A szerdai nap kulcsgondolatai és a legfontosabb linkek egy helyen.
Folyamatosan frissülő tartalom.
Konferencia közben is tudsz regisztrálni!
A szerdai előadásokból:
A jövő vezetője hatékony céget épít
Egerszegi Krisztián (MiniCRM Zrt.)
Az első szekcióban Egerszegi Krisztián, a MiniCRM Zrt. vezetője nyitotta a napot.
– Tudd, hogy mit akarnak az ügyfeleid!
Éppen itt az ideje, hogy valóban megismerd a célpiacodat.
– Használd az online lehetőségeket!
Ahogy a “karantén kalács” is létrejött, a legtöbb üzlet részben vagy egészben átállítható online működésre vagy növeszthető online láb.
– Tartsd a kapcsolatot!
Az ügyfeleiddel és a munkatársaiddal is, folyamatosan.
– A kulcs a túléléshez és fejlődéshez: a rugalmasság.
Krisztiánnal egy márciusi Facebook-liveban beszélgettünk a témáról, a Bizalmi körös tapasztalatairől pedig itt mesélt.
Juhász Viktor (iSolutions Kft.)
– Alapvető kiindulási nehézség, hogy nem vagyunk cégvezetőként felkészülve a digitális átállásra és azt gondoljuk, hogy home officeban elveszítjük a kontrollt.
– Amire szükség van az átálláshoz: rendezett információátadás, közös dokumentumok, egyeztetések rendszere (naptár), megbeszélések rendszere.
– A legtöbb fenti kérdésben segítenek a Google ingyenes (és akár fizetős) felületei, a Drive dokumentumok, a Naptár vagy a Meet.
Viktor a tavaszi magazinhoz készült interjúcikkben beszélt nekünk a kapcsolati háló fontosságáról ebben a blogcikkben.
Dr. Romhány Gergely (TrustChain Systems Kft.)
– Szerződéskötés online is lehetséges.
– Ehhez egy megbízható harmadik félre van szükségünk, aki a közjegyző szerepéhez hasonlóan igazolja a megállípodás létrejöttét és valódiságát.
Gergellyel korábban Facebook-liveban is beszélgettük, arról itt olvashatsz.
Elszenveded vagy irányítasz? Újratervezés!
Weiser István marketingstratéga
– A cég reakciója az aktuális helyzetre a cégvezetőn múlik.
– Először a vezetőt tegyük helyre fejben, hiszen “amilyen a paraszt, olyan a krumplija”.
– Ami eddig működött, arra tekintsünk múltként és ne várjuk, hogy helyreálljon a korábbi rendszer. Építsük újra értékesítési stratégiánkat és termékstruktúránkat!
– Fókuszálj a 80/20-as szabály szerint a legfontosabb ügyfelekre!
– Az embereknek van pénzügy, csak nem költenek hülyeségre. Jól dolgozd ki a termékedet!
– A Voiz hangoskönyvtárat itt éred el kedvezményesen.
ifj. Ivanics Lajos (Ivanics Kft.)
– Hogy reagálhat egy növekvő családi vállalkozás a vírushelyzetre? Az egyes üzletágak eltérő dinamikával reagáltak, de a visszaesés szemmel látható volt.
– 6 órás munkarendre tértek át, rugalmas munkaidőkeretben. Azonnali és előre utalásra tértek át.
– Offline óriásplakátok helyett online hirdetésekre álltak át.
– A vezetői információs rendszer szerepe azonnal felértékelődött.
– Egyes szolgáltatásokra (ózonos fertőtlenítés, hozom-viszem) nagyobb hangsúly helyeződött.
– Mivel minden lehetőséget bevezettek már korábban, “csak” át kellett hangolni a céget rájuk.
– Mérjük azt is, ami “mérhetetlen”!
Nemess Viktor (Taképszolg Kft.)
– Változásra való készség kiemelt fontosságot kapott.
– Itt az ideje, hogy a folyamatokat újraszervezzük és hatékonyabbá tegyük.
– Közösen, egyetértésben hozzuk meg a döntéseket a munkatársakkal.
– Viktor a Lánchíd Vezetői Klub elnökségi tagja, az elnökség gondolatait itt olvashatod.
Ha bíznak benned, válságban is szükség van rád!
Vezse Roland (SpaTrend Kft.)
– A cég mindent megtett, hogy élménnyé tegye a vásárlást: a bemutatótermen túl a parkolástól a kávéig. Aztán jött a vírushelyzet.
– Virtuális bemutatótermet alakítottak ki, könnyű kezelhetőséggel. Mindenkit ide terelnek.
– 27 Facebook-oldalt kezelnek, márkánkénti vagy akár termékenkénti bontással.
– Az emberek pedig a régi, megbízható cégtől elkezdtek online masszázsmedencét rendelni.
– Rolandot új klubtagként és Facebook-élőben is meginterjúvoltuk már.
Berka László (Legendás Szolgáltatás Kft.)
– Szem előtt kell tartani, hogy milyen élményt biztosítunk az ügyfeleknek, mert az érzések fogják meghatározni a hozzáállást a későbbiekben is.
– Ember és ember közt jön létre a tranzakció a vállalkozásoknál is, ezért különösen fontos, hogy odafigyeljünk az érzésekre és élményekre. Online is.
– Az ügyfeleket az értékesítés előtt, alatt és után is tudatosan kell végigvezetnünk az érintési pontokon.
– Ügyfélkapcsolat elmélyítésében kulcsfontosságú a piackutatás.
– Lacit is megkérdeztük már az ügyfélkommunikációról.
On-line biznisz - és ami a színfalak mögött van!
Gangel Péter (Bizalmi Kör Kft.)
– ZMOT: zero moment os truth = az igazság nulladik pillanata
– Minimalizálni szeretnénk a rizikót.
– Mindenki kutat az interneten, utánad néznek a vásárlók.
– Az nyer, akiről hiteles információt talál a leendő vásárló.
– Az értékelések egyik remek eszköze a BIX Index.
Gáspár Péter (MediCall)
– Az igazság pillanata akkor jön el, amikor a piac validálja azt. Az alkotók hite még kevés. A befektetők hite viszont komoly lendületet adhat.
– Vezetőként leginkább arra figyelj, hogy a problémára vagy a lehetőségre fókuszálsz.
– Alkotói válságban (bukáshoz közel) segít, ha tudsz változtatni a gondolati irányodon. Ha nem azon gondolkodsz, hogy mivel győzheted meg a piacot a saját ötletedről, hanem alaposan utánamész, mit is akarnak a felhasználók.
– A válsághelyzetet egyértelműen akkor tudja jól átvészelni a cég, ha a folyamatokra és az embereire koncentrál.
– A rugalmas irányváltás az, ami ilyen helyzetben sikerhez vezethet, de alapja a hosszú munka.
Patai Zoltán (NetPincér)
– A kérdés nem csak a vírushelyethez való alkalmazkodás, sokkal inkább a változó helyzetekhez való alkalmazkodás.
– Kulcskérdés, hogy minden menjen online és egyre gyorsabban.
– A termék- és szolgáltatásfejlesztés üteme kritikus lehet (érintésmentes szállítás, ingyenesség).
– Cél, hogy a cég agilis működési modellt érjen el, mellyel folyamatosan fejlődhet minden téren.
– Ügyfélutakban gondolkodjunk!
Válságálló stratégiák!
Makó Gábor (Goodwill Group Kft.)
– A hagyományos modellek ideje lejárt.
– Gyorsítani kell és növelni az ügyfélkezelés hatékonyságát.
– A sikeresség 70%-ban a cégen belül dől el.
– Gyűjts adatot! Ne fogadj el véleményeket!
– Minden feladathoz rendelj felelőst és határidőt!
– Növeld a kommunikációt!
Mészáros György
– A multik stratégiai koncepciója átemelhető a KKV-szektorba.
– SWOT analízis régi, de még mindig bevethető. PEST-elemzéssel érdemes kiegészíteni.
– Elemezzük a piacot, ismerjük meg a vevőigények változását, a versenytársakat és a saját kínálatunkat is.
– Négy lehetséges stratégiánk: preventív, promóció-fókuszú, pragmatikus és progresszív.
Botond Szabolcs (Visual Europe Kft.)
– “Nem a legerősebb vagy a leggyorsabb él túl, hanem aki legjobban tud adaptálódni”.
– Sokat kell tanulnunk a startupoktól, hiszen hasonló helyzetbe kerültek a hagyományos cégek is. Digitalizáció, hatékonyság és adaptáció.
– A napsütés után mindig esik. Ne forgatókönyvekben gondolkodjunk, hanem gyűjtsünk “alapanyagokat”, amiből bármikor kikeverhetjük a szükséges “koktélt”.
– Akkor kell vásárolni, amikor mindenki más elad.
Markovich Béla (Mapei Kft.)
– A válságra nem a válságban kell felkészülni.
– Kisebb tortából csak nagyobb és élesebb késsel tudsz nagyobb szeletet kivágni: fejleszd a késedet, vagyis a kommunikációdat.
– Tudd meg a jó partnereidtől, hogy miért vannak veled. Kérd ezt videóban!
– Tudd meg, hogy a célpiacodnak milyen problémái vannak, nem csak a szektorodban, hanem általában is.
– Építs listát, adatbázist!
– Bélával készült márciusi Facebook-live interjúnk leiratát itt olvashatod el.