda az eseményre?
Minden eseménynek van egy jelentkezési határideje, mely az applikációban az esemény adatlapján megtalálható. Ha a határidő előtt lemondod a részvételt, kérdés nélkül visszautaljuk a pénzt. Határidőn túli lemondás esetén nekünk is ki kell fizetnünk a költséget az étterem felé, így nem tudjuk visszautalni.
Mi történik, ha határidőn túl jelentkezek?
Az események létszámától függően 10-15% eltérést tudunk kezelni, de 50-et nem. Ez azt jelenti, hogy az étterem nem tud 30-40 beeső résztvevőre készülni hellyel, étellel/itallal. Ez talán érthető. Éppen ezért kérjük, hogy határidőn belül jelentkezz, hogy ne alakuljon ki az a kellemetlen helyzet, hogy nem tudunk beengedni.
Mi történik, ha nem működik nekem a bankkártyás fizetés?
Kérlek hívd fel az accountodat, aki segít a megoldásban.
Én továbbra is a helyszínen szeretnék fizetni.
Sajnos erre nem lesz lehetőség, mivel a helyszínen nem lesz kiépítve az ehhez szükséges infrastruktúra. A klubeseményre megérkezve jelentősen rontja a felhasználói élményt, hogy az első 10 perc sorbanállással telik. Ezt az időt beszélgetésre, kapcsolódásra lehetne használni.
Bár tudjuk, hogy minden változás kérdéseket vet fel, reméljük, hogy ezeket a kérdéseket sikerült megválaszolni, és szeptemberben egy pillanat alatt, sorbanállás nélkül léptethetünk be mindenkit a klubeseményekre, és néhány hónap alatt mindenki megszokja, sőt élvezi azt, hogy egy kattintással elintézi a helyszíni költséget, és mind mi, mind minden klubtag koncentrálhat arra, ami igazán fontos: hogy az ország elsőszámú vezetői klubja a lehető legnagyobb értéket állítsa elő minden klubtag számára.
Gangel Péter – Ügyvezető – Bizalmi Kör
U.i.: Előre elnézést kérünk, az első időszakban előforduló technikai hibákért,