” Ez az esemény messze túlmutat rajtunk. Túlmutat azon is, hogy valaki átvesz egy díjat a színpadon. Az elismerések mögött ugyanis több száz, vagy több ezer elégedett ügyfél véleménye rejtőzik. Fantasztikus dolognak tartom mindezt.”
Ezekkel a szavakkal nyitotta meg a VI. Bizalom Gálát, és Legjobb Ügyfélélmény Díjátadó Ceremóniát Gangel Péter, a Bizalmi Kör Kft. alapítója és ügyvezetője.
Pétert a gálával kapcsolatos célokról, az ott történt eseményekről, valamint a hangulatról kérdeztük.
„Eredetileg magát a gálát arra terveztük, hogy ez legyen a vállalkozók ünnepe. A vállalkozói lét sajátjaként az elismerést leginkább adni szokás, fogadó félként ellenben ritkán részesülünk elismerő szavakban.
Szerettünk volna egy olyan fórumot teremteni, ahol elismerjük a vállalkozókat. Vagyis díjazni akartuk azt a teljesítményt, amellyel konzekvensen teszik a dolgukat, csapatokat működtetnek, és sikerrel vettek egy újabb esztendőt.”
„A világon kevés olyan hely van, ahol az emberek egy csónakban eveznek. A Bizalom Gálán viszont minden vállalkozó egyirányba néz. Az itt felgyülemlett szellemi érték felbecsülhetetlen.”
Bökönyi Zsolt
Az immáron hatodik alkalommal megrendezett Bizalom Gála valódi társadalmi eseménnyé nőtte ki magát. Tökéletesen bizonyítja mindezt a 350 fős vendégsereg, javarészt az ország kiemelkedő vállalkozóinak a köréből.
Az este első felében a Legjobb Ügyfélélmény díjak átadására került sor. Fontos tudni az értékelést illetően, hogy a végső sorrend nem egy zsűri szubjektív megítélése alapján alakult ki:
„Mi valóban a legjobb ügyfélélmény díjat adjuk át. Tehát a partnerektől és vevőktől kérünk be véleményeket a cégekről, majd a kapott adatok alapján úgynevezett Bizalmi index (BIX) kerül a vállalkozás neve mellé.
Vagyis a rangsorok tisztán vásárlói, illetve piaci tapasztalatok alapján születnek meg. Nálunk nem egy esetlegesen elfogult bizottság dönt, hanem csakis kizárólag az üzleti partnerek véleménye számít.”
„Azt gondolom, hogy a kapcsolatainkban van a titok. A kapcsolatok minősége határozza meg ugyanis, hogy a partnerek mennyire adnak hangot az őszinte véleményüknek. Számomra ez egy tükör, amely megmutatja, hogy merre kell tartanunk.’’
Márton István
“A mai világban elengedhetetlen, hogy az ügyfeleink véleményét megismerjük. Ebből tudunk épülni, ebből tudunk tanulni és ebből tudunk fejlődni. Nagyon jó érzés volt kiállni a színpadra ennyi kiváló vállalkozó elé, hatalmas megtiszteltetés.”
Juhász Attila
Íme, egy pontos leírás arról, hogy egész pontosan milyen metódus alapján kerültek megállapításra a helyezések, illetve miként zajlott maga a verseny:
„Ezt a díjat az adja neked, akinek Te szolgáltatsz. Ilyen érzés szerintem nincs mégegy a földön. Szerintem 4-5 éven belül úgy fognak partner után keresni az emberek, hogy felmennek a BIX-re és megnézik az értékeléseket.”
Markovich Béla
„Csakis az idei évben érkezett értékeléseket vettük számításba, a pontos sorrend pedig a BIX indexek alapján dőlt el. Kategóriánként a legmagasabb indexet birtokló cég végzett az élen.
Egy héttel a Bizalom Gála előtt, november 22-én éjfélkor zárult a verseny. Csakis az eddig beérkezett értékelések kerültek számításba. Egyébként az értékelések hitelesítésén kívül semmilyen beavatkozás nem történt.
A kategóriákon végrehajtottunk némi változtatást tavalyhoz képest. Idén az EU-s szabvány szerinti mikro-, kis- és középvállalatok szerint osztottuk fel a mezőnyt, ezeken belül pedig gyártó, kiskereskedő, nagykereskedő és szolgáltató területek szerinti bontást is végeztünk.
Ennek azért éreztük szükségét, mert így még inkább hasonló cégek versenyezhettek egymással.
„Virágok nyíltak a lelkemben már a visszajelzések olvasása közben is. Mi gyakorlatilag szolgálunk, úgyhogy ezért létezünk. Kiemelten fontos számunkra az ügyfeleink elégedettsége.”
Ruszina Steve
Rajtuk kívül két különdíjat is átadtunk. Az idén a legtöbb begyűjtött értékelést magáénak tudó vállalkozás kapta a legnagyobb rajongótábor különdíját, míg az értékelésekre adott válaszok gyakoriságát tekintve az élen járó cég a legtudatosabb elégedettségmérő különdíját vehette át.”
„A kollégákat szerencsére kifejezetten rosszul érinti, ha valami nem az ügyfél igényeinek megfelelően sül el. Mivel bent a szervezetben az ember teljesen máshogy látja a dolgokat, ezért a BIX egy nagyszerű értékmérő.”
Bognár Gergely
„Nagyon fontos, hogy amikor bejön a vásárló a boltba, királynőnek érezze magát. Később pedig úgy menjen el a boltból, hogy mosolyog. Így jobbá tesszük a napját, és ezzel kicsit a világot is.”
Banga Ildikó
Péter azt is kifejtette, hogy miért pont a vezetők elismerésére kerül sor.
„Nem magunknak adunk el, hanem az ügyfeleinknek. Ezért kell az ő igényeiket figyelembe vennünk. A megvalósításhoz pedig az kell, hogy a kollégáinkat hagyjuk dolgozni, aztán pedig ismerjük el őket.”
Laczkó Gábor
„Az ügyfelek elégedettségéért sokszor keményen meg kell dolgozni. Ez a fajta fókuszált törekvés a teljes csapat munkája által válhat valóra. A csapat pedig akkor fog ezért mindent megtenni, ha a vezető ezt mondja: mi azért vagyunk, hogy boldog ügyfeleink legyenek.
Tehát a sikerhez szükség van egy hármas egységre. A küldetéstudattal rendelkező vezetőre, a megvalósítóként működő csapatra, továbbá az ügyfélre, aki az egész folyamat haszonélvezője lesz.”
„Az ügyfeleink elégedettsége a cégünk mozgatórugója. Abban hiszek, hogyha mindez a kollégáimat is flow érzéssel tölti el, akkor az egészet meg tudjuk valósítani. A BIX értékeléseket olvasva egyszerűen oda kellett mennem hozzájuk, meg kellett ölelnem őket és elmondani, mennyire büszke vagyok rájuk.”
Semsei Rudolf
A Legjobb Ügyfélélmény díjak átadását követően az ünneplésé volt a főszerep
„Szerettük volna megünnepelni a legjobbakat. Egyúttal annak a megünneplését is fontosnak tartottuk, hogy itt mindenki valami olyanban vesz részt, ami egyszerűen túlmutat rajtunk.
Vagyis az itt jelenlévő vállalkozók mindegyike gyűjti a visszajelzéseket a BIX-en, továbbá tagjai az egyes Bizalmi Kör kluboknak. Ezek a klubok pedig egy olyan értékes dologról szólnak, amit kapcsolódásnak hívunk.
Ezt a fajta kultúrateremtést ünnepeltük a gála második felében. Méghozzá gyönyörű fogadással, nagy vacsorával, utána pedig egy óriási bulival. Ilyen fontos társadalmi eseményhez ugyanis méltó ünneplés dukált.”
Méghozzá kifogástalan színvonalon. A szemet gyönyörködtető vizuális megoldások, valamint az igényesen kidolgozott koreográfiák hátterében is komoly munka húzódik meg. Az este sztár fellépőjeként a csodálatos VoiSingers kórus volt jelen, a buli ideje alatt pedig a PartYssimo zenekar szolgáltatta a talp alá valót:
„Magyarországon viszonylag ritkaságnak számít a „black tie” esemény. Számunkra viszont fontos volt, hogy extrém magas színvonalat hozzunk. Csakis így lesz meg a méltó rangja annak, amit csinálunk. Elvégre egy kultúrateremtő misszión dolgozunk, ami túlmutat rajtunk.
Hozzávetőlegesen 350 ember ünnepelt együtt a Bizalom Gálán. De valójában az egész üzleti világ ünnepe ez. Hiszen ha mi jól végezzük a feladatunkat, abból mindenki profitál.”
„Ez egy válogatott társaság. Nagyon felnézek itt sok emberre. Eléjük kiállni, valamely területen a legjobbnak lenni fantasztikus érzés. Csak az őszinte véleményből lehet tanulni, ebbe pedig a bírálat is beletartozik. Így azonnal megvan a lehetőségünk a javításra.”
Jámbor Árpád